Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Carma: Nä jag stannar här i hemmabacillhärden och bevarar bacillerna för oss själva. Eller snarare begraver dom i pencillin-antibiotika-ögondroppar-inhalationssprayer...Enda gången man får lov att vara riktigt ego *fniss*
Funderar faktiskt allvarligt på att hålla W hemma från dagis resten av året, så man åtminstonde får en chans att hålla sig frisk över jul!
Carma: Åh, va bra att du tog upp filmen. Jag behöver inte låna den längre. De visade fyra filmer på flyget på hemresan i tisdags, en av dom var SATC! Satt och bölade till många av scenerna. Hihi! Tur att det var "natt" på planet så de hade släckt ner i kabinen! Åh, va bra den var!
FRujj: Jag vet va du önskar dig i julklapp... Friska barn! Hoppas att tomten e snäll!
Hej på er!
Med risk för ett lååångt inlägg.....
Vill börja med att välkomna Tez hem, har inte kommit mig för att säga det än. Är du brun som en pepparkaka?
Carma,
Fika på tisdag passar bra för oss!
Frujj,
Vad trist med boysen som är sjuka......Hoppas ni mår bättre snart!
Har varit på årets shoppingrunda! Började lite lätt på IKEA i Kållered. Stod och väntade på en P-ruta då en annan bil knep den mitt framför näsan på mig. Blev irriterad, tutade och körde längst bort och parkerade. På vägen in gick jag förbi parkeringstjuven ifråga och sa till henne att hon tagit min plats. Hon bad tusen gånger om ursäkt och sa att det verkligen inte är hennes still att göra på det viset. Hon ropade God Jul efter mig så jag fick dåligt samvete för att jag gått fram till henne.
Väl inne på IKEA inhandlades följande:
-Barnstol till Lillan med tillhörande bord
-Värmeljus
-Tvättkorg
-Ny snuttis till Lillan
-Ramar till "di gamle" som de ska få i julklapp med foto på L
Nästa stopp var Stadium XXL i Sisjön. Där gjorde jag samma sak som tjejen på IKEA-parkeringen. Jag snodde en parkering från en gubbe som jag trodde var på väg ut från parkeringen. Han öppnade dörren och svor åt mig, jag ropade ursäkta beredd att flytta på mig men då var han redan borta med en rivstart.
Inne i affären ser jag gubben och går fram och ber om ursäkt varpå han börjar rodna och tittar ner på Lillan och säger att det inte gjorde nåt med tanke på att jag hade en bebis med mig. Haha!
Nästa stopp vad Allum. Handlade följande:
-Örhängen till syrran i julklapp från Indiska. Slank även ner ett par till mig själv. Köpte även två uppläggningsfat här
-Glitter och dubbelhäftande tejp på Clas Ohlson
-Klänning till mig själv som jag ska ha på dop och jul.
-Scrap-papper till Aladdinasken som jag ska scrappa
-Godis till kvällens Idolfinal
-Kuvert till julkorten på Panduro.
Var även inne på Polarn & Pyret och reklamerade ett par sockar som trasats sönder i tvätten. Fick ett par nya.
Stannade till på ICA på vägen hem och inhandlade ingredienser till en tacopaj.
Nu ska jag packa upp allt, mata lillan och förbereda tacopajen.
Frujj: Tycker att du gör helt rätt i att behålla alla basilusker hemma på Hisingen...
Nibla: När ska ni ha dop?
Nu stundar äntligen helg! Övning i kyrkan imorgon, julbord på kvällen och sedan konsert på söndag. Sedan är det visst måndag igen...
Vi ska ha dop den 28/12. N's bror som ska vara fadder till L är hemma från USA så det är därför vi lagt dopet på en sån dag som "menlösa barns dag".
Nibla: Kul, då bestämmer vi tisdag. Jag kollar upp hur bussarna går och återkommer om tid.
Är det någon annan som är intresserad av SATC-filmen?
Tillbaka från jullunch. Det var gott men stressigt. De skulle vidare ner till landet och ville komma iväg. Tyckte det hade varit bätte att de hade åkt då så kunde vi fortsatt själva.
Imorgon ska jag äntligen klippa mig.
Slö lördag. Inte riktigt på topp. Tackade nej till glöggkalas ikväll för att vara hemma istället.
Har en biljett över till Linums konsert i domkyrkan i morgon. 200 kr - jättebra plats. Säg till om ni vill gå. 16.00 i morgon
Ab: Asch då, vad trist att vara krasslig. Krya på dig.
Idag var jag äntligen iväg och klippte av mig håret. Jag hade tid klockan nio och hade ställt klockan i goooood tid, men vet inte vad som hände med den? Lilltjejen väcker mig och är hungrig kl 8:47!!!! Men jag hann amma henne, slänga på mig kläder, springa vägen om toa, borsta igenom håret (hann tyvärr inte tvätta det dock) och slänga på mig ytterkläderna och ta bilen bort och kliver in hos frissan klockan nio. Det ni!!!!
Hoppas ni andra har en bra lördag och tredje advent.
Hej.
Har haft fullt upp i huvudet. Mycket just nu. Lägenhet som inte vill bli såld, massa pengar som man betalar för att den bara står.
Carma. Snyggt jobbat!!! Vill gärna se kort på den nya frisyren.
Hoppas ni andra har det bra. Tezz behöver jag väll inte äns fråga
Snart är det min tur att läska er med värme och sol. Bara 1 månad kvar nu.
Äch, jag börjar läska er redan nu. Här är hotellet vi skall bo på
www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx&cat=2|302&entry=25&dest=0&city=38&type=c&hotel=6755