Ca pris för blommor???
Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte
Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)
Tack...
Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte
Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)
Tack...
Är det någon som vet vilka blommor som är säsongsblommor när vi ska gifta oss den 11 juli? Jag skulle gärna vilja ha en röd och vit droppformad bukett med nå grönt inslag. Hjälp ngn?
En röd och vit droppe den årstiden är absolut inga problem! Det mesta finns och det handlar mest om vad för blommor du gillar och vilken känsla du vill ha på buketten. Lite tuff? romantisk? Ängslik? stram och elegant? Busig? Dramatisk? Stor? Liten?
Du behöver oprata ihop dig med din florist om sådana saker så hn kan hjälpa dig med kreativa och konkreta förslag.
Samma blomma kan ju användas på helt olika sätt beroende på stilen på helheten och vilken bukett-typ det rör sig om.
Ooooh!!
Nu har jag varit och beställt min bukett!!!!
Det blir Chrysantemum som vi sa, och så blir det buskrosor tror jag hon kallade det.. Men bara tre blommor då...
Och långa tjälkar i spiralform tror jag hon sa..
Och i Ps corsage blir det ros/or? och nåt mer.
Så blev det bestämt att tärnan och bestman också får blommor, även fast vi bestämt det motsatta förut.. Hihi..
Jag är sååå nöjd och glad att vi fixat detta nu!
Passionsblomman:
Jag vill ha en enkel och medelstor bukett med säsongsblommor. Gärna andra blommor än rosor. Vill gärna ha en som är annorlunda än de traditionella brudbuketterna.
Kvistrosor var det ja!! Absolut, bild kommer.. Om sisådär 6 månader.. hihi..
Emmas Blomboa heter det, det är en tjej som tagit över en konkursbutik och hon har gjort det toppen! Vi bor ju på ett otroligt litet ställe mitt i skogen så det är bara att hoppas på att hon fixar det hela vägen!
Roligt att höra om duktiga som vågar. det är bara att hoppas att alla i skogen handlar hos henne och bojkottar plantagen och annat, så ni har ngnstans att handla till fest, bröllop och begravning. Varje vardagsbukett med tulpaner ni handlar hos henne gör att hon har möjlighet att hålla sig kvar.
funkar det att göra en bukett av vitsippor? håller de eller kommer de sloka och bli fula?