Klart han kan tänka sig det, men han tror inte det behövs att flytta datumet..
Men de har satt tillbaka min egna tand på platsen, så det där med löstand tror jag inte de vill göra om det absolut inte måste.. Dessutom vill jag inte gifta mig heller om jag har ont eller så.. Vill kunna njuta av dagen och vill kunna njuta på vår resa till Grekland med lamm och gott vin..
Måste man operera för att få in porslinständer? De ska laga mina halva tänder med porslin i alla fall.
Sen vet jag inte vem jag ska tro, tandläkaren på folktandvården som säger att det kommer lösa sig, kanske inte vara helt perfekt till bröllopet, men jag kommer ha fina tänder och kunna le och njuta etc, eller käkkirurgen på sjukhuset som säger att det får vi se, om ni kan ha bröllopet eller inte..
lillabruden skrev 2008-11-01 14:56:02 följande:
jag tycker det är jättesynd att detta har hänt!! och jag hoppas du blir bra snabbt!Att stå och le med en glugg är inte så kul på sitt bröllop (eller annat tillfälle) o inte le alls är inte heller kul... hade jag varit dig så hade jag diskuterat möjlighet för kanske löstand med tandläkaren. Är själv född med defekta tänder -saknar 2 framtänder i överkäken och har gått igenom 2års tandställning+gångjärn+operation för att få porslinständer. Kan säga dig att det är tufft men när väl tänderna var i så tog det inte mer än 2veckor innan jag var så gott som återställd. Svullnad m.m. Ha det i tanken när du funderar på om att flytta datumet.Sen är det ju lite konstigt att m2b inte kan tänka sig att flytta det? Ok att han inte vill egentligen, men kan han inte alls tänka sig det?Varför händer detta just dig? En fråga vi alla ställer oss många gånger i livet, men som vissa säger, det kunde varit ännu värre. Även om det inte hjälper så mycket så försök hitta dem små positiva sakerna..att bli förlamad hade ju varit ännu värre!Sen vet man aldrig, kanske änglarna såg till att denna smärtan hände dig för att du skulle undgå en större smärta...man tänker sällan på att en olycka -stor eller liten- kan vara den som hindrade en katastrof..... Ingen vet....Sen till dem som uppmuntrar psykolog.. Finns olika sätt att få samtalshjälp. Just psykolog kanske inte är rätt i detta fall. Men absolut en fin tanke från er!!Oavsett dock, måste man vilja ha hjälp för att kunna ta emot den..Och att sluta hata den som gjort en så illa är något av det svåraste som finns...kan inte säga att jag själv kan förlåta dem som åsamkat mig stor smärta.