• Nalle Puh 40

Ca pris för blommor???

Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte

Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)

Tack...

• Svar på tråden Ca pris för blommor???
  • passionsblomman

Jag lovar att du inte lyckas ha ihjäl dem1 de vill torka upp riktigt ordentligt mellan måttliga vattningar. Hör till suckulenter, som tål det mesta utom att dränkas.
    Köp nu och låt växa, så får du fina rankor alldeles lagom till bröllopet! jag har en i mitt fönster som växer massor och jag får linda runt rankorna runt bågen hela tiden.
    Gå och fixa nästa vecka!

Flisa80: Ranunkel finns i många olika kvalitéer och storlekar, men den du oftast ser i butik brukar ligga mellan 15-25 kr/st beroende på kvalité.
    Ska du ha en särskild färg/sort hemtagen speciallt för bröllop(vilket det blir om du gifter dig i juni, för då är högsäsongen över) får du vara beredd på eatt den hamnar lite högre.

Macecrush skrev 2008-11-02 13:05:36 följande:
    Vi skall inte ha ett jättebröllop, kanske 40 personer. Tåls ju att tänka på att man kan ha dem hemma, men jag har en så hemsk förmåga att ta död på det mesta =( dock så gifter vi oss inte förrän till sommaren.
  • passionsblomman

Ja, visst har jag!
    Jag blir så glad när jag hör om bra branschfolk, för ofta är det mest det dåliga det pratas om.

Det är tyvärr en brokig blandning på folk som säljer blommor och alla borde inte ha det jobbet(gäller ju fler yrken, men man tenderar att ta det lite personligt när ens egen yrkesheder sölas ner av klåpare...)

Troll1 skrev 2008-11-02 13:04:26 följande:
    Jag var på fler ställen, men det var först hos dem jag kände positivt engagemang. De hade idéer och det hade jag med. Hon visade mig tex rosen Cool Water som jag funderat på och vi gick tom ut för att se den i dasljus. Hon förstod vad jag tyckte om. Det blev en bra mix och bra pris med för den delen. Allt var så välgjort.Härligt jobb du har!
  • Mumriks blivande fru

Lite OT kanske, man jag funderade om man skulle göra sin egen bukett - hur ska man då förvara den över natten innan vigseln?

• Troll1

Mumriks blivande fru skrev 2008-11-05 09:59:33 följande:

Lite OT kanske, man jag funderade om man skulle göra sin egen bukett - hur ska man då förvara den över natten innan vigseln?
    [/citat]

Min blev hämtad samma dag. På fm.
    passionsblomman skrev 2008-11-02 13:35:59 följande:
    [citat]
    Ja, visst har jag! Jag blir så glad när jag hör om bra branschfolk, för ofta är det mest det dåliga det pratas om.Det är tyvärr en brokig blandning på folk som säljer blommor och alla borde inte ha det jobbet(gäller ju fler yrken, men man tenderar att ta det lite personligt när ens egen yrkesheder sölas ner av klåpare...)
    Jag var mäkta förvånad hur ointresserade många var i blomsterbutikerna. Jag menar, man ska ju handla för en ngt större summa än vanligt till bröllopet. Personlig service är alltid viktigt, men när de inte var intresserade alls av att sälja då undrar man. Tack o lov att jag hittade motsatsen!
  • Troll1

Mumriks blivande fru skrev 2008-11-05 09:59:33 följande:

Det blev grå text...
    Jag skrev att min bukett mm hämtades på fm samma dag som vigseln.
    Annars får du förvara den kallt.
  • socker86

Ska snart lägga ut en bild på min bukett. Den blev mycket vackrare än jag kunde föreställa mig. I början visste jag exakt hur den skulle se ut och eftersom jag har lite kunskap och erfarenhet av blommor så försökte jag sätta floristerna på plats om vad som skulle funka och inte och en massa svammel som ingen begriper sig på. Men när dagen närmade sig och jag endast var säker på rosfärgerna så sa jag sen att dom fick fria händer bara det gav känslan om bröllop och höst....Och ni må tro att det var den unikaste bukett jag någonsin skådat.
    Jag fick en liten, tät bukett med lite "häng" ifram som innehöll cremefärgade rosor, strutformade galaxblad med en kastanj inutid, murgröna och lite andra blad både gröna och röda. Och så lite guldnålar och sånt i också. Corsage fick vi också och allt gick på drygt 1000 kr. Inga pengar alls tycker inte jag. Helt fantastisk hur man kan få färska råvaror att bli så sagolika. Dom ska självklart få foton som tack för allt

• Sobeit

Pssionsblomman:
    Nu har jag varit förbi vår lokala handelsträdgård och bokat min brudbukett. Den komemr att innehålla vit hortensia, vita pioner, vinröd kärleksört, vinröda kvistrosor, mugröna och björngräs. Och lite grönt längst ner på handtaget liksom. Den blir lite hängande, inte riktigt droppformad och björngräset och murgrönan kommer att mjuka upp formen så att det blir lite busigt. Inte så strikt. Grundfärgen i buketten är vit och accenterna är vinrött. Den kommer att bli helt underbar!! Min m2b´s coursage och näbbarnas buketter kommer att bestå av lite grönt, vit hortensia och vinröd luktärt. Allt kommer att hamna på ca 1700-1800.

• Mumriks blivande fru

Hur ser hortensia ut?

• passionsblomman

Det låter jättevackert! Vad roligt och skönt att du känner dig så nöjd och glad1 Det ska bli kul att få se bilder längre fram

Mumriks blivande fru:
    Du kan titta på Hortensia i mitt galleri om du vill. Peka på bilden så kommer text vad de heter.

Sobeit skrev 2008-11-05 22:27:06 följande:
    Pssionsblomman:Nu har jag varit förbi vår lokala handelsträdgård och bokat min brudbukett. Den komemr att innehålla vit hortensia, vita pioner, vinröd kärleksört, vinröda kvistrosor, mugröna och björngräs. Och lite grönt längst ner på handtaget liksom. Den blir lite hängande, inte riktigt droppformad och björngräset och murgrönan kommer att mjuka upp formen så att det blir lite busigt. Inte så strikt. Grundfärgen i buketten är vit och accenterna är vinrött. Den kommer att bli helt underbar!! Min m2b´s coursage och näbbarnas buketter kommer att bestå av lite grönt, vit hortensia och vinröd luktärt. Allt kommer att hamna på ca 1700-1800.
  • Mumriks blivande fru

Ett fan av Johnny Depp ey?

• Troll1

Mumriks blivande fru skrev 2008-11-07 08:08:15 följande:

Jag tror det. och så underhåller hon lite tanter (bla mig) på tanttråden också.
  • passionsblomman

Ja såklart!

Och en viss person i tanttråden blev så glad över den första bilden, så då fick man ju leta fram flera och sprida lite glädje!
    Har sett att besöken hos mig ökat en aning sedan de dök upp..

Man behöver det vackra i tillvaron också! Håll med om det flickor! och en florist har öga för skönhet vet ni...
    ha en fantastisk fredagkväll!

Mumriks blivande fru skrev 2008-11-07 08:08:15 följande:
Svar på tråden Ca pris för blommor???