Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!
Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!
Mrs B - här kommer ett menyförslag:
Förrätt:
Krämig champinjonsoppa
www.tasteline.com/recept/kramig_champinjonsoppa
Varmrätt: www.tasteline.com/recept/Fransk_festkyckling_med_vin_och_vitlok
Efterrätt:
Chokladkolakräm med passionsfrukt och hallon www.alltommat.se/recept
Vinförslag till varmrätt:
Masi Modello 2007 (2386) Italien, 73 kronor
Mrs B - säg till om du vill ha fler förslag/tips!
jag letar gärna reda på fler varianter!
jag hittade ett recept pa tasteline pa amerikanska blabarsmuffins. de var helt ok och inte sa fruktansvart sota. blev dock aningen kompakta
mm, läter gott alltsammans både mat o muffins...
Vickan
Tack för förslagen!!!
Ska börja provlaga lite smått.....
Har du något god köttgryta på förslag????
Mrs B
Vi brukar göra en apgod soppa - fänkålssoppa med rökt lax. Arla
.se Chokladkakan blir gigantisk, den bör ju räcka! Kanske med blandade bär och vispgrädde?
Muffins
ska kolla upp kakreceptet åt dig.
Nennes Fontänorgasmkaka:
smält samman:
400 g smör
4 1/2 dl vatten
7 msk kakao (+ moms)
vispa ihop det med:
4 ägg
2 1/2 dl creme fraiche
9 dl socker
3 1/2 tsk vaniljsocker
2 tsk bikarbonat
9 dl vetemjöl
Häll smeten (den är väldigt lös) i en långpanna (jag hade folie i, men det går nog bra att bara smörja den också). 180 grader, 40 minuter i mitten av ugnen.
När kakan börjar bli färdig, smält samman:
150 g smör
8 msk mjölk
6 msk kakao
500 g mörk choklad
2 tsk vaniljsocker
Ta ut kakan, stick en massa hål i den med en gaffel och häll på den varma glasyren, så att den rinner ner i kakan. Bred ut glasyren och låt stelna några timmar innan du kan skära i den. Vinner på att få mogna några dagar i rumstemperatur, om man kan hålla sig. Räcker till hela släkten! Om man inte är blyg...
AAAAH AAAAAAAAAAAH OH YES!!!!
Nenne
Tack för tipsen!
Som sagt här ska provlagas......
det var inte lite choklad o socker det...
Tack Mrs B!!!!!
Tillägg! Jag har använt 2x200 g marabous mörk choklad + 100 g 70% Lindt (85% blir nästan för bittert)
Jag tycker för övrigt att sökfunktionen på BT är totalt värdelös, jag hittar inget där!