• Nalle Puh 40

Ca pris för blommor???

Har sett några "floristtrådar" här men när man behöver en så hittar man dem inte

Vad har du fått betala för din brud och tärnbukett samt till bestman och brudgumm? (på ett ungefär)

Tack...

• Svar på tråden Ca pris för blommor???
  • ElinPierre

Ja, och den är verkligen superfin! Måste skriva upp namnet på den någonstanns så det inte glöms bort..

Tusen tack.. Du har nu hjälpt mig bocka av en stor post på min lista! Nu ska jag bara åka och checka allt med Blomboa!

• ElinPierre

TROR att jag sett en sån grön bukett.. Den är j'ttefin och det var då det klickade "den" buketten ville jag ha... Men efter ett tag insåg jag att det mest var färgen jag älskade..
    Men tack

• ElinPierre

Hihi.. Det var till Soosse...

ElinPierre skrev 2008-10-30 20:25:35 följande:
    TROR att jag sett en sån grön bukett.. Den är j'ttefin och det var då det klickade "den" buketten ville jag ha... Men efter ett tag insåg jag att det mest var färgen jag älskade.. Men tack
  • soosse

hehe ok.. jag vert inte hur jag ska göra med buketten vill nog göra den själv

• T RO

Hej hej, här kommer jag o vill diskutera blommor. Sorry om jag stjäl lite tråd

Någon florist som känner för att kika i mitt galleri och råda mig över corsagen jag provbundit? Tänkte göra samma fast med en tulpan, går det? (Jag vet att rosen är sååå stympad, men det var för att få lite mer tulpanform på den Svårt att htta tulpaner i oktober)

Blombuketten med vita tulpaner, är det något jag behöver förbeställa, eller tror ni att det går att gå runt till olika florister på torsdagen och be dem binda av det de har hemma? Vad kan priset bli för det? (det var det rådet jag fick av en florist jag pratade med här i Lund nämligen)

Gifter mig 4/4 09 Wihi!

• passionsblomman

Problemet med tulpan som coursage är att den inte är så"klämvänlig" som en ros. Jag tror tyvärr att riske är nästan 100% att den blir mosad vid första eller andra kramen.

Hellre en vit ros istället, eller någon lite "platt" blomma som tex en orkidéklocka, som inte sticker ut så mycket.

Vad gäller förbeställning kan det nog ändå vara vettigast att göra det, sådu slipper oraoa dig att du får nöja dig men rosa eller gula istället. Be en som känns pålitlig att ta hem 20 vita tulpaner till torsdagen. Det kan du be om torsdagen innan lämpligtvis.

De ska bara bindas som en vanlig bukett så det kan du antingen be om just när du hämtar och välja vad grönt de ha r då, eller säga att det ska vara bundet och klart innan.
    Det är inte "bruddelen" i detta som kostar, utan vad floristen kommer att få ge för sina tulpaner hos grossisten. Eftersom det är en blomma som är i säsong då, bör det inte dra iväg så mycket.10-pack brukar ligga mellan 65-95 beroende på kvalité, och lösa tulpaner på 11-14 kr/st. Fråga i din butik!

Jag tror du ska be om en lite "bättre" sort, så du får lite längd på stjälkarna. Skåne är billigare än uppåt i Sverige på blommor_ni ligger närmre leverantörerna och era grossistr får lägra fraktkostnader än vi i Sthlm tex. Så du kommer knappast att behöva lägga mer än ett par hundralappar som max på din bukett. Det hade räckt hos mig iallafall om jag haft butik.

• T RO

Oh, stort tack för dina svar Passionsblomman. Speciellt det där om corsagen. Kanske ranunkel kan vara bättre? Jag vill helst undvika rosor, då jag tycker det är så traditionellt...

Att ta hem 20 vita tulpaner borde som du säger inte bli så tokdyrt, jag får fråga veckan innan helt enkelt.

• passionsblomman

T RO skrev 2008-10-31 15:12:16 följande:

Oh, stort tack för dina svar Passionsblomman. Speciellt det där om corsagen. Kanske ranunkel kan vara bättre? Jag vill helst undvika rosor, då jag tycker det är så traditionellt... Att ta hem 20 vita tulpaner borde som du säger inte bli så tokdyrt, jag får fråga veckan innan helt enkelt.
    Ranunkel är bättre! och varför inte isåfall ta kanske 5-6 ranunklar i buketten också? det beställer du också enkelt!
    Till dessa blommor är Vaxblomma ett vackert kvistmaterial om man vill blanda med något. en riktig strofavorit för mig. Den finns alltfrån vit till mörklila och doftar underbart.
  • T RO

Tack för tipsen! Jag ska definitivt kolla vad de kan ordna

passionsblomman skrev 2008-10-31 15:23:42 följande:
    Ranunkel är bättre! och varför inte isåfall ta kanske 5-6 ranunklar i buketten också? det beställer du också enkelt!Till dessa blommor är Vaxblomma ett vackert kvistmaterial om man vill blanda med något. en riktig strofavorit för mig. Den finns alltfrån vit till mörklila och doftar underbart.
Svar på tråden Ca pris för blommor???