Embo81 skrev 2008-11-28 15:32:23 följande:
AnjaProvkörde en med små hjul fram och en med vanliga. Smidigt med de små fram, men jag tycker inte att de är snygga... SÅ nu är frågan om det ska vara praktiskt eller snyggt...hmmm, svår fråga, svår fråga. Haha, där var en vagn med rutigt,alltså inte som det var för med rutigt tyg, utan de hade sömmar så att den blev rutigt...inte snyggt alls, billig, men nä...inte ens det hjälpte.IngenjörsbrudenVar har ni fått tomt? vad ska ni bygga för hus?Du, det är mindre än en månad kvar till ert bröllop.... Varför gifter ni er på en söndag förresten?Vi var o kollade hus för någon vecka sedan, väldigt fint! Men inte riktigt lika fina månadskostanderna! Billigar med öronproppar till grannarna, när de kommer och säger att bebben låter för mkt.
Vilka våndor med barnvagn!!! Jag hade def haft beslutsångest!
Men o andra sidan så kan man som Anja skrev....sälja/byta/köpa......
Jag röstar för praktisk framför snygg!
Lycka till med letandet!
Vi har fått en tomt i Dalby där vi har tänkt bygga ett enplanshus (får inte bygga högre för kommunen)...ska skissa o fundera lite på planlösningen i helgen!
Har hittat en planlösning hos Götenehus som heter Högsäter3 som vi har fastnat en del för...dock så kommer den att revideras för tvättstugorna i nybyggda hus är komiskt små....förstår inte hur arkitekterna tänker......en barnfamilj skapar en hel del tvätt som måste tas om hand....o man kan inte torktumla allt!!! Finns inte plats för att hänga upp saker!! Blir så jäkla irriterad....men så är trenderna nu....BAUTA vardagsrum/kök o pytte tvättstuga.....för varför ska det vara funktionellt i tvättstugan?? Där är det ju inte roligt att vara? Suck!
Så jag ska DEF rita om så att vi får en funktionell tvättstuga med MASSOR av förvaring!
Det är helt galet höga priser på alla hus....förstår inte att de får sålt....
Ja köp öronproppar till grannarna!
Har för mig att man brukar säga att det första året behövs inte så mkt extra utrymme för barnet....men sen....
Ja tiden går så sjukt fort!! månd o tis var sega som tusan....hade lite mindre att göra på jobbet....men ons-fre har bara försvunnit i ett "poff"!
Som tur är så är det inte mkt kvar att fixa...sitter med festplaneringen varje dag på kvällarna.....har en himla massa underlag att välja o vraka i....så det är mest sortering o layout-fixitrix.
Vi vill ju gifta oss på din födelsedag!! Har du inte förstått det?!
Hihihihi! Nääää det är av helt praktiska skäl.....bröllop på sönd=lördagen ledig för fixotrix...vill spara alla semesterdagarna till bröllopsresan som blir lååååång!
Dessutom så bokade vi resan först...det gjorde vi 3 januari...sen friade jag i februari så då började vi titta på lämplig dag.....kände att vi ville ha bröllopet i nära anslutning till resan....
Vi är lite baklänges verkar det som!