• Viiala

HJÄLP

ja precis och frys varror spelar ju ingen roll hur länge det ligger nästan bäst föru datum på bagguetterna va 07 09 asså i sommar nån gång

• Viiala

vi ska göra nån köttfers paj eller tacko paj och 2 skink broccoli paj så 2 av varrje då

• Viiala

oj gjort en buffe lisata men den är på andra datorn men jag komer nog i håg på ett ungefär

potatis grateng
    potatis sallad
    kokt potatis
    cassler
    pajerna
    lax
    sallader
    brödd snittar

ja du jag minns inte så mycket i huvudet

i morrn tänkte jag åka till stan min ännda lediga dag innan helgen å i helgen hinner jag inte har barn kalas på söndag

tänkte då köppa en kruka hjärtan på tråd se om den överlever haha till januari å se hur lång den hinnit blivit

• Viiala

ja jag har hafft sån förut men glömmde vattna så den torkade ut och gick av å dog :(

kom ju på att jag skulle ha med bagutter åxå vittlök och örtter

• Viiala
    SaraPayam skrev 2008-10-22 14:21:24 följande:
    Varför ska du ha så mycket potatis? En jättegod sak som vi åt på en resturang förra veckan är dadlar inlindade i bacon & sen steker man det....mums så gott det va :)Kex & ost & exotiska frukter brukar ju med vara uppskattat :)Det va ju jättesmart, ska du ha den i buketten sen då?
    Vet inte tänkte nog ta bort pottatis salld tycker de inte passa in i januri haha

hittade nu hella listan hade ju skrivit ut den hah glömmsk

kokt potatis
    potatisgratäng
    kassler
    köttfärspaj
    broccolipaj
    sallader gurka tomat majs paprika mm
    sallads dressing
    lax
    kyckling spett
    taziki
    olikaoliver
    räkor
    liias kyckling rulle
    bröd snittar
    vittloks ört baguetter

vi är ca 22 st nu som ska ha mat
  • Viiala
    SaraPayam skrev 2008-10-22 14:24:54 följande:
    Nämen hur lyckades du med det *skrattar* Den är ju så enkel att skönt, man behöver inte alls vattna den ofta, den kan till & med stå & dra om man häller i för mkt vatten :)
    ha ja jag är väll semst på blommor haha fast jag har jobbat på ahlmstets blommor i ett halv år

japp jag ska ha den i buketten
  • Viiala
    SaraPayam skrev 2008-10-22 14:28:28 följande:
    Det låter jättegott. Mums blir nästan hungrig :)
    ja du jag känner mig hungrig inte ätit nån lunch i dag barnen har ju ätit på dagis skolan men jag vill inte ätra själv sambon äter ju alldrig ordentligt haha
    så jag vill inte äta själv :(
  • Viiala
    SaraPayam skrev 2008-10-22 14:29:27 följande:
    hahaha men sen är det ju inte alltid det är kvalite på blommorna som man köper, så även om man är duktig på blommor så är det ju inte säkert att man lyckas :)
    nä precis
  • Viiala
    SaraPayam skrev 2008-10-22 14:30:55 följande:
    hmmm det är inte bra att slarva med maten, du kan väl slänga ihop en omelett :) Smidigt & gott :)
    jo det är det ju men vi får se ska snart till jobbet med så nått snappt blirre
  • Viiala

åkte på att jobba i dag kl 13 till 14 30 så får se om man hinner till stan efter åt

i dag känns allt blää killen var ute till 6 på morgonen fast han sa jag kommer vid 10

å så släppar han med sig en kompis hem som ligger på soffan ocg sover fortfarande.

jag blev arg ville riva våra papper jag vet inte har väldiga humörsvägningar ocg han har sin adhd vi får se senare i kväll va vi tycker om allt haha

Svar på tråden HJÄLP