• Ammo

Glittertråden fortsätter, nr12?

Då fortsätter vi i ytligare en tråd, tror det är nr 12 eller. Yllo, Blue Topaz. Izunia, Viktory och Ammo heter vi som skriver här sedan snart 2,5 år tillbaka.
    Alla är gifta så bejöver ni råd och hjälp så svarar vi förstås på dina frågor.

• Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?
  • Yllo

*S* Ja, jag ska skriva ihop en önskelista och ge till honom. Det är ju en del saker jag önskar mig "Skott i råttan" bl.a. Eller som B säger.. "Ett par miljoner insatta" Måste ju jobba vidare på vårt projekt eftersom det ännu inte blivit något resultat

• Ammo

Hahaha, du är rolig Ylva

Här är det mindre kul, Martin och Lucas har åkt på magsjukan.
    Igår skulle syrrans barn sova över och de hann sova tills kl 22.00, sen satte Lucas igång och spy ner hela sängen och sig själv. Som tur var sov han i ett annat rum. Så de fick åka hem från julfesten och bära hem barnen igen.
    Men peppar peppar han har inte spytt något mer sen dess, men det brukar ju ofta komma på natten så vi får se hur denna natt blir.....
    Martin åkte på det i magen i stället idag men fick nog en lindrig version för han mår redan mycket bättre.
    Jag hatar magsjuka, hoppas hoppas jag klarar mig!!!

Så synd att det kom idag, skulle först på VIP utförsäljning på Nike, sen på kalas hos Martins syterson och sen till kompisar, där jag skulle fått massage
    Får väl ta det nästa helg.

• Yllo

Vi har haft en händelsefull helg! Våra kompisar från Åland kom över med två av sina barn..
    Lördagen for jag och min väninna till Skogshöjd spa och fick oss några behandlingar. Killarna for till Sydpolen med barnen. Blev perfekt tajmat också.. precis när jag och Martina kom till Sydpolen kom killarna ut från omklädningsrummet

Efter det åt vi på Max och avslutade med Toys r us i Kungenskurva. Småkillarna ville inte gå och lägga sig först, men till slut fick jag dom i säng.. Allt för att våra kompisar skulle få koppla av ordentligt.

Min väninna uppskattade spa-dagen enormt och var superlycklig över sin present (jag bjöd henne på spaet *hihihi*).

Söndagen var B och jag lagom möra. Det tar en hel del energi med två st ADHD-barn...

Fast på det stora hela så var det en toppenhelg!

• Ammo

Åh vad härligt det lär Ylva!

Det verkar som om magsjukan försvann lika fort som de kom. Martin är fortfarande veck i magen men jobbar ändå.
    Jag känner inget alls, men åkte på världens dunderförkylning istället, snörvel.
    Lucas har dock feber och har varit hemma dessa dagar från dagis, får hoppas det vänder i morgon.

Vi ska ha spadag/aktivitetsdag med jobbet nästa torsdag, längtar såååå, har beställt massage!

• Blue Topaz

Haha, det lät tufft Ylva!
    Har båda barnen diagnostiserad ADHD? STACKARS dem isf!

Tycker det är dags att ni får vara friska ett tag nu Jess!
    jag bara väntar på att det kommer in i vår lilla familj, vi har hållit oss förvånansvärt friska i höst. Och jag är ändå gravid och svagare än vanligt..

Idag gorde vi ett 3D- ul, det var jättekul! Och jösses vad lik lillbebbo är Leo! Bilder finns i mitt galleri på familjeliv. Han var tydligen lite större än leo också och barnmorskan gissade att han kommer att väga strax under 4kg vid beräknad förlossning. Hoppas han inte blir sen!!
    10 veckor kvar nu... Längtar till en lååång julledighet!

• Izunia

Oh vad roligt med 3 D!!
    Ja min lilla vägde strax under 4 kg och hon var 6 dagar sen. De hade beräknat hennes vikt till 4kg vid fullgången tid.
    Gick din förra förlossning bra?

Vi fick vaccination igår och det gick jättebra! Inte ens ett skrik!!

• Ammo

Vad roligt med 3D!
    Måste man fortfarande betala för det?
    Hade ni bestämt namn?

Det blev en dag på dagis, idag. Han tyckte det var så roligt att gå dit att han knappt sa hej då.
    Men efter vi kom hem så har han gråtit i timmar så vi åkte tillslut till läkaren nu ikväll och konstaterade att han hade dubbelsidig öroninflammation. Min älskade lilla kille, tycker så synd om honom
    Men i morgon får han vara hos mamma,båda måste jobba tyvärr.

• Blue Topaz

Jo min första förlossning gick bra men den var relativt lång och jobbig, 20h. Framförallt hade jag mycket täta och onda väkar redan från första värken och de första 14h öppnade jag mig från 1,5-3cm bara. Då tog de vattnet och efter det flöt det på jättebra. Själva krystandet gick också jättebra och på 6min och tre krystvärkar var han ute, sprack pyttelite. Men han hade bara 38cm runt huvudet och vägde bara 3300g. (satte igång på bf- dagen)

Om jag får gissa tror jag att det kommer ta 5-10h den här gången och utdrivningsskedet komemr att göra ondare, vara svårare och jag kommer nog gå sönder mer. Tror att jag kommer gå över några dagar och att han kommer att väga 4200g. Upp till bevis!

3D kostar 1400kr på Tittut. Vi tror just nu iaf att han kommer att få heta Rex. Leo betyder Lejon och Rex betyder kung på latin, mina små lejonkungar! Det är ett rätt hårt namn/ låter hårt, och det gillar jag inte riktigt men annars gillar jag det, annorlunda och coolt.

Idag fick vi hem syskonvagnen, en Phil & Teds Vibe. 8500kr fattigare... har vi inte riktigt råd med men vi behöver den. Och av alla syskonvagnar är det den enda som passar oss och Leo som ändå är ett rätt stort syskon.

Var hos barnmorskan idag och mitt sf- mått hr gått i taket. På 4 veckor har jag gått från 23- 29cm! Hoppas han bara låg konstigt.. 15kg upp (v.31) och normala värden, fortfarande ett något lågt blodtryck. Hoppas det inte blir föör tufft att gå ner i vikt sedan! Har ännu inga nya bristningar på magen, snälla, håll tummarna för att det inte blir några! Brösten är dock strimmiga igen. Kommer behöva op:a dem igen sen iaf dock.

Jess- ge honom näsdroppar så ofta ni kan (riktiga, inte koksalt) det underlättar trycket ganska mycket i örongångarna.

• Ammo

Oj, det var en rejäl ökning. Men som du sa han kanske låg konstigt.
    Rex, annorlunda, ett namn som måste smälta in hm...men coolt faktiskt.

Öroninflammationen verkar vara lindrig denna gång (läkaren sa att den var kraftig) men han hade det ju 2 gånger i sommras och det är stor skillnad i hans beteénde denna gång.
    Natten gick bra, vaknade 2 gånger bara men somnade fort om.
    Och idag har han varit mer eller mindre som vanligt.
    Men nu fick han ju antibiotika direkt som kanske vände inflammationen innan den gick för långt.

KOllar på idolfinalen, Kevin äger ju! Hoppas han vinner!

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?