• Nalle Puh 40

Ca pris för blommor???

Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte

Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)

Tack...

• Svar på tråden Ca pris för blommor???
  • Troll1
    passionsblomman skrev 2008-11-01 18:09:10 följande:
    Jag svimmar vad fina ni är på era bilder!!! Och JÄTTEsöt bukett också!Du är ju vacker som en dag!Vad roligt att läsa om nöjda tjejer som träffat duktiga i branschen!
    Men jisses, alltså! Gulligt av dig!
  • Troll1

Skulle tillägga att jag var noga med färger och vilken typ av blommor, men samtidigt kände jag att det är inte HELA världen. De fick fria händer. Så jag hade liksom slutat tänka på buketten, men när vi skulle fotas och jag stressad och sen fick min bukett i handen höll jag på att börja gråta, den var sååå fin (Mkt finare i verkligheten) och jag bara sa "Åh så fiiin den är!!" hela tiden. De hade lindat med ett band jag skickat med runt alla buketterna och min hade de fäst bandet med ett hjärta i samma ton.
    Ska skicka dem ett tackkort sedan.

• passionsblomman

Gör det! Det blir man så himla glad för!
    Tycker det låter som samarbetet mellan dig och floristen funkat väldigt bra. Både info och lite fria händer så att säga.
    Det är känslan du fick som är hela grejen med att vara florist. Tänk att få vara med i både glädje och sorg och bidra med något som värmer hjärtat!

Troll1 skrev 2008-11-02 10:27:46 följande:
    Skulle tillägga att jag var noga med färger och vilken typ av blommor, men samtidigt kände jag att det är inte HELA världen. De fick fria händer. Så jag hade liksom slutat tänka på buketten, men när vi skulle fotas och jag stressad och sen fick min bukett i handen höll jag på att börja gråta, den var sååå fin (Mkt finare i verkligheten) och jag bara sa "Åh så fiiin den är!!" hela tiden. De hade lindat med ett band jag skickat med runt alla buketterna och min hade de fäst bandet med ett hjärta i samma ton.Ska skicka dem ett tackkort sedan.
  • Flisa80

Jag ska gifta mig i mitten av juni och vill ha ranunkel i min bukett. Har tänkt mig hjärtan på tråd också... Färgtema vitt och rosa... Vill ha en rund "normalstor" bukett... Några tips utöver detta? Passar ranunkel att ha till brudgummen eller kommer den vissna/gå sönder vid alla hälsningar?

• passionsblomman

Låter jättefint och "krävs" inte ngt annat om du inte vill.
    Ranunkel bör gå bra till Coursaget också, men visst finns det "mosrisk", det gör det för alla blommor som kläms in i björnkramarna... vissa köper tom två coursage bara för det, andra låter den hålla så länge den håller...

• Flisa80

I vilken prisklass ligger ranunkel förresten, vet du det? Är det en dyrare eller billigare blomma? I mitten? Skulle det vara fint att blanda rosor i buketten kanske...?

• Troll1
    passionsblomman skrev 2008-11-02 11:25:22 följande:
    Gör det! Det blir man så himla glad för!Tycker det låter som samarbetet mellan dig och floristen funkat väldigt bra. Både info och lite fria händer så att säga.Det är känslan du fick som är hela grejen med att vara florist. Tänk att få vara med i både glädje och sorg och bidra med något som värmer hjärtat!
    Jag var på fler ställen, men det var först hos dem jag kände positivt engagemang. De hade idéer och det hade jag med. Hon visade mig tex rosen Cool Water som jag funderat på och vi gick tom ut för att se den i dasljus. Hon förstod vad jag tyckte om. Det blev en bra mix och bra pris med för den delen. Allt var så välgjort.
    Härligt jobb du har!
  • Macecrush

Vi skall inte ha ett jättebröllop, kanske 40 personer. Tåls ju att tänka på att man kan ha dem hemma, men jag har en så hemsk förmåga att ta död på det mesta =( dock så gifter vi oss inte förrän till sommaren.

• Troll1

Apopå mos-risk. Mannens ros blev allt lite "utsatt" om man säger så. Den hade slagit ut en de också, så en blev lite tung.

Flisa80: Ranunkel är så söt och hjärta på tråd hade jag också. Blir så fint att mjuka upp med.
    Min florist tog även i lite Hortensia och pistagekvist (tror jag det var).

• Troll1

Mina "d" kom inte med. Gammalt tangentbord (får jag skylla på...)

Svar på tråden Ca pris för blommor???