• älskarlivet

Varför just jag?

Blev påkörd av en bil för en dryg vecka sen. Ligger hemma med bl.a. tandskador. Jag mår så fruktansvärt dåligt, är konstant hungrig och sover nästan ingenting..

Jag funderar nu på om vi ska skjuta fram vårt bröllop, är så rädd för att inte vara bra och lycklig tills det är dags..

Sen tänker jag mycket varför det hände just mig? Jag hatar den personen som körde på mig, så fruktansvärt mycket, kommer aldrig förlåta, han har skapat så mycket lidande!

Jag är så vansinnigt rädd!! Vet inte vad jag ska ta mig till...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 15:35
    Pratade med mamma nu och då när jag berättade vad käkkirurgen sa idag, ang tänderna (att de inte vet om den ena tanden klarar sig), så säger hon på fullaste allvar "du kan väl gifta dig utan den tanden". Vad fan tror hon? Once in a lifetime och så skulle jag kanske ha glugg på alla bilder och inte kunna le på en enda bild?

• Svar på tråden Varför just jag?
  • Nånicka

Jag håller fast vid att hat påverkar en människa negativt.

• älskarlivet

Men ska man älska en person som kört på en och förstört ens liv för många månader framåt?

Nånicka skrev 2008-11-02 15:59:17 följande:
    Jag håller fast vid att hat påverkar en människa negativt.
  • lillP

Finns det inget mellan att älska och att hata?

älskarlivet skrev 2008-11-02 18:27:52 följande:
    Men ska man älska en person som kört på en och förstört ens liv för många månader framåt?
  • älskarlivet

Just nu finns det inte det för mig faktiskt, jag tänker aldrig ens ägna en positiv tanke åt honom. Han borde inte ens ha körkort!

lillP skrev 2008-11-02 18:33:39 följande:
    Finns det inget mellan att älska och att hata?
  • laris

Men nu måste jag säga att tänka på andra kan få en att vara tacksam över det man har. Klart man kan tycka synd om sig själv, man kan tom må bra av det. Tänk vad underbart att vi bor i ett land dör vi har möjlighet till porslinständer. Inte måna som har samma möjlighet!

Snart har du underbart vackra tänder ska du se! Titta framåt och njut av att planera ert kommande bröllop. Jag tror att man kommer att sakna denna tid när den är över.

Gällande din syster: Det är synd om henne då hon måste hitta på osanna händelser och historier för att hon ska tycka att hon är intressant. Att hon inte har ringt handlar om henne och inte dig.

Krya på dig!

älskarlivet skrev 2008-11-01 19:31:53 följande:
    Jag vet att jag kunde varit död, men att tänka att folk har det värre tycker jag är bull shit, så är det ju alltid! Får man inte vara ledsen, orolig och deppig för det??Sorry, men jag kan inte riktigt ta till mig det du skriver för jag blir bara arg.. Du 'är som min syster, som alltid ska ha varit med om något värre.. Hon har inte ens ringt mig sedan detta hände.. Säkert för hon inte kan bräcka det på något sätt...
  • sockersmulan

Först vill jag bara säga: Stackars dig! Vilken otur!

Ang tänder.. Jag förlorade en av mina framtänder i samband med en felbehandling då jag hade tandställning. Förra året plockade min tandläkare ut den tanden för att sedan sätta i en titanskruv. Jag fick ha en protes ett tag medan det läkte, och det syntes faktiskt inte alls! Den gjordes så att den skulle passa in med de andra tänderna både till form och färg. Nu har jag min titanskruv och är helnöjd!

Har inte läst så noga i inläggen här, så du kanske har fått samma råd redan av nån annan.. Hoppas det ordnar sig för dig!

älskarlivet skrev 2008-11-01 19:33:48 följande:
    Jag har en hel tand som varit ute också och det är den de är mest orolig för.Min systers man är också tandläkare och även han säger att man inte kan lova något, och det förstår jag, men käkkirurgen verkade inte ens bry sig att det kommer en viktig dag för mig i juni..
  • älskarlivet

Hon hittar inte på osanna berättelser utan på något sätt lyckas hon få alla berättelser till att bli värre än det man själv varit med om!

Så klart kan jag tänka på mina vänner i Palestina eller Gambia och tänka att jag är så oerhört tacksam för det vi har här i Sverige, absolut gör jag det! MEN! Man måste få vara ledsen och så där ändå!!

laris skrev 2008-11-02 18:35:39 följande:
    Men nu måste jag säga att tänka på andra kan få en att vara tacksam över det man har. Klart man kan tycka synd om sig själv, man kan tom må bra av det. Tänk vad underbart att vi bor i ett land dör vi har möjlighet till porslinständer. Inte måna som har samma möjlighet!Snart har du underbart vackra tänder ska du se! Titta framåt och njut av att planera ert kommande bröllop. Jag tror att man kommer att sakna denna tid när den är över. Gällande din syster: Det är synd om henne då hon måste hitta på osanna händelser och historier för att hon ska tycka att hon är intressant. Att hon inte har ringt handlar om henne och inte dig.Krya på dig!
  • älskarlivet

tack för dina ord! Jag är bara så orolig för att vi inte ska kunna gifta oss i juni!

sockersmulan skrev 2008-11-02 18:44:00 följande:
    Först vill jag bara säga: Stackars dig! Vilken otur! Ang tänder.. Jag förlorade en av mina framtänder i samband med en felbehandling då jag hade tandställning. Förra året plockade min tandläkare ut den tanden för att sedan sätta i en titanskruv. Jag fick ha en protes ett tag medan det läkte, och det syntes faktiskt inte alls! Den gjordes så att den skulle passa in med de andra tänderna både till form och färg. Nu har jag min titanskruv och är helnöjd! Har inte läst så noga i inläggen här, så du kanske har fått samma råd redan av nån annan.. Hoppas det ordnar sig för dig!
  • Bauti

Med den inställningen du har så lär ditt liv inte bli bättre. Om man är bitter så funkar inte allt. Det blir bara en massa krångel.
    Försök att se det från en annan sida.
    Det är ju trots allt du själv som styr hur du vill leva ditt liv.
    Varför inte passa på att göra något för dig själv, som du mår bra över. Istället att bara "lida".
    Inte så lätt att ge råd till någon som bara ser allt svart.

Hopps du kommer på bättringsvägar snart!

Svar på tråden Varför just jag?