• Frujj

Fikasugna erfarna makar

Godmorgon. Är vaken alldeles för tidigt och var uppe alldeles för sent igår. Och så är W sjuk igen... han hostar ju o håller på men var feberfri igår och så har den kommit tillbaka idag. M a o dags att ringa till doktorn

Härligt med lite snö ute! Tycker det är så mysigt när det lyser upp i det dystra novembermörkret!

• Frujj

God förmiddag!
    Åter hemma efter ett låååångt besök på barnakuten med lilleman igår. Han har fått storebrors förkylning som har satt sig på luftrören så det låter som ett tröskverk när han andas. Fick åka in med honom igår och få lite inhaleringsmedicin och cortison och annat gojs. Nu är han väl lite bättre. Fast inte så mycket. Gahh så trött på dessa förkylnings baciller.

Nibla och Carma: Ett tips från personalen på barnakuten var att har man en liten med igentäppt näsa så kan man ge Nezeril från 2 år, den har avsvällande effekt vilket den från 1 mån inte har, och de blir inte beroende av den.

Ab: Ha det så trevligt i hufvudstada!

Nibla: Gott det låter med sushi!

Carma: Äshc vad surt med allt som pajjar samtidigt, men skönt att rörmokaren kan laga!

Tezz: (som ligger på en varm härlig strand nu...) hoppas ni har det underbart på semestern! *avis* ;-D

• Frujj

... och så ser jag att jag inte ens kan stava till äsch...

• Frujj

Godförmiddag
    Hm varför behöver du bära med dig bilstolen till stan om du går??

Nu verkar lille O vara på bättringsvägen, har jobbat aktivt med Nezeril här så... *dumma nästäbba bort bort bort*

Veckans "been-there-Lassie" För sisådär en 20 år sen så var jag på det hotellet i Bombay som terroriseras just nu, Taj Mahal. Tur det inte är nu man är där...

Förförra veckans "jag såg en kändis - Lassie" Var på Allum och i Tre-butiken stod han den ene killen från "Ensam mamma söker" (Alex)

• Frujj

Ok ibland ser man "massor" av kändisar sen ser man inte nån.

Den skolan som det tjafsas om här i gbg nu, den har jag gått på! det som handlar om jämlikhet...

• Frujj

Godmorgon
    Förlåt att jag inte kom på fikan i helgen, eller inte ens hörde av mig, glömde totalt bort det i all städyran här. Och allt annat med för den delen. Känner mig inte på humör för nånting just nu. Usch detta mörker!

Hur är det med er andra?

• Frujj

Hej och godafton
    Helt åt skogen här. Fick hämta W efter en timma på dagis, de ringde o sa att han var lite hängig. Gick dit och hämtade honom och när jag kom dit så låg han på soffan. Fröken lyfte upp honom och då hostade han till och kräktes upp en massa slem... rätt över frökens rygg, byxor och skor...uääk. Som tur är är det inte magsjuka utan han blir sådär slemmig så han kräks när han är förkyld.
    Sen låg han på soffan och slöade hela förmiddagen. På eftermiddagen skulle jag gå upp och byta blöja på lille O, och tog med mig våran bärbara telefon i bakfickan (för det ringer ju alltid när man är på "fel" ställe) Väl inne i badrummet så tänker jag att jag måste besöka damernas själv, så jag lyfter toalocket och *plums* ner ramlar telefonen i toaletten!! Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Dessutom åkte telefonen iväg en bit så den syntes inte i toaholken, men det var bara att stoppa ner händerna och fiska upp den igen. Tur i alla fall att den ramlade i INNAN jag satte mig *fniss*

Sen kom maken hem och var på ett mindre bra humör pga hans jobb. Rena trakasserierna pågår där, vissa utövar sin maktposition på helt fel sätt. Facket säger en sak och arbetsgivaren en annan... men den som har makten verkar tyvärr vinna....

Give me a break!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Frujj

Dessutom känner jag mig febrig o ont i halsen o sjuk

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar