Ca pris för blommor???
Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte
Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)
Tack...
Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte
Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)
Tack...
JajaJA!!!
Dom skulle bli PERFEKT!
Har du koll på ca pris på dem?
Och TACK förresten!
Brukar ligga på 35-45 kr /st, och du behöver ju inte många.
Kom bara ihåg att förbeställa, så du verkligen får gröna.
Varsågod, och lycka till!
Frågar lite mer när jag ändå håller på :o)
Hur många tror du man behöver då? Vill inte ha någon jättestor bukett men ingen mini heller.. Helsvenskt lagom alltså ;o)
Och har dom säsong i början av maj, så att de finns?
Förbeställa blommor.. (skriver upp i komihåg listan så att det inte glöms!)
Vad är det för annan vit blomma du ska ha i? Storleken på den spelar ju in i hur många gröna du behöver. du behöver kanske fem iallafall, sex stycken är iofs lättare att göra en rund form utav.
Den haär blomman hör till dem som finns året runt, så det behöver du inte oroa dig för.
Oohh.. Skönt att slippa en sak att oroa sig för!
Jag har faktiskt inte en aning vad för andra blommor det ska vara.. Pyttesmå vita/champange/creme färgade blommor, 3 st vill jag ha för att sätta som i en triangel i ett "hörn".. Förstår du hur jag menar?
Tänkte fråga tjejen som ska göra min bukett om råd, men du kanske kan ge några tips så jag har något att gå på!?
Förutom blompriset- lägger man på ett pris för arbetet, eller ingår det liksom?
Om du går till en florist för att få en beställning på brudbukett genomförd från rådgivning till att buketten lämnas över till dig, är det normala att en del av priset i totalen är arbetskostnad. Det här låter som en typ av bukett som vare sig kommer att ta lång tid att beställa ekller genomföra, så jag har svårt att tro att någon större arbetskostnad läggs på i ett sådant fall. Säg kanske 200 kr eller så, plus blompriset.
Säg att en sådan bukett borde hamna mellan 500-700 så tror jag du har marginalerna väl på din sida. Är det en kompis som ska hjälpa dig?
Blommorna i ditt"hörn" Kan ju vara rosor tex. Eller en jättefin Ornithogalum Arabicum som är uppbyggd av flera små stjärnliknande blommor i en "ring" och som alla har en liten mörkgrön prick i mitten. Den är helt bedårande. Kolla om du kan hitta den på google!
Oj, och jag har lagt 1500 i vår budget för buketten.. Det är aldrig fel!
Nej, inte en kompis, men en bekant. Hon har den enda blombutiken här i närheten så det känns självklart att gå till henne!
Rosor är för stora.. Mini rosor iof.. Hmm..
Den andra blomman var jättefin, men hur stor är den egentligen?
Skulle ju vara ganksa häftigt att ha skogsstjärna förresten, den är ju Värmlands landskapsblomma.. Och lite vilt/skogstema har vi ju på bröllopet.. Men Hur blir det då om man ska ha långa stjälkar på övriga buketten, för de är ju jätte små..
Och de finns väl inte på våren heller kanske.. !?
950kr för bukett och coursage. Bild finns på www.jennie-leeart.com under "bröllop" "erik&mia"
jaha! det är så små du vill ha! Då skulle jag ta en Ornithogalum och plocka isär och sedan fästa tre av de små stjärnorna som du vill ha dem .Det är inet problem för floristen.
den blombudget du nämner är inte alls fel eller ovanlig. Det är ett vanligt pris för buketter som inte är stuckna i oasihandtag.
Men blommorna du ska ha är rätt stora, så det går inte åt så himla många ( där får du ju måtta lite med floristen så det blir lagom)Även om hon skulle vilja ha en timmes jobb (vilket väl egentligen kan vara rimligt att ta ut, för det blir det hursomhelst) så kan du knappast hamna över tusenlappen ändå.
Kallor som är dyra, eller rosor som behövs ca 25 st blir ju annorlunda.
Skogstjärnan ska du nog inte satsa på, men den jag föreslår kan nog ge den känslan...