Vad läskigt Jess, vilken jäkla tur att det inte var du och Lucas som hamnade framför postbilen!!
Och vilken tur att Bosse är ok! Hade hjärtklappning hela vägen när jag läste det du skrev Ylva!
Det är en rätt deppig vinter får man säga.. mycket dåligt so händer på många ställen tycker jag. Hoppas verkligen att det vänder i vår!
Imorgon ska vi på tillväxtultraljud på KS (kolla storleken och om moderkakan verkar fungera som den ska), är lite nervös men det är nog ingen fara (mitt sf- mått har varit väldigt oregelbundet och bebbo rör sig mindre). Får iaf ta med oss BB- väskan ifall att. ;)
Jag måste också berätta om min helt absurda morgon...
Inatt sov jag knappt alls då höften gör ondare och ondare och vänster karpaltunnel nu tycks svullnat upp permanent och gör ont samt att Leo vaknade svintidigt och satt och lekte och skrattade i sin säng tills dess att Tomas tog upp honom vid 08.30.
Jag skulle ha tagit sköldkörtelprover för många veckor sedan (hade problem med den när jag väntade Leo), och i förra veckan sa BM att jag måste gå så jag tänkte åka och ta dem imorse. Det brukar gå på några minuter men kön var dock jättelång men att vänta lite gick bra tänkte jag. Hade inte ätit något på morgonen då man inte får det inför det här provet sa BM. Det gick nästan 2h innan de ropade upp mig och när jag reste mig blev det bara svart, slog mig lite i huvudet i fallet men tuppade aldrig av helt iaf (pinsamt dock att ligga där på golvet inför alla människor). Sköterskan undrade oroligt hur jag mådde när jag satte mig och jag sa att det berodde på att jag inte ätit, varför har du inte ätit då frågade hon? Jo, men man får ju inte det när man tar det här provet!? Jo det får man absolut svarar hon... GRRR!!
Provet tog mindre än en minut och sedan gick jag snabbt och köpte lunch. När jag kommer till bilen står en lapplisa där och skriver, jag känner bara tårarna ligger bakom ögonlocket, orkar inte det också! Frågar henne vad det kostar (har ju lagt i för lite pengar, räknade ju inte med den jättekön) hon svarar 650kr eller något sådant. Jahapp.. bara att ta det...
Går för att sätta mig i bilen men inser att bilen bredvid har ställt sig 15cm från min backspegel!! Inte ens om jag vägde 40kg hade jag kommit in i bilen!
Det blev bara för mkt så tårarna bara rinner och jag börjar försöka komma på hur jag ska ta mig över passagerarsätet in till förarsätet men inser att det kommer aldrig i livet gå med foglossning och stor mage. Hulkar väl till lite och p- lisan tittar upp på mig. Hon gav mig bara en enda blick, tog p- boten och rev den, vände och gick utan ett ord... Tack!
Jag står iaf kvar och bölar och undrar om jag ska behöva stå där hela dagen..? Jag var sååå arg på föraren till bilen bredvid! Då kommer mannen som har bilen på passagerarsidan och undrar hur det står till, jag hulkar fram hela historien och han säger att han kan ta sig över och backa ut bilen åt mig. Bara det att han är typ 45- 50år, över 180cm lång och väger väl ca drygt 100 pannor.. dvs inte särskillt mkt smidigare än mig..
Han gör iaf som han lovar, men fastnar ett flertal gånger på vägen och jag grinar och skrattar om vartannat av den helt absurda situationen (försökte dock dölja skrattet och tittade bort), folk som går förbi undrar ju också självklart vad som står på... Bilden av denna stora man sittandes i förarsätet med sina ben på instrumentbrädan och min fina rosa rattmuff mellan benen..... är... oförglömlig!! Tillslut får han iaf bak stolen och kan få ner benen och backar ut bilen. Gulliga människa!! Han kommer att ha mkt ont i sina ben imorgon... En STOR ros till honom!