Ni som gifter/gift er, tar ni lån, sparat pengar eller får ni pengar i gåva?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
Hur finansierade ni ert bröllop. Hur mkt gick åt. Tog ni lån på banken, sparade eller fick ni det betalt utav ngn familjemedlem?
har man en son så sparar man pengar för ett bröllop.
men det är la samma sak som om ett par vill gifta sig o är luspanak, vad gör de då?
Jo men då väljer man ju själv.. Om ens föräldrar SKA betala så måste dom ju det när sonen ska gifta sig.
Menade inte det som någon kritik, utan det var en ren fråga av nyfikenhet!!!!!
Jag tex har svårt att spara pengar. har råd men lätt att plocka från sparkontot om man vill shoppa lite extra osv... så det stämmer ju inte att de som inte kan spara inte har råd med lån.
fast denna gången sitter pengarna på låst konot. alltså ner på banken för att ta ut dem
de blir väl både att vi får pengar och sen så har vi sparat lite. Vi har pratat om en budget på nån stans kring 70 - 80.000, men bra planering e nog viktigt för att hålla budget
Vill sätta en liiten varningsflagga på låsta konton.
Det kan bli dyrt om man verkligen behöver dem. Jag förlorade 8000 pga en kris nu när jag blev sjuk.
Blev felinformerad på försäkringskassan och det tog 5 månader innan de plötsligt sa att Ops, nej du ska inte ha några pengar! Betala tillbaka tack.
Pang 40.000 skulle de ha och helst igår.
Fick betala loss alla mina sparpengar vilket gick på 3.000 och så frlora jag mycket på aktier som hade gjort en hel del pengar om jag fått ha dem låsta de fem år som varit planerat..
Var riktigt surt och tyvärr vet man aldrig när man blir sjuk, i mitt fall var det ett dolt hjärtfel som de hitta av en slump och jag jobbade som målare på höga höjder. Inte så bra att svimma utanför en fasad på 5:e våningen.
Lycka till med sparandet!
Vi har sparat ihop allt vi behöver. Vi bestämde oss för ett och ett halvt år sedan och har sparat sedan dess. Vi båda jobbade heltid fram till i höstas då w2b började plugga. Så snart vi bestämt oss så satte vi en budget på den summa vi trodde oss kunna spara fram till bröllopet. Har varit lite jobbigt att spara varje månad men det har gått. Sedan har det hjälpt att vårt bankkonto har en rätt hög ränta på varje krona + att de betalar ut räntan varje månad istället för en gång per år.
Sparat!!! Vill inte ha ett bröllop för lånade pengar (absolut ingen kritik till de som tänker annorlunda - bara vår inställning!). Har hellre ett lite mindre bröllop (30 gäster) än att behöva låna. Får ingen hjälp av våra föräldrar
Vi håller på att spara för fullt! Jag har ALDRIG förr kunnat spara pengar, men nu går det, fast jag kan inte shoppa någonting, och det är jag inte van vid. De pengar vi har över efter att vi lagt undan pengarna går enbart till mat o bensin.
Jag skulle aldrig låna för att kunna ha mitt bröllop. Hellre riktigt lågbudget. Det handlar ju om ett liv tillsammans, inte en dag. Inte så kul att börja det livet med ett fett lån.