• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Rebellen75 skrev 2009-02-04 22:35:41 följande:
    Den var hamrad för 7år sedan men nu är den slät. Har på mig den dygnet runt så den har slitis ner. Den är i rödguld så nu måste jag fundera på om jag ska hamra till den igen eller köpa en slät på en gång. Den i mitten kommer nog att vara vitguld.
    OK. Låter fint med en ring i vitguld att ha i mitten så att säga!
  • MoonGirl

Alla: Ja, jag sitter också och funderar över hur man ska göra ang bröllopsmusik på festen. Fixa dj eller göra egna spellistor....

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-05 07:54:00 följande:

Jösses vad ni skriver här om kvällarna. Inte på dagarna när jag hänger här minsann. Moongirl: Vad snällt av dig att ta broschyrer till mig. Det stämmer att Bronsil ligger i Munktorp. Jag har aldrig varit där, så det ska bli spännande att åka dit och titta bara.Tycker du fick ett jättebra pris på din vigselring! Var på nätet köpte du den? Är det nån som vet om det går att beställa ringar på nätet fortfarande? Har läst nåt om det nånstans...Vi har ändrat oss lite med bröllopsresa. Först tänkte vi åka till nån vingård, men lutar åt att ta en weekend i nån europeisk storstad, Paris eller Barcelona väljer vi mellan nu. Läste på vlt igår att Ryanair ska börja flyga Västerås-Barcelona from 4 juni så det känns ju lockande. Skönt att slippa ta sig ut till Arlanda, allra helst för oss som fortfarande inte har nån bil (!). Verkligen sugna på att köpa en nu till våren. Ska bara hitta nån till lämpligt pris...Jag har också börjat fundera på om man måste ha ris eller bubblor. Har läst i nånannan tråd att gästerna "ska" ta med sig sånt. Det har jag nog aldrig gjort när jag varit på bröllop.Vi kommer förhoppningsvis ha en trubadur på vår fest (sambons brors granne) och i kyrkan ska svärfar och sambons bror spela piano och saxofon. Hade velat ha sång också, men ingen som ville ställa upp på det. Man kan inte få allt.
    God morgon!

Jag har aldrig heller varit och besökt Bronsil i Munktorp, men någon gång vore det kul att åka dit.

Ja, jag tyckte också att jag fick ett bra pris på min vigselring. Jag köpte den på www.guldklippet. