• Ammo

Glittertråden fortsätter, nr12?

Då fortsätter vi i ytligare en tråd, tror det är nr 12 eller. Yllo, Blue Topaz. Izunia, Viktory och Ammo heter vi som skriver här sedan snart 2,5 år tillbaka.
    Alla är gifta så bejöver ni råd och hjälp så svarar vi förstås på dina frågor.

• Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?
  • Ammo

Ingen som skrivit?!

Rätt idol vann i alla fall!

Lucas mår nu bra så vi har varit på 2 kalas i helgen, ett 30 års och ett 3 års.
    Igår fick jag även ryck att baka pepparkakor och julpynta det sista. Lucas är helt betagen av tomtar just nu

Idag var han tomte själv, de hade Luciafirande på dagis och de var såååå söta, haha. Tyvärr var det endast 4 barn av 11 i Lucas grupp som var där och friska, resten var sjuka. Men det var ju hela dagiset samlat så det märktes inte. Men det är ju de minsta som är sötast

Tänkte på det karin, varför har ni köpt en sån dyr syskonvagn,Leo är ju över 3 år?
    Förlåt men den dagen Lucas blir 3 och han ev fått syskon så får ju han åka rullbräda, gå eller åka liten sulky om han måste.
    Är det 1-2 år emellan så skulle jag också köpa en men inte om han var så stor.

• Yllo

Jag har varit på rymmen... Kom hem igår kväll från Sundsvall

Karin.. Våra vänner har 4 barn (pojkar allihop). Den äldsta är lätt förståndshandpikappad, har diagnosticerad ADHD och epilepsi.
    Nr 2 skall enligt alla tester vara helt frisk.
    Nr 3 har diagnosticerad grav ADHD + bristande social kompetens, epilepsi (och så misstänker vi att han även är borderline psykopat).
    Nr 4 är än för ung för att testas.. han är bara 3 år.

Måste jobba lite nu.. skriver mer senare..

• Izunia

shit gott folk... här var det jordbävning i morse!!

Låg och sov ganska djupt och drömde väldigt konstiga drömmar när jag vaknade till av att det svajade väldigt. Maken kastade sig upp ur sängen, slet upp gardinen och började skrika jordbävning!
    Snacka om panik.. vi sprang till lillans rum (där hon sov ostört) och det verkligen gungade hela golvet. Jag tror att jag började med att säga att det blåser....
    Vi tittade ut genom fönstret för att se om någon annan reagerat, men de flesta lampor var släckta. Såg 2 personer ute och gå och i andra huset högst upp sprang nån omkring i vardagsrummet. Men ingen annan. Det var svårt att lägga sig igen, och jag funderade bara på att packa ihop kläder och sticka.

Min vännina bor i huset bredvid på 2a våningen (vi bor högst upp på 8e) och hon vaknade också av att allt skakade och la fram kläder i hallen till sig och dottern för att sticka. Hon tänkte ju att hela huset kunde kollapsa på dem, medan vi trodde att vi skulle rasa ner. Fruktansvärt otäckt.
    Nu väntar vi på efterskalv...

• Ammo

Hej!

Visst är det sjukt, fy vad hemskt!
    Läste mailen kl 8 i morse och min kollega som bor i Svedala hade mailat om det, sen hörde jag om det på radion.
    Hon bor ju så nära och hela familjen var uppe och stod i köket, de trodde att hela huset skulle rasa in, dottern grät och hon skrek och hennes man kutade ut för att se vad som hände.

Hörde på radion, en tjej härifrån Stockholm (värmdö) hade tom kännt av skalvet. Hennes man hade vaknat att sängen skakade och väckarklockan trillade ner på golvet. Helt sjukt!

men skönt att höra att alla klarade sig oskadda!

• Blue Topaz

Jess- av den anledningen att jag måste gå på massor med långa promenader för att bli av med alla kilon och då orkar inte han stå på bräda.. Plus att det inte går att gå i centrum med leo på ståbräda utan att han drar iväg. Iom at man ara har dagis till Leo 9-14 tis, ons, fre så komemr han ju att få följa med överallt.
    Vi kommer bara att behöva den under det året vi är föräldralediga sen säljer vi den igen.

Ylva- att de vågar fortsätta skaffa barn!!? Och att de orkar...

Iza- fy fan vad obehagligt.. ska de kolla alla hus efter sprickor nu eller? Kom det några efterskalv?

• Yllo

Karin: Dom ska inte skaffa fler barn nu.. min väninna hade gärna haft en dotter, men har insett att hennes man bara kan göra pojkar

Iza: Obehagligt med bävningen.. tänkte faktiskt på er när jag hörde om det.

• Ammo

Då förstår jag Karin, de är ju inte så lätta att hålla ordning på jämt de små liven

Har haft en fantastisk dag idag!!
    Hade vår årliga Jul-aktivitetsdag med jobbet.
    Först åkte vi stora 4-hjulingar i nästan ca 90 min.
    Det var inga "väg"fordon utan träng-4hjulingar, så vi körde över stockar och stenar upp och ner i skogen, i lera och vatten mm, så jä*vla kul!!! Alla var som barn på nytt.
    Sen åt vi lunch ute i en "lappkåta" med renfällar och öppen eld.

Efter lunch var det spadags. Alla fick massage eller ansiktsbehandlingar, vi badade bubbelpool och simma.
    Helt underbar dag!

Jobbar sista dagen i morgon sen är jag ledig fram till 7 januari, jiiiha!
    Måste ut och köpa sista julklapparna bara, har några kvar, bla till martin.
    Vad ska ni ger era gubbar?

• Blue Topaz

Nice Jess! Kul att det finns företag som fortfarande lägger ut mkt pengar på sina anställda!

Jag är ledig halva 23e och sedan fram till halva 7e. Ska bli riktigt skönt!

Tomas ska få en Popcornhour. (mediaspelare av något slag)

Tyvärr vet jag varenda julklapp jag får i år.. det blev så pga att det var specifika saker som våra föräldrar inte vet hur de ska få tag på utan hjälp.
    Vi kommer att få en torktumlare, varsin skötväska, en åkpåse och jag komemr att få ett p- kort på Gucci av Tomas (inhandlades redan i somras). Trist att veta men väldigt trevliga julklappar =)

Idag klädde vi granen, nog den finaste granen vi haft =)

• Ammo

Ja som vi sliter och bär på skrivare under alla utbildningar mm så är kroppen rätt slut efter en höst så det är inte mer än rätt att vi få en spadag varje jul.
    Men idag har jag ont i kroppen vill jag lova, haha.
    Dels träningsverk i armar och axlar från 4-hjulingen och sen känner jag mig som ett blåmärke över hela nacken efter hon tröck bort alla muskelknutar.

Shit vilka dyra julklappar ni får! Ni är ju iof enda barnen på båda sidor så det kan jag förstå men det är ju tusentals kronor!
    Köper ni för lika mycket till dom?
    Vi har köpt för 300 kr till alla barn och ca 200 kr per vuxen, men det är å andra sidan 7 barn och 10 vuxan + sen martin & Lucas som ligger på ca 500 kr st. Så det drar iväg...

Vet inte vad det är med Lucas ikväll, tror inte han har somnat än?! Brukar somna som en stock kl 20.00 men han verkade ha ont i öronen ikväll igen?! Vi var hos läkaren i tisdags igen och fick ny medicin, den andra hjälpte inte och han hatade den. Den nya ber han om mer efter han fått den och den verkar ha hjälpt.
    Han har fått alvedon och nässpray. Så ny ligger han tyst i vår säng med martin men verkar inte kunna somna! Har aldrig hänt innan, borde vara sååååå trött.
    Ska gå och se efter hur det går.

• Izunia

Fina julklappar Karin! Trist att veta, men hellre det än att få nåt man inte vill ha. Då är det bortkastade pengar!

Har ingen aning vad jag ska få.. A frågar mig alltid vad jag önskar mig för han är urkass på att handla presenter!
    Jag önskade mig sminkning på make up store... + nåt mer.. Det har jag ju användning av. Men jag kan aldrig komma på nåt jag önskar mig heller.. behöver ju inget.

jag har köpt julklapp till A för ca 1500 och nästan lika mkt till mamma, massor av klappar till J (som inte ens har en aning att det är jul! men det är ju mest praktiska kläder..) och mindre klappar till bekanta vi ska fira med.

Jag älskar att köpa presenter till andra men man kan ju inte gå loss lika mkt nu när man inte har normal lön..

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?