• Saggezza

Fler som ska ha s k budgetbröllop

Jag och min m2b har inte den ekonomin så vi kan ha ett jättebröllop. Jag pluggar så vi har bara en riktig inkomst just nu.

Är det fler som inte kommer lägga ner mer än 10 000 - 20 000 (beroende på hur många gäster ni har)? Hur har ni planerat? Mat, festlokal, tärnor etc??

• Svar på tråden Fler som ska ha s k budgetbröllop
  • GrisRosa

ha ha nu har jag sträck-läst hela tråden.
    Så intressant om hur man har olika budgetar. Själv funderar vi på gifta oss mitt på dagen o bjuda alla gäster(ca 80) på snittar(som släkt gör som gåva) o tårta(som vi gör själva). Sen bjuda närmaste familj (ca 14) på tre rättersmiddag på kvällen. klart man skulle kunna tänka sig fest i dagarna tre o hela baletten men pengar e ju pengar. Så tar jag mig en extra funderare så känns ett "enklare" bröllop mer vi.

• GrisRosa

kan väl kanske tillägga att jag också e student

• ERIKA80

Ja student är jag oxå. Min sambo o blivande man tjänar visserligen bra, men har valt att köra lite billigare. Vi kommer att ha ett skottskt tema. Vi ska ha 3-rätters med catering o så. Kompisar som ställer upp med håruppsättning, make-up, blombukett mm. Har ett band jag känner som kommer o spelar. Vi ska ha ett 30-tal gäster. Kommer väl att sluta runt 20000 ca tror jag iaf=)

• bea4

Vi kör också på budget Ska ha dop och bröllop (överraskning) tillsammans. Bjuder på egengjord buffe men har beställt tårtor. Köpt klänning via nätet (gojane) och han har sin "gamla" kostym. Fixar hår och smink själv.

Firar med närmsta släkten nu och bjuder alla vänner på trädgårdsfest i sommar. Har också valt titanringar men mer för att de är så snygga än att de skulle vara billiga. Skall förresten ha både vigsel och fest hemma. Känns väldigt personligt och mysigt.

Vi har valt att göra så här därför att vi vill. Vi har möjlighet att ordna ett stort bröllop med allt som hör till men vill inte. Ingen av oss drömmer om en stor sittning.