Telemarkgrrl skrev 2008-11-23 09:28:45 följande:
Augusti2010, det jag menade var att folk säkert kan säga "slappna av, tänk inte på det" utan att veta att det kan såra folk. Men om/när man vet det så tycker jag att det är himla onödigt att fortsätta säga det. Särskilt om det är med hänvisning till att "jag har minsann rätt att säga vad jag vill". Varför fortsätta såra folk med flit liksom bara för att man tycker att man själv har rätt och bara för att dom ändå inte behöver lyssna?
Jag har som sagt inte sårat någon med flit. Och min uppfattning var att den fortsatta diskussionen efter de första inläggen mest handlade om vad vi egentligen menade, eftersom vi inte menade det som påstods från olika håll. Och nej, man har inte rätt att säga vad man vill om det sårar folk, men det vi diskuterade var vad vi egentligen menade eftersom det blev så mycket missförstånd. Nu har jag förtydligat precis vad jag menade och varför diskussionen fortsatte, och tänker inte förstora upp det här mer. Så länge jag inte får mer påståenden om att vara okunnig och ha avsiktligen sårat någon.