• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 1

Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

Hej allihop

Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • Anja 19 juli 2008

Ingenjörsbruden

NUUU kopplade jag... Du menade att du arbetar med den planlösningen *asg*

Jag trodde att du menade att du oxå hade papprena hemma, alltså att ni oxå var intresserade av att köpa. (jag är lite off)

• Anja 19 juli 2008

Vad betyder Proja? Finns det visningshus!!!??? Var då? För det frågade vi efter på mötet och då sa dom att det inte fanns...

• Fröken Planera

Ja visst ja, ni är ju med i den tävlingen, det hade jag ju glömt!
    Ja, behöver du den inte så tar jag den gärna.

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-10-03 10:43:17 följande:

Vad betyder Proja? Finns det visningshus!!!??? Var då? För det frågade vi efter på mötet och då sa dom att det inte fanns...
    Jappjapp! PROJekterA det huset har jag gjort! !!! Det kommer att byggas ett visningshus (Opera 2vån).....de har iallafall fått K-ritningarna på det!! Det ät nog alldeles sant att det inte finns visningshus som visar Blues......hustillverkaren gör inte radhus så ofta......

Tycker det låter sunt att vänta till nästa etapp.....någon gång så lossnar det!! Håller med dig om hellre hungrig o kall!!!

Nääää vi vill bo ute på landet!!

Fröken Planera:
    Fyyyy va hemskt! Din bil klarade sig helt va?!! Va skönt isådanafall!
    Har hört om någon bil som började brinna (pga elfel) på en parkering...bilen sidan om var helt förstörd pga värmen!
    Om det är småligister som jobbat upp sig från sophuseldning till bileldning så blir jag förbannad!!! Hade jag fått fatt i dem så hade de fått smisk!!!
    Fick min bil totalvandaliserad när jag bodde i Malmö....alla plåtskärmar var repade (utom tak o baklucka), alla 4 hjulen var sönderstuckna med kniv o så hade de slagit in en ruta!!!! Bara helt jävla onödigt!!! !
  • Fröken Planera

Ingenjörsbruden, när var det bilen brann upp pga av elfel? Var det kanske bilen på min parkering och så går jag och anklagar snorungarna???

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-10-03 11:49:31 följande:

Ingenjörsbruden, när var det bilen brann upp pga av elfel? Var det kanske bilen på min parkering och så går jag och anklagar snorungarna???
    nääää den bilen brann upp i Malmö för ett par år sen.....utan för Slagthuset under kontorstid!
    Så det BORDE vara snorungarna som varit i farten misstänker jag.....

Vi har ju äntligen fått ett garage att ställa in bilen i!! Känns skönt!! För nu blir vi inte oroliga så fort vi hör Södra Sandby Moppegäng dra förbi utanför huset....

Måste berätta ang vårt garage.....
    Det är ganska trångt att köra in i garaget speciellt med en 9-5:a...det finns en parkering utanför som göra att svängarna inte kan tas ut tillräckligt.... ....
    Men så i helgen så när m2b körde in så skrapade han upp skärmen höger bak......inte så mkt men långt blev det o ända in till plåten.....o jag var heeeeeeeelt cooooool lugn!!!
    Han blev så klart jättearg på sig själv o fick dåligt samvete osv men jag försökte bara muntra upp honom. Det är ju inte första märket (tyvärr) på bilen så det är ju inte hela världen!!!
    Hade det varit jag som skrapat i så hade jag fått en utskällning som heter duga!!! Hade nog blivit rakhårig!! (för han tycker att jag är så oaktsam med många grejor, kamera, mobiler osv medans han är pedantisk...svårt att äga grejor ihop!! )
    Så detta kommer jag att ha som hållhake på honom i MÅÅÅÅÅÅÅNGA ÅR!!! *hihihihi*
  • Fröken Planera

Stackars din sambo, sååå retfullt när man klantar sig så. Men jag förstår hur du tänker, jag hade nog åxå haft den som ett ess i rockärmen.

• ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-10-03 13:23:09 följande:

Stackars din sambo, sååå retfullt när man klantar sig så. Men jag förstår hur du tänker, jag hade nog åxå haft den som ett ess i rockärmen.
    Ess o rockärmen är bra!!! För jag misstänker att jag behöver det någon gång!!!

Men han är så söt....vill att vi ska lämna in bilen på reconditionering(vilket vi iofs pratat om länge)....o då vill han betala 2/3-delar på priset!!

Hoppas snorungarna haffas snart!!
  • AnneiLund

Hej tjejer

så mysigt att sitta här och läsa allt ni har skrivit om, allt från hus-tankar till räkfrossa.
    Med mig är allt bra.
    Jag jobbar.
    Jag är ute och försöker gå så ofta det bara är möjligt (inte så ofta)..
    Jag njuter av Anders och mina kids

och så en sak till......

• AnneiLund

det är ingen som vet

bara jag och Anders

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1