• älskarlivet

Varför just jag?

Blev påkörd av en bil för en dryg vecka sen. Ligger hemma med bl.a. tandskador. Jag mår så fruktansvärt dåligt, är konstant hungrig och sover nästan ingenting..

Jag funderar nu på om vi ska skjuta fram vårt bröllop, är så rädd för att inte vara bra och lycklig tills det är dags..

Sen tänker jag mycket varför det hände just mig? Jag hatar den personen som körde på mig, så fruktansvärt mycket, kommer aldrig förlåta, han har skapat så mycket lidande!

Jag är så vansinnigt rädd!! Vet inte vad jag ska ta mig till...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 15:35
    Pratade med mamma nu och då när jag berättade vad käkkirurgen sa idag, ang tänderna (att de inte vet om den ena tanden klarar sig), så säger hon på fullaste allvar "du kan väl gifta dig utan den tanden". Vad fan tror hon? Once in a lifetime och så skulle jag kanske ha glugg på alla bilder och inte kunna le på en enda bild?

• Svar på tråden Varför just jag?
  • älskarlivet

Nej det gör jag tyvärr inte, snarare tvärtom.. Blir kanske inget sommarbröllop.. Och så har jag familjemedlemmar som fäller tråkiga kommentarer..

dfk skrev 2008-10-31 15:48:37 följande:
    Vad tråkigt att höra om din olycka!Hoppas att du mår lite bättre nu?
  • dfk

Har du kommit hem från sjukhuset eller är du sjukskriven hemma?
    Hoppas du har någon som kan hjälpa dig!
    Ja vill ju inte höra tråkiga kommentarer.

• älskarlivet

Jag är sjukskriven hemma, ligger bara i sängen.. Skiter snart i allt. Min sambo är ett stort stöd, men vill inte lasta honom med för mycket heller.

dfk skrev 2008-10-31 16:13:54 följande:
    Har du kommit hem från sjukhuset eller är du sjukskriven hemma?Hoppas du har någon som kan hjälpa dig!Ja vill ju inte höra tråkiga kommentarer.
  • nässlan87

ge det till efter jul.

jag sj har blivit påkörd, det tar tid men du kommer att vara fit for fight till sommaren :D tanden får man hoppas på att det blir bra,det märks nog ganska snabbt.

lycka till och krya på dig. :d

• Nånicka

Vad gäller det ni har betalat för bröllopet: tror de flesta är mänskliga om du nämner skälet till varför du vill boka om/av. Dessutom har du sjukintyg. OM ni nu skulle bestämma er för att skjuta på bröllopet.

Vet att det förmodligen inte spelar så stor roll vad jag skriver, men jag känner att ofta så är vi galet dåliga på att be om hjälp. Vill inte belasta folk. Men ibland måste man kräva lite. Visst, om folk inte kan så kan de inte, men om det bara gäller att du inte vill belasta så tycker jag att du borde tänka om (sagt i välmening). Om din vän/sambo råkat ut för något så hade du säkert velat hjälpa dem "upp". Så om jag får ge ett råd så blir det att snälla, be om hjälp! Det kan ta så mycket längre tid att bli bra annars.
    Är nog inte alls vad du vill höra just nu, men så är det.

• älskarlivet

Men sjukintyg har jag bara till 21/12.. Har inget sjukintyg för tänderna..

Jag vill inte be om hjälp av min familj för de stjälper mer än de hjälper.. Kan inte heller ta mig ut själv för att träffa en kurator tyvärr.. Däremot jobbar jag som lärare, så jag har lite mailkontakt med kuratorn där..

Nånicka skrev 2008-10-31 16:39:26 följande:
    Vad gäller det ni har betalat för bröllopet: tror de flesta är mänskliga om du nämner skälet till varför du vill boka om/av. Dessutom har du sjukintyg. OM ni nu skulle bestämma er för att skjuta på bröllopet.Vet att det förmodligen inte spelar så stor roll vad jag skriver, men jag känner att ofta så är vi galet dåliga på att be om hjälp. Vill inte belasta folk. Men ibland måste man kräva lite. Visst, om folk inte kan så kan de inte, men om det bara gäller att du inte vill belasta så tycker jag att du borde tänka om (sagt i välmening). Om din vän/sambo råkat ut för något så hade du säkert velat hjälpa dem "upp". Så om jag får ge ett råd så blir det att snälla, be om hjälp! Det kan ta så mycket längre tid att bli bra annars.Är nog inte alls vad du vill höra just nu, men så är det.
  • älskarlivet

