• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • Igia

Tycker det låter dyrt att ni inte får alla bilder högupplösta på DVD. Hur stora är de 30 högupplösta bilderna? Men som min sambo säger så får man vad man betalar för... Alltså så får ni nog väldigt bra bilder!!!

september2009bröllop skrev 2008-10-10 16:23:15 följande:
    Jag ska åka till ullared imorn så jag ska ägna lördagen åt kärringrally Förutom att byta nick har jag även hunnit boka tid med en fotograf för att kolla på portfolion men hon tar helt underbara bilder med nån känsla!! blir nog jättebra men hon tar 10 000 för 30 högupplösta bilder och två förstoringar, inga på skiva.. Någon som vet om de e mycket pengar?
  • september2009bröllop

de 30 bilder är 10*13 cm eller vad de nu e standard stoleken är.. det gick att få de 30 bilderna på skiva med men då kostade de 1500 kr extra om man ville ha lågupplösta bilder eller 5000 kr extra om man ville ha dem högupplösta..

• Lillamiraklet

Den fotograf som vi funderar på har fotografering i 6 timmar, vi får alla bilder (ca 3-400 st) på CD (Högupplösta), ett litet album med 16 bilder i, och 40 tackkort, inkl resekostnader för honom = ca 9000 kr.

Har tittat på andra alternativ också, en del mindre "begåvade" än andra (vad elakt det där lät men jag tror ni förstår vad jag menar).
    Har även en annan karl jag funderar på som tar strax under 10.000 kr för 5 timmar, inkl alla bilder på cd, ett litet album med 16 bilder (dock utan tackkort!)

Men vi har tittat på den första ända sedan början av planerandet och har hela tiden fallit tillbaka på honom. Det enda kravet jag ställer är att fotografen själv är GIFT, så han eller hon fattar vad det hela går ut på och vilka detaljer som man vill kunna titta tillbaka på.

=)

• september2009bröllop

Har kontaktat ytterligare en fotograf som finns utanför göteborg.. trots att det blir en lägre resväg för fotografen tror jag att det kommer bli billigare än att använda hon vi ska träffa imorn..

och världen är allt bra liten.. vi misstänker att fotografen är min sambos gamla mellanstadie lärare

• Igia

Det är väl ett bra pris...?

Lillamiraklet skrev 2008-10-12 11:54:08 följande:
    Den fotograf som vi funderar på har fotografering i 6 timmar, vi får alla bilder (ca 3-400 st) på CD (Högupplösta), ett litet album med 16 bilder i, och 40 tackkort, inkl resekostnader för honom = ca 9000 kr.Har tittat på andra alternativ också, en del mindre "begåvade" än andra (vad elakt det där lät men jag tror ni förstår vad jag menar).Har även en annan karl jag funderar på som tar strax under 10.000 kr för 5 timmar, inkl alla bilder på cd, ett litet album med 16 bilder (dock utan tackkort!)Men vi har tittat på den första ända sedan början av planerandet och har hela tiden fallit tillbaka på honom. Det enda kravet jag ställer är att fotografen själv är GIFT, så han eller hon fattar vad det hela går ut på och vilka detaljer som man vill kunna titta tillbaka på.=)
  • yasmineback

Hej hej!

Här kommer en till september brud :)! Jag och min sambo gifter oss den 9/9-2009 i Las Vegas, USA.

Kram på er Yasmine

• september2009bröllop

Gud va kul yasmine.. hur kommer det sig att ni valde de?

• yasmineback

Tänkte du på Las Vegas? Vi vill gifta oss 9/9 och det är en onsdag plus att vi har alltid pratat om att gifta oss utomlands och ha en fest sen när vi kommer hem. Vi pratade om Thailand först men det va väldigt krångligt med alla papper så då bestämmde vi oss för Las Vegas.

• september2009bröllop

Nu är även fotografen bokad.. blev än som tar 3500 för 3 timmar med alla bilder på skiva! mycket bättre än m,itt första dyra alternativ..

börjar få slut på saker att fixa... vad ska man göra nu??

Svar på tråden September 2009