• Nalle Puh 40

Ca pris för blommor???

Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte

Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)

Tack...

• Svar på tråden Ca pris för blommor???
  • Sobeit

Är det någon som vet vilka blommor som är säsongsblommor när vi ska gifta oss den 11 juli? Jag skulle gärna vilja ha en röd och vit droppformad bukett med nå grönt inslag. Hjälp ngn?

• passionsblomman

En röd och vit droppe den årstiden är absolut inga problem! Det mesta finns och det handlar mest om vad för blommor du gillar och vilken känsla du vill ha på buketten. Lite tuff? romantisk? Ängslik? stram och elegant? Busig? Dramatisk? Stor? Liten?

Du behöver oprata ihop dig med din florist om sådana saker så hn kan hjälpa dig med kreativa och konkreta förslag.

Samma blomma kan ju användas på helt olika sätt beroende på stilen på helheten och vilken bukett-typ det rör sig om.

• ElinPierre

Ooooh!!
    Nu har jag varit och beställt min bukett!!!!
    Det blir Chrysantemum som vi sa, och så blir det buskrosor tror jag hon kallade det.. Men bara tre blommor då...

Och långa tjälkar i spiralform tror jag hon sa..

Och i Ps corsage blir det ros/or? och nåt mer.

Så blev det bestämt att tärnan och bestman också får blommor, även fast vi bestämt det motsatta förut.. Hihi..

Jag är sååå nöjd och glad att vi fixat detta nu!

• passionsblomman
    ElinPierre skrev 2008-10-31 18:38:21 följande:
    Ooooh!!Nu har jag varit och beställt min bukett!!!!Det blir Chrysantemum som vi sa, och så blir det buskrosor tror jag hon kallade det.. Men bara tre blommor då...Och långa tjälkar i spiralform tror jag hon sa.. Och i Ps corsage blir det ros/or? och nåt mer.Så blev det bestämt att tärnan och bestman också får blommor, även fast vi bestämt det motsatta förut.. Hihi..Jag är sååå nöjd och glad att vi fixat detta nu!
    Gú vad roligt!! Du måste absolut visa bild sedan!

Det är nog kvistrosor du ska ha i. Vart har du varit?
  • Sobeit

Passionsblomman:
    Jag vill ha en enkel och medelstor bukett med säsongsblommor. Gärna andra blommor än rosor. Vill gärna ha en som är annorlunda än de traditionella brudbuketterna.

• passionsblomman
    Sobeit skrev 2008-10-31 18:50:58 följande:
    Passionsblomman:Jag vill ha en enkel och medelstor bukett med säsongsblommor. Gärna andra blommor än rosor. Vill gärna ha en som är annorlunda än de traditionella brudbuketterna.
    Tita! Du har ju en jättebra beskrivning redan! tar du med dig de orden till en driven och duktig flrist kommer denne att kunna slå på all kreativitet och ta fram förslag till dig.jag tycker sådana ingångar till jobbet är jättekul, för där finns plats att plocka fram både bruden men också floristens personliga touch och kreativitet, om du förstår hur jag menar.
    Vet du någon duktig där du bor?
  • ElinPierre

Kvistrosor var det ja!! Absolut, bild kommer.. Om sisådär 6 månader.. hihi..

Emmas Blomboa heter det, det är en tjej som tagit över en konkursbutik och hon har gjort det toppen! Vi bor ju på ett otroligt litet ställe mitt i skogen så det är bara att hoppas på att hon fixar det hela vägen!

passionsblomman skrev 2008-10-31 18:49:11 följande:
    Gú vad roligt!! Du måste absolut visa bild sedan!Det är nog kvistrosor du ska ha i. Vart har du varit?
  • passionsblomman

Roligt att höra om duktiga som vågar. det är bara att hoppas att alla i skogen handlar hos henne och bojkottar plantagen och annat, så ni har ngnstans att handla till fest, bröllop och begravning. Varje vardagsbukett med tulpaner ni handlar hos henne gör att hon har möjlighet att hålla sig kvar.

• soosse

funkar det att göra en bukett av vitsippor? håller de eller kommer de sloka och bli fula?

• passionsblomman
    soosse skrev 2008-10-31 22:06:15 följande:
    funkar det att göra en bukett av vitsippor? håller de eller kommer de sloka och bli fula?
    Det funkar om du plockar sådana som ännu inte slagit ut helt( de slår ut skitfort-ursäka Svenskan) De måste få dra vatten minst ett dygn innan vigseln, så de är vattenspända i stjälkarna. jag vågar inte lova dig att de håller hela natten , men över dagen gör de det, Försök ha dem i vatten tex hos frissan och sätt dem i vas vid middagen så ska det inte vara någon fara. det är också lämpligt att ha dem i kylen medan de vattendrar och fram till dess de ska pryda dig!
Svar på tråden Ca pris för blommor???