• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Ore: jag känner snarare att det inte alls är de duktigaste som blir chefer utan de som slickar mest röv och är duktigast på att PRATA om hur duktiga de är. De som gör ett asbra jobb i det tysta blir aldrig chefer. Sedan har jag varit med om ett några få ggr att tex den duktigaste försäljaren blir chef som belöning men det innebär ju inte att han är bäst på att vara chef (han kanske borde fortsätta sälja istället)! Hur många ggr kollar de att den som ska bli chef verkligen är lämpad - dvs intresserad av att LEDA och utveckla personalen mm??? Många (manliga) chefer är bara intresserade av titeln, statusen och lönen. Och så skiter de i att ha utvecklingssamtal...

• muggles

Lappis: aha har du varit där? Några kompisar var där i somras och var lyriska! Och så har ju Ore känningar...

Telis: jo du har rätt, visst borde man flytta ner dem. Men nu är det ju så att de oftast har sk penistillägg...

Ni facebookare - finns det ngn funktion som jag har missat på att hålla reda på folks födelsedagar? Jag har en massa grattis från folk som jag är helt säker på inte kan ha koll på min föd-dag - det måste vara en pop-up i FB el ngt.

• muggles

Vad spännande med Vickans BIM förresten!!!

• muggles

Ore: du får peppra dig innan du åker ut i skidspåret och så på't igen söndag kväll.

Lappis: ok till höger??? Var är du då - på "Hem" el "Profil"? För jag kan inte se det. Antingen är jag blind el så är det en inställning.

• muggles

Nenne kanske bara kan gå in på kvällen nu för tiden???

Telis: har självklart skrivit på! Inte för att jag tror det kommer att hjälpa...

Jag läser just nu boken Bitterfittan, hmmm intressant uttryck.

Nä nu är det sushi!

Ore: jo jag fattade att det var på min FB-sida och inte på mina kompisars men jag ser det inte. Mysko. Har verkligen granskat "till höger". Är det före annonsdelen till höger då el?

• muggles

Aha, om man står på Hem/Home och går in på Evenemang till höger så ser man Födelsedagar. Men jag vill ju se dem på Home-sidan som du gör Lappis. Jag kommer inte komma ihåg att kolla under Evenemang varje dag. Jag kanske måste "städa" min sida för att det ska funka...?

• muggles

AM: jag instämmer i kören - första tapeten är ursnygg! Och snyggare än den andra fast jag inte orkar granska vad som var olika Jag tycker det låter fint med ngt vitt - fräscht till det mörka, men kanske inte så praktiskt i ett trapphus?

När vi ändå är inne på inredning - ngn som har tips på lite "asien-inspirerad" tapet? Typ Japan, Kina, ... Har en idé om att göra gästrummet i asienstuk för jag har en (mörkbrun) träkista från Kina och en ärvd svart gungstol.

Cicci: vad skönt att det "bara" var en svampinfektion. JAg hade heller aldrig haft det förut innan Moa låg i magen men tydligen kan miljön i slidan bli förändrad av alla hormoner... Precis som du fick jag värsta aladåben, rätt äckligt faktiskt. Sedan köpte jag Canesten el vad det heter på Apoteket och tyvärr fick jag en liten blödning av det. Blev ju skiträdd att ngt var fel men det var bara svampmedlet som antagligen gjort slemhinnorna lite sköra el ngt.

• muggles

AM: tack för tips, du verkar ha koll på det här med tapeter! Första tyckte jag var lite för orolig, den andra var fin! Sedan blev jag faktiskt sugen på ditt förstaval till hallen, ngt med svart i skulle vara fint tror jag.
    Har du ngt tips på ett schysst (inte för dyrt) skrivbord, gärna asieninspirerat (hur nu det ser ut?!)? Vårt nuvarande skrivbord i gästrummet är ett gammalt köksbord i björk från Ikea, det ska ut och ett mindre - och helst snyggare - ska in.

BS: har du länken till den applikationen? Orkar inte leta känner jag...

Har just haft ett support case mot min man. Känns lite lustigt. Nära att man i svaret skriver 'Kram' el 'hur gick hämtningen på dagis' Alla våra support case hamnar i ett system där vem som helst kan läsa dem, så det känns ju knepigt att vara för personlig...

• muggles

AM: du är ju ett geni på att hitta inredningsdetaljer! Precis sådana enkla svarta skrivbord tänkte jag på, hade ingen tanke om att Ikea kunde ha den stilen.
    Annars tänkte jag lite mer på den här stilen av tapet till vårt asieninspirerade gästrum: www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper
    Fast just den här var för rörig. Detaljbilden är fin men helhetsbilden blir för plottrig enl mig. Men färgerna hade passat med det svarta som jag har tänkt mig.

• muggles

Förresten - Hacker-Iris!!! Vad stolt jag skulle vara om Moa klarade det! Respect!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!