• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • Livaa

Vi har en budget på 30.000:- och det klarar vi oss fint på.
    Vi unnar oss fina kläder och god mat, samt ett liveband. Ändå blir det inte kris i budgeten. Man kan om man vill och har lite tur!

• Saggezza

Nalle Puh 40 skrev 2008-10-08 19:01:49 följande:

Saggezza: Hur gör ni annars med ekonomin när ni är en student? Min sambo är oxå det men försöker lägga lika mycket som mig i vårt bröllopskonto fastän jag vill att han inte ska göra det
    Ja hur gör vi annars? Det var en bra fråga... tyvärr är det så med handen på hjärtat att vi slösat mycket pengar på onödigheter.

Nu när vi har kommit till beslutet att gifta oss (äntligen) så kommer det vara till stor del från mitt konto som pengarna sparas. Men det är väl lite det här också att verkligen veta hur man vill ha ett bröllop. Jag har aldrig varit för att ha ett jättebröllop och då spara vi en hel del redan där. Beräknar i slutändan att kanske kunna lägga undan 15 000 - 16 000 kr och då har jag marginaler vilket alltid är bra.