Det kan dröja upp till 5 år innan det märks något..
    Men till efter jul är ditt tips?

nässlan87 skrev 2008-10-31 16:33:57 följande:
    ge det till efter jul.jag sj har blivit påkörd, det tar tid men du kommer att vara fit for fight till sommaren :D tanden får man hoppas på att det blir bra,det märks nog ganska snabbt.lycka till och krya på dig. :d
  • Aleta
    älskarlivet skrev 2008-10-31 16:42:12 följande:
    Det kan dröja upp till 5 år innan det märks något.. Men till efter jul är ditt tips?
    Vad bitter du låter.

Det är verkligen hemskt att du har blivit påkörd och skadad och jag hoppas att du blir bättre snart.
    Tyvärr så verkar du må så dåligt att du säger saker du inte menar. Kan du inte få sjuktransport med taxi för att få hjälp att prata med någon?
    Det är inte bra för dig att du har sådana hatkänslor mot den som körde på dig t ex. Det kommer inte att leda till något gott i längden.
    Om du hamnar i en negativ spiral så tar det så mycket längre tid för dig att återhämta dig.

När jag läser detta så har du verkligen taggarna utåt. Kanske vill din familj bara dig väl fast ni missförstår varandra?

Och varsågod att bli arg på mig om du inte orkar ta till dig det jag säger, jag tänker inte bli arg tillbaka, för jag kan läsa att du verkligen mår dåligt.

Kram.
  • älskarlivet

Jag kanske är bitter, men hade du inte varit det om du kanske fått ställa in bröllopet, en dröm du haft i många år??

Jag tar mig inte ut själv om inte någon jag känner är med..

Aleta skrev 2008-11-01 14:07:30 följande:
    Vad bitter du låter. Det är verkligen hemskt att du har blivit påkörd och skadad och jag hoppas att du blir bättre snart.Tyvärr så verkar du må så dåligt att du säger saker du inte menar. Kan du inte få sjuktransport med taxi för att få hjälp att prata med någon?Det är inte bra för dig att du har sådana hatkänslor mot den som körde på dig t ex. Det kommer inte att leda till något gott i längden. Om du hamnar i en negativ spiral så tar det så mycket längre tid för dig att återhämta dig. När jag läser detta så har du verkligen taggarna utåt. Kanske vill din familj bara dig väl fast ni missförstår varandra?Och varsågod att bli arg på mig om du inte orkar ta till dig det jag säger, jag tänker inte bli arg tillbaka, för jag kan läsa att du verkligen mår dåligt.Kram.
  • lillabruden

jag tycker det är jättesynd att detta har hänt!! och jag hoppas du blir bra snabbt!
    Att stå och le med en glugg är inte så kul på sitt bröllop (eller annat tillfälle) o inte le alls är inte heller kul... hade jag varit dig så hade jag diskuterat möjlighet för kanske löstand med tandläkaren.

Är själv född med defekta tänder -saknar 2 framtänder i överkäken och har gått igenom 2års tandställning+gångjärn+operation för att få porslinständer. Kan säga dig att det är tufft men när väl tänderna var i så tog det inte mer än 2veckor innan jag var så gott som återställd. Svullnad m.m. Ha det i tanken när du funderar på om att flytta datumet.
    Sen är det ju lite konstigt att m2b inte kan tänka sig att flytta det? Ok att han inte vill egentligen, men kan han inte alls tänka sig det?

Varför händer detta just dig? En fråga vi alla ställer oss många gånger i livet, men som vissa säger, det kunde varit ännu värre. Även om det inte hjälper så mycket så försök hitta dem små positiva sakerna..att bli förlamad hade ju varit ännu värre!
    Sen vet man aldrig, kanske änglarna såg till att denna smärtan hände dig för att du skulle undgå en större smärta...man tänker sällan på att en olycka -stor eller liten- kan vara den som hindrade en katastrof..... Ingen vet....

Sen till dem som uppmuntrar psykolog.. Finns olika sätt att få samtalshjälp. Just psykolog kanske inte är rätt i detta fall. Men absolut en fin tanke från er!!
    Oavsett dock, måste man vilja ha hjälp för att kunna ta emot den..

Och att sluta hata den som gjort en så illa är något av det svåraste som finns...kan inte säga att jag själv kan förlåta dem som åsamkat mig stor smärta.

Svar på tråden Varför just jag?