• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • Snäckan4

Förstår dig precis, prästen är min blivande mans ansvarsuppgift och det har tagit över 2 månader för honom. Hade inte jag tagit tag i allt det andra hade inget varit bokat än!

Idefixen skrev 2008-11-04 12:29:31 följande:
    Ja, de kan ja ju göra. Om ja hade haft numret så.Typiskt att man ska måsta göra allt själv bara :P
  • leva1000

Hej !

Vi skall också ha ett budgetbröllop - eller vad man skall kalla det. Enkelt men hjärtligt kanske?

Vi ar räknat på ca 30 000:- och bjuder in 120 personer.
    Inser när jag läser här att det är väldigt lite pengar till så många människor.
    Men vi kommer laga maten själva:
    Förrätt: sill, nubbe öl, bröd ost
    HUvudrätt: Fisksoppa, bröd ost, rödvin
    Efterrätt: Hemmagjord tårta med hemmagjord likör och kaffe
    Bar: Fri
    Nattamat: Korv med bröd

Det är enkel mat som är lätt att öka på utan att det känns för enklet.
    Mina fördäldrar betalar min klännning, kansk 2000:- samt bubbel.
    Jag har fått från båda sidor guld samt en sten så skall bara göra om det till en ring.
    Vi hyr en lokal tor-sön inkl städn för 2500:-
    Samt bor hemma på natten.
    All gäster än inbjudna till en frukostbuffé till självkostnadspris på det hotell där de kan bo om de vill.
    Vi kommer ha transport mllan kyrka, hotell och festlokal i 2 omg så de äldre kan åka tidigare om de vill.

Blommor, tänkte ev binda själv, annars bara ber jag om en liten bukett i enkjla blommor, håret o smink gör jag själv - skall ha hängande inget avancerat.
    Skor, tänkte ha ett par vita skor jag har - jätte söta. O en kappa som är blå och som jag fått.