Vi ska ha ett budget bröllop, liknande det ovan
Vi har bjudit våra vänner och familjer till vårt andra barns dop, men samtidigt kommer vi att vigas
Min klänning köpte jag för 1700 på tradera, killens kostym köpte vi på h&m för ca 2000.
Håret och make up får jag fixad gratis av ena faddern som är frisör och så binder jag min egna bukett.
Vi har själva "efterfesten" hemma med långbord, plastbestick å tallrikar. Lakan som dukar från ikea och smörgåstårtor som en släkting gör som jobbar på kondis.
En riktigt bröllopstårta är beställd via kontakter, så den går på ca 750 kr.
Ringarna vi valde va några ur schalins serien, av rött och vitt guld. Eftersom att killen oxå vill ha en till så blev det förlovningsringar för 5000 sammanlagt på nätet
Vi va inne på frostade ringar, men dom skavs tydligen ner efter några år, så det gick ju bort. Titan kunde vi inte välja heller då min sambos fingrar är rätt stora och sedan helt plötsligt kan minska radikalt, och sådana ringar kunde man inte bara förstora eller förminska, utan det blir en helt ny ring isf.:/
Det var väl det hela. Nu hoppas vi bara på att alla blir så överraskade som vi hoppas och inte läser på dagordningslapparna i kyrkan innan vi hinner in :P
Anledningen till att vi bestämde detta för ca 2 månader sen, och skall genomföra det i slutet av denna månad är just för att vi vet att vi aldrig kommer sälla oss i en kyrka enbart för att gifta oss. SÅ då passar vi på nu när vi ska ha dop. Vi är inte mkt för att dansa vals och att folk ska hålla tal etc så detta duger fin fint för oss=) Lycka till alla ni andra!!