Jo min första förlossning gick bra men den var relativt lång och jobbig, 20h. Framförallt hade jag mycket täta och onda väkar redan från första värken och de första 14h öppnade jag mig från 1,5-3cm bara. Då tog de vattnet och efter det flöt det på jättebra. Själva krystandet gick också jättebra och på 6min och tre krystvärkar var han ute, sprack pyttelite. Men han hade bara 38cm runt huvudet och vägde bara 3300g. (satte igång på bf- dagen)
Om jag får gissa tror jag att det kommer ta 5-10h den här gången och utdrivningsskedet komemr att göra ondare, vara svårare och jag kommer nog gå sönder mer. Tror att jag kommer gå över några dagar och att han kommer att väga 4200g. Upp till bevis!
3D kostar 1400kr på Tittut. Vi tror just nu iaf att han kommer att få heta Rex. Leo betyder Lejon och Rex betyder kung på latin, mina små lejonkungar! Det är ett rätt hårt namn/ låter hårt, och det gillar jag inte riktigt men annars gillar jag det, annorlunda och coolt.
Idag fick vi hem syskonvagnen, en Phil & Teds Vibe. 8500kr fattigare... har vi inte riktigt råd med men vi behöver den. Och av alla syskonvagnar är det den enda som passar oss och Leo som ändå är ett rätt stort syskon.
Var hos barnmorskan idag och mitt sf- mått hr gått i taket. På 4 veckor har jag gått från 23- 29cm! Hoppas han bara låg konstigt.. 15kg upp (v.31) och normala värden, fortfarande ett något lågt blodtryck. Hoppas det inte blir föör tufft att gå ner i vikt sedan! Har ännu inga nya bristningar på magen, snälla, håll tummarna för att det inte blir några! Brösten är dock strimmiga igen. Kommer behöva op:a dem igen sen iaf dock.
Jess- ge honom näsdroppar så ofta ni kan (riktiga, inte koksalt) det underlättar trycket ganska mycket i örongångarna.