Ni som gifter/gift er, tar ni lån, sparat pengar eller får ni pengar i gåva?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
Vi sparar. Aldrig att jag vill börja äktenskapet med att ta lån :-/
jag har en jäkla massa sparkonton känns det som.. Ett av dom är svårare att föra tillbaka pengar ifrån.. Men likförbannat gör jag det.. Har också stående överföringar.
Kanske ska ha ett låst konto..
Jo man lever över sina tillgångar lite.. Vi blir helt galna på oss själva att det är så här!! HUR kan vi vara panka?! Helt ofattbart!
Hur jobbigt det än är så behöver ni nog föra kassabok. Skriva upp exakt vad ni lägger pengar på, varje dag... Så kan ni sedan summera för en månad och se vart pengarna tar vägen, och se vilka poster som är onödigt höga.
Jo vi satt för ett par månader sen och kollade alla kontoutdrag! 12.000:- för mat var det en månad..
Så nog vet vi vart dom tar vägen.
Jo.. Vi hade också nåt väldigt bra program.. Men det handlar om lathet bara! Det erkänner jag.. Så vi får skylla oss jälva helt och hållet!
Men jag ska nog ta och fixa ett helt låst konto!
Oj va OT detta blev! Sorry!
Jag är från Bosnien är där betalar mannen föräldrar bröllopet. Mina föräldrar betala utsmyckningen av bilar och lite till...
Vad gör dom om hans föräldrar är luspanka då?