• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • NuevaYorke090909

Åh lägg till mig med, 090909 i NY :)

• Igia

Jag gillar nummer 1 av korten. Peel-off klistermärken, var hittar du de överhuvudtaget?

september2009bröllop skrev 2008-10-25 11:40:13 följande:
    hon ringde upp mig och sjöng den i telefonen. 8dem bor ganska långt bort) och det brände verkligen i ögonen och fick koncentrera mig för att inte köra av vägen.. idag ska jag nog gör en servettring.. tror jag har bestämt mig för layout nummer fyra (för er som kollat galleriet mitt) men vet inte om jag kan få tag i öljetterna jag använt på etiketterna.. (jag köpte dem för ca 1,5 åt sen på panduro och har inte kvar art.numret och kan inte hitta dem på deras hemsida )har inte fått någon respons av vad ni tycker om kort förslagen så snälla ta er en titt och säg vad ni tycker..
  • gosbruden

Här kommer en till septemberbrud, 09-12-09! I västerås..

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-10-26 23:46:02 följande:
    Här kommer en till septemberbrud, 09-12-09! I västerås..
    välkommen..
    ju fler desto bättre :Dhur går med dig/er och allt då ? :D
  • Igia

På torsdag åker vi till sundsvall för att träffa fotograf och catering. Ska titta lite på kyrkor och grejer med tänkte vi. Ska bli så roligt!

• gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-10-27 08:42:49 följande:
    välkommen..ju fler desto bättre :Dhur går med dig/er och allt då ? :D
    Jodå, nu har vi kommit en bit på väg. Hade ju lite rpoblem med hur jag skulle göra med min klänning men sen gick jag och provade lite olika och där var den! MIN klänning. Så jag har köpt den och nu hänger den igarderoben, jag köpte den nu för att den var på halva priset! :)

Hur långt har ni kommit i planeringen då??
    är lite nyfiken..
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-10-27 17:03:56 följande:
    Jodå, nu har vi kommit en bit på väg. Hade ju lite rpoblem med hur jag skulle göra med min klänning men sen gick jag och provade lite olika och där var den! MIN klänning. Så jag har köpt den och nu hänger den igarderoben, jag köpte den nu för att den var på halva priset! :)Hur långt har ni kommit i planeringen då??är lite nyfiken..
    Ser att vi ska gifta oss samma dag :D KUL!!
    Jo jag har också hittat min klänning.. inte planerat.. men den bara var där.. 1 ex kvar och ja.. vad gör man då. Köper den ;)
    Hur långt jag har kommit kan du se här ovan..tror jag skrev det i lördags och jag har inte kommit så mycket längre..
    hmm..pratade med vår pastor igår och kyrkan och de gick med på att pappa går in med mig.. :)
    Jag vet att det kan finnas folk här inne som är emot det,,,precis som i tråden för det..
    men jag vill ha det, står för det och orkar egentligen inte diskutera/försvara det längre.. det var skönt att det gick i box bara :D

Ska ni gifta er i kyrka/borgeligt??

Ha en fin dag!!
    Kram*
  • gosbruden

Vad roligt för dig att det blev som du ville MyochErlend:)

Vi ska gifta oss i kyrka. Vi har bokat vår underbara präst som vi haft under konfirmandtiden.

Och sen har vi även hittat en lokal. Plus att jag har hittat på en bekant som är florist. det känns riktigt skönt för det känns som budgeten sticker iväg hela tiden..
    Någon annan som känner lika?

• Igia

Ja, jag har lite tur för min frisör är även min kompis som har fixat mitt hår i 10år nu så det känns skönt tycker jag.

En liten annan fråga. Är det någon som vet vad det kan kosta att "ta med" sig en präst? Betalar man till prästen el till kyrkan?

gosbruden skrev 2008-10-28 22:37:40 följande:
    Vad roligt för dig att det blev som du ville MyochErlend:)Vi ska gifta oss i kyrka. Vi har bokat vår underbara präst som vi haft under konfirmandtiden. Och sen har vi även hittat en lokal. Plus att jag har hittat på en bekant som är florist. det känns riktigt skönt för det känns som budgeten sticker iväg hela tiden..Någon annan som känner lika?
  • september2009bröllop

Jo visst känns det som om budgeten springer iväg Man gör sitt bästa för att hålla nere vissa kostander men många bäckar små.....

Svar på tråden September 2009