nennesjuttioåtta skrev 2008-11-22 19:54:53 följande:
En del får tyvärr vänta. Och det kan ingen beskylla dem för att det är deras eget fel.
Jag tycker fortfarande inte att någon här har beskyllt någon för att det skulle vara deras eget fel att man inte blir med barn. Och jag tycker fortfarande att Telemarkgrrl, liksom du, förstorar upp det citerade inlägget. Självklart är det ett känsligt ämne det här, men jag ser inget i inlägget som ett beskyllande gentemot den som försöker bli gravid! Bara ett exempel ur verkliga livet som lite råd och uppmuntran om att det brukar gå bra.
Och jag har btw en nära vän som länge försökte bli med barn. Hon fick tillslut hjälp genom kvinnokliniken. Jag behövde inte säga till henne att slappna av, eftersom hon själv hela tiden pratade om hur skönt det skulle bli om de fick besked om att det åtminstone går, så att hon kan släppa det här med att tänka på att bli med barn och bara låta naturen ha sin gång. Det tog ett bra tag, men tillslut blev hon gravid. Bara som ett exempel på att det inte bara är "vi som inte förstår" som tycker att det vore hälsosamt att slappna av lite.