• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Barret skrev 2009-02-04 15:39:19 följande:
    catarinaw och MoonGirl:Vi ska ha choklad mousse och passionsfrukts mousse i vår tårta.. Kollar mitt bildgalleri för att se hur vår provtårta såg ut. I vår deal ingick det en provtårta men jag vet inte om det var för att vi på sätt och vis köpte den genom Björnögården, men det tror jag inte. Det är Chantals i Punkt, där i mitten. Det är en fransk kvinna som bakar allt. Har hennes mailadress någon stanns om ni vill ta kontakt med henne och fråga lite... MoonGirl: Jag köpte min tiara från www.tiaror.se Köpte även några hårnålar till min tärna där. Gick precis in för att titta vad den hette men nu var den inte kvar så jag tog kanske den sista? Jag ska försöka få en bra bild av den någon dag och lägga upp. Finns mycket fins att välja på så valet var i alla fall inte lätt! Vi tittar på hus på lite olika områden, Gryta är väl ett av de områdena. Men som sagt, vi är ganska flexibla när det gäller område. Ett stort pluss är väl om det är cykelavstång antingen till Finnslätten där sambon jobbar eller stan där jag håller till.
    Tårtan ser jättegod ut! Mums! Jag tar gärna emot Chantals e-postadress. Du har väl kvar min e-postadress?

Tack för tipset om tiaror! Ska kika in där! =)

Ja, det är ju perfekt om det är cykelavstånd till jobbet, om det är möjligt. Det kommer nog jag aldrig att få igen, men men. Man vet ju aldrig....
  • MoonGirl

Cordula: Vilken fin klänning du hade i ditt bildgalleri! Köpte du den på Ruths?

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:08:19 följande:
    Jag är nog tråkigare än du har inte tänkt att ha något, varken ris eller hjärtan eller bubblor. Måste man ha något??
    Hi hi. OK! =) Nej, inte måste man ha något om man inte vill.

Kul förresten att du har varit och provat klänning! Var du nere på Ruths??

Min blivande man vill inte heller ha en vigselring, han tycker det räcker med förlovningsringen. Hur ser ringen ut som du vill ha? Vill se kort =) =) kul att ni har varit ner på stan och titat på ringar!
  • MoonGirl

Rebellen75: Varför vill du ha tre ringar?

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:19:20 följande:
    Vad tycker ni?? Var ska vi ha vår bröllopsnatt. På skrapan på 9 våningen eller på statshotellet. Det skiljer 200kr i pris för två nätter. Vi har prem. bokat på båda ställena. Jag är nog mer för stat medan m2b på skrapan. Har inte sett rummen på något ställe.
    Mitt förslag är att gå och titta på rummen, både på statshotellet och rummet på skrapan och bestäm er sedan när ni har tittat på rummen. Jag tycker statshotellet låter bra även om jag inte har kikat på bröllopssviten. Tessisen har ju bokat bröllopssviten på statshotellet.

Vi har inte bokat något inför bröllopsnatten, vi funderar på att vara hemma här i huset... det kanske låter jättetråkigt, men jag tänkte om man kunde köpa hem lite champagne, blommor och choklad och göra det lite mysigt här hemma... ja, jag vet inte. Måste höra med min blivande man om hur vi ska göra, måste bestämma oss snart.

Alla: Ska ni åka iväg på någon bröllopsresa? Jag vet att missU har pratat om någon resa till Italien eller var det kanske Frankrike? Jag är väääääldigt sugen på att åka iväg någonstans, men det går nog inte eftersom vi har Erik som då är ca 1,5 år då....
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:24:31 följande:
    Har inga kort men det kommer vara min förlovningsring+en smal ring med massor med små stenar runt sedan kommer en till ring som ser ut som min förlovningsring. Hoppas du fattar min "fina beskrivning". Kan försöka hitta något som liknar.
    Jag förstår på ett ungefär! hur ser din förlovningsring ut? Helt slät? Rödguld eller vitguld?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:26:24 följande:
    Ska vara maffigt Nej ,någon fix ide jag fått Tycker det ser bra
    Ja, precis! Man ska ju ha det som man vill ha det så att säga.... =) huvudsaken man är nöjd. Låter fint i alla fall, så kör på det!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-04 10:30:27 följande:

Vi kommer att betala 25 kr/person för porslinet, odiskat då. Eventuellt får vi det levererat. Berodde på om Lasse (ägaren av Aros Catering) hade nåt ärende åt Borgåsundshållet. Tydligen hade han nära kontakt med hon som tagit över Hamncafét så det kändes jättebra. Har inte hunnit lagt in bilderna från Thailand i datorn än, men tanken är att vi ska göra det inom kort. Kan maila bild på klänningen till dig då.
    OK, men det låter som ett helt OK pris!

Ja, maila gärna över en bild på klänningen när du har fört över bilderna till datorn. Spännande!!
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:31:29 följande:
    Vi ska inte åka . Vi ska på bröllop i Grekland i sommar så vi får se om det blir någon resa, kanske en weekend nästa vinter. Inget bestämt.Har varit både på ruths och Urselas och provat klänning. Hittade en jättefin på ruths men tok för dyr. På urselas hittade jag en för 2500kr att köpa men det är ju inte alls som jag tänkt mig men den var fin. Funderar om jag ska åka till grannstäderna och titta om jag ser något där.
    Ja, just ja... ni skulle ju på bröllop i Grekland i sommar. Vad roligt!!

Ja, åk till grannstäderna och kolla in klänningar. I Eskilstuna har de ju minst två "bröllopsaffärer". Lycka till, hoppas du hittar din drömklänning!!
  • MoonGirl

Alla: Funderar på om vi ska åka bort över en Weekend (som bröllopsresa) tror att Erik skulle klara av att vara borta från oss i några dagar i alla fall om han är med några han trivs bra med som t.ex farmor, farfar och/eller mormor, morfar. Någon som har något tips om bra weekendresor i slutet på augusti eller i början på september? . Det känns som en evighet att vara utan E i en hel vecka.... men en weekend kanske går bra, måste fundera.... =)

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2