• Ammo

Glittertråden fortsätter, nr12?

Då fortsätter vi i ytligare en tråd, tror det är nr 12 eller. Yllo, Blue Topaz. Izunia, Viktory och Ammo heter vi som skriver här sedan snart 2,5 år tillbaka.
    Alla är gifta så bejöver ni råd och hjälp så svarar vi förstås på dina frågor.

• Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?
  • Ammo

hej1

God fortsättning! Hoppas er nyårsafton var lyckad?! Vad gjorde ni?
    Vi var här hemma, totalt 8 vuxna och 3 barn.
    Så här löd vår meny:

Förrätt: Skummande hummersoppa med tryffelstuvad blomkål och taleggio ost.

Varmrätt: Mörad oxfile med körsbärsinspirerad rödvinsås, jordärtskocksmör och skogssvampsduchesse. Tillhörande provencalsk sallad med värmländska kantareller.

Efterätt: Choklad och mynta komponerad skogsbärs suprice.

Åh det vattnas i munnen bara jag tänker på detta. Har en killkompis som är så sjukt duktig på att laga mat, så det var han som fixade rubbet. Och jag måste erkänna att det var bland det bästa jag någonsin ätit.

SEn sjöng vi singstar,sköt en massa rakerter och drack en jäkla massa alkohol.
    Alla sov kvar så det blev en gemensam frukost och sen en långpromenad.
    Nu ligger jag och Martin framför tv´n medan Lucas sover, blir nog en pizza senare.

Apropå pizza så ska jag skippa den biten nu. Jag är långt ifrån min målvikt, vill ner 6 kg. Magen står ut och rumpan och lår är fulla med hemska celluliter.brösten är inte som de va innan heller men ingen katastrof heller, inte lika fylliga tyvärr.
    Så svaret på frågan Karin är: NEJ jag är inte i form sen graviditeten
    Har ett mål, och det är att vara i form tills vi åker till Teneriffa i slutet av februari. Vet att jag säkert inte kommer vara det men jag ska försöka komma en bit på väg i alla fall.

Nej nu måste jag vila lite.

• Izunia

God fortsättning mina vänner!

Idag ska jag ´tvätta och packa det allra sista för imorgon åker vi. Jag antar att jag får tillgång till internet där nere så jag kan höra av mig.

Karin.. det är inte alls långt kvar nu!!! Det är så fantastiskt spännande!

Snart ska J få sin pnemukockvaccination.. Jag hatar ju sprutor. Måste gå och klä på oss!

Kram kram!

• Ammo

Åh vad skönt!
    Ska lillan flyga ner eller åker ni bil?
    Hur länge ska ni vara borta?
    Det kliar i benen efter att få åka skidor, har ju inte gjort det på 2 år. Men vi ska till Lofsdalen i mars så jag vet att jag kommer få åka lite i år i alla fall.
    Min bästis kom hem från thailand i morse, landade i klänning och kofta, snacka om köldchock, haha. De har varit där i en månad....jag vill också!
    Har en till kompis som är där nu och både min pappa och en annan kompis åker dit den 3 feb.
    Vi får nöja oss med Kanarieöarna, men jag ser fram emot den resan med.
    ¨
    Ha så kul nu Iza, ta det lugnt i backarna!

Hur mår du Karin? Har du slutat jobba nu?

• Yllo

GOD FORTSÄTTNING!

Jag vet att jag varit frånvarande sista tiden. Var ganska mycket på jobbet innan jul och jag har varit väldigt trött och hängig + att jag varit helt fullbokad varenda en helg från mitten av november fram till jul.

Helgen före jul var vi till min f.d. svägerska och lämnade julklappar. Mina brorsbarn blev supernöjda över sina julklappar och jag måster erkänna att jag trodde min brorsdotter skulle strypa mig med sin kram av lycka över symaskinen som hon fick av mig och farfar Min underbara f.d. svägerska har dock väldigt svårt att förstå när jag ber henne om något. Jag hade önskat mig en speciell bok och det fick jag.. men jag fick ju även en massa andra klappar och det hade jag ju inte räknat med. Jag hade också bett henne att inte köpa några avancerade chokladbitar åt B i julklapp utan helt enkelt bara ge honom en kaka Marabo och en marsipangris. Han fick exklusiv chokladkonfekt och vägrar att äta den då han tycker den är äcklig *S*

Julafton firade vi hos svärfar. Var en lugn och skön julafton. Det visade sig bara några dagar innan jul att B hade tänkt att vi skulle fira jul på Åland med min pappa, men jag hade ju sagt åt pappa att vi skulle fira här med B´s bröder.. och pappa hade alltså inte planerat att vi skulle komma hem.

B och jag har varit lediga sedan den 24:e och ska inte på jobb förrän den 7/1.

Nyårsafton firade vi hos en kompis. Jag tyckte att det var vår tur att ordna nyårsfirandet med våra kompisar men B kom aldrig till skott att fråga dem och dan före nyårsafton ringde dom och bjöd in oss. Vi skulle dock fixa efterrätten så jag fick lov att baka en tårta huxflux.

Det var en riktigt trevlig nyårsafton med god mat och så spelade vi Buzz (musik) B vann i vanlig ordning *S* De andra vill helst inte spela Buzz när vi är med då B alltid vinner

Vi har haft barnen en del också. A bestämde sig dock för att fara hem redan efter 3 dagar, men F for inte förrän i går kväll.

När det gäller julklappar fick vi inte så mycket. Jag fick en del av några kompisar och så var B och jag iväg och köpte en trave dvd-filmer åt mig. Han fick en 1000-lapp av mig för att köpa en pistol. Jag köpte alla julklappar förutom de till hans barn.. vilket i sin tur resulterade i att hans barn inte fick några julklappar alls. Dock hade jag hoppast på att kunna ge B en helt annan julklapp, men det blev tyvärr inte så

På torsdag fyller B år och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vad han ska få i present.

• Ammo

Låter som ni haft det bra under ledigheten Ylva. Men jag måste säga att det var hemskt att höra att B inte köpt några julklappar till sina egna barn fy på dig Bosse, sånt får inte hända. Det är ju inte ditt fel utan sådant ska bara han göra utan att ens tänka. Blev de inte ledsna?

• Blue Topaz

Ja det var tråkigt att höra Ylva, hur kunde han strunta i sina egna barn?

Försöker ni får till en bebbe nu? =)

Ha det kanon på semestern Iza!!

Vart på Canaries ska ni Jess??

6 veckor kvar nu! Nej jag ska jobba ända fram till Bf är det tänkt, men blir det för jobbigt så tar jag ut fp och är hemma en stund.

• Yllo

Njaa... nu måste jag nog ta B i försvar. Han köpte inga julklappar till sina barn för att han inte visste vad hans ex skulle köpa åt dom. Ungarna har ju en tendens att säga samma åt båda föräldrarna...

Lillgrabben önskade sig en kamera, men det var först när han kom till oss som han kläckte ur sig att han sagt åt sin mor att han önskat det av oss. Vi var iväg och letade efter en, men hittade ingen som godkändes.
    Dottern önskade sig en tungpiercin, pistagenötter och pengar. Eftersom vi inte gillar hennes tungpiercing så köpte jag en navelpiercing åt henne och så fick hon sina nötter och en 1000-lapp när hon skulle fara hem till sin mamma på nytt.

Ja, Karin.. Vi jobbar fortfarande på egen bebbe.. det var den julklappen jag hade hoppats på att ge B.. men 3 dagar före jul kom mensen (8 dagar försenad). Han blev nog lite besviken, men som han sa... "Nåja, vi får väl fortsätta jobba på projektet" *S*

• Ammo

Men, oj, det hade jag missat Ylva, försöker ni nu?!
    Håller verkligen tummarna för er, vad roligt!!! Men ställ inte för höga krav på er nu, det kan ju ta tid.

Karin jag trodde det var nu i januari som bebben skulle komma, men det är i slutet av feb alltså, vilket datum?

• Blue Topaz

Aha, jag visste inte heller att ni försökte bli gravida. Skönt att ett beslut är taget och hoppas det tar sig för er!!

BF är den 19/2.

• Yllo

Jag trodde jag sagt det... kanske jag missat det. Vi har försökt i 4 månader nu och än så länge har inget hänt. Vi bestämde oss för att ge det ett försök och pröva fram tills jag fyller 39 år. Har det inte tagit innan dess så är det nog inte meningen att det ska ta heller.

I o med att vi satt ett datum så känner jag ingen press på att bli gravid och blir heller inte speciellt besviken när mensen kommer heller. Känner mig väldigt avslappnad och nöjd med vårt beslut om att ge det en chans i 1 år och sedan acceptera att det inte blir några egna barn för mig.

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?