• Frujj

Fikasugna erfarna makar

Hej
    Carma: Håller med om attans pisseväder. Hade oxå tänkt gå promenad, hade en kompis här på besök men vi satt inne o drack te och tjötade istället. Trevligt det oxå

Vaknade imorse och har antagligen sträckt mig i nacken i sömnen.. gör sååå ont. Känner mig nästan sjuk blä.
    Men det går väl över det med! Ska värma min vetepåse sen och lägga på axlarna. Kanske ett bad sen ikväll oxå *mmm*
    (som dessutom genererar lite egentid om man låser dörren )

Ab: Skönt att vara hemma igen, kul att resa men inte när det bara är jobb jobb och åter jobb kan jag tänka mig.

• Frujj

Nibla: Ja det är himla gött o bada, det var ett av mina krav när vi köpte huset... vi ska ha badkar! Givetvis fanns det inget när vi flyttade in men vi satte in ett efteråt. Det är gött o bada men har inte gjort det på ett tag, så jag ser fram emot kvällen!!
    Det blev liksom inte av när jag var gravid för jag var rädd att inte komma upp ur karet.. hahaha

Låter gott med julbak!!
    Ska åka o handla sen när maken kommit hem, kanske blir det julgodismaterial inhanlat då!

• Frujj

Ja det mest irriterande med nacken är att jag emellanåt glömmer bort att det är nån spärr där, och så gör jag en olämplig rörelse.. och så *pang* ajjjj!!

Fazers blockchoklad (den mörka) innehåller bara 0,3% mjölkpulver så den borde ju funka för någon som är laktosintolerant, annars kanske hon har tabletter?
    (Laktasenzym tänker jag på)

• Frujj

Carma: jo förstår att det är bra att försöka att inte använda tabletterna, kan ju vara bra att spara dem till gräddtårtan som är oundviklig

Ab: Svarar er om detta på mailen

• Frujj

Hej
    Håller tummarna för herr L och Nides idag.

Usch vilken dag vi hade igår, var för en gångs skull ute i god tid när jag skulle till dagis, har annars en förmåga att alltid komma 10 min sent. Men precis när jag rullade ut dubbelvagnen med båda barnen i genom dörren så upptäckte jag att det var punktering! Så in med vagn och ungar igen, och ner med lilleman i babyskyddet, ut till bilen som är täckt av sån där stenhård is som jag måste skrapa bort, vilket tar en kvart så givetvis kommer jag försent till dagis ändå.
    Sen på kvällen när W ska lägga sig upptäcker jag att han har feber, nattar honom i sin säng men sen när vi går och lägger oss vaknar han och ska sova mellan oss, känner då att han är stekhet och tar febern som är 39,9! Usch!! Så jag ger honom lite flytande ipren och alla somnar gott....

... till kl 4 då han vaknar med ett så fruktansvärt skrik, skriker helt hysteriskt ajajaj och mamma mamma samtidigt som jag känner hans hjärta slår i 300... han är helt hysterisk och när jag äntligen får lugnat honom somnar han om, för att göra samma grej en timma senare.. och en gång till ännu en timma senare..
    Puh! Vet inte vad det var med honom men funderar på om han fick ont i magen av Iprenen (det var barn-Ipren men det kan dom väl få ändå)
    Så idag är han hemma från dagis och sitter i soffan mkt piggare nu visserligen men hostig och lite matt.

• Frujj

Är gaaaanska trött på alla dessa febriga förkylningar nu, och vintern har ju knappt börjat

• Frujj

Jag är lite sugen på att göra lite julgodis, vad har ni andra gjort/tänkt göra för julgotter?

Bevöver lite inspiration!

• Frujj

Godmorgon Ladies!

Linum: Tråkigt för M
    Tycker man får en obehagskänsla när det kommer det ena varslet efter det andra, vart ska detta sluta??

Har haft en helvetisk natt, W är ju krasslig och har hostat hela natten, dessutom har lille O varit vaken till och från hela natten, har velat äta, skrikit, försökt äta och skrikit lite till. Nu på morgonen upptäckte jag att även han har lite feber

Har just gjort en kopp te och den var iallafall väldigt god

• Frujj

Tur det har snöat lite så det lyser upp lite grann iallafall.

Tezz: Välkommen hem, ser fram emot att se dig här på tråden igen!

Nån som vet var man köper en tekanna i rostfritt stål? Jag vet, det låter hemskt men det finns en "engelsk" variant som min pappa önskar sig i julklapp, har letat lite på nätet men det finns ingen sån jag tänker på.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar