• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • älskarlivet

ok, men kommer ni inte ångra er, man gifter sig ju bara en gång i livet? Just att använda kläder man redan har och stål- eller titanringar??

Viccysixx skrev 2008-11-05 15:56:31 följande:
    Bakar själva, använder kläder som vi redan har, gratis lokal, stor släkt som hjälper till, ringar i rostfritt stål eller titan,o.s.v.
  • SweetSun

viccysixx; Låter toppen att kunna ha de summorna!

Om titan är "ni" så är det ju en självklarhet, snyggt är det också!
    Vi har våra släta förlovningsringar som vi kommer att putsa upp inför bröllopet, jag ska minska ner en släktring, men annars blir det inget nytt.

Sambon kommer att ha kläder han ägt sen innan. Jag har köpt en ny klänning, men den kommer jag att kunna ha vid fler tillfällen sen.

Jag har liksom aldrig fattat det att man köper en klänning för 7000kr och sen hänger in den i garderoben...

• älskarlivet

Jag kommer köpa min klänning för max 3-4000 och kommer sälja den efteråt.. Ev använder min sambo kostymen som han har sedan tidigare, det är inte riktigt bestämt än, så det är inte så att vi slösar en massa pengar..

SweetSun skrev 2008-11-05 16:07:26 följande: