Nalle Puh 40 skrev 2008-10-08 19:01:49 följande:
Saggezza: Hur gör ni annars med ekonomin när ni är en student? Min sambo är oxå det men försöker lägga lika mycket som mig i vårt bröllopskonto fastän jag vill att han inte ska göra det
Ja hur gör vi annars? Det var en bra fråga... tyvärr är det så med handen på hjärtat att vi slösat mycket pengar på onödigheter.
Nu när vi har kommit till beslutet att gifta oss (äntligen) så kommer det vara till stor del från mitt konto som pengarna sparas. Men det är väl lite det här också att verkligen veta hur man vill ha ett bröllop. Jag har aldrig varit för att ha ett jättebröllop och då spara vi en hel del redan där. Beräknar i slutändan att kanske kunna lägga undan 15 000 - 16 000 kr och då har jag marginaler vilket alltid är bra.
Tex så beställer jag klänning från Kina (visserligen unnar jag mig en till klänning från USA men dollarn är så låg just nu att den kostnaden inte heller blir så hög..), skor köper jag också ifrån USA, middagen kommer att serveras som buffé, alkoholen (vin, öl och cider) skickar jag sambon och svågern på roadtrip till Tyskland, gör egna inbjudningar av enkelt färgat papper likaså kuvert till är det tänkt och allt annat liknande görs likadant, fotograf hyr vi inte utan använder oss av en god vän som är hobbyfotograf, hyr ingen dyr lokal utan hyr en "stuga" där vi piffar upp själva, inga gåvor till gäster eller sådant. Största posterna är uteslutande mat och dryck.
Säkert något jag glömt... men så ser det ut nu iaf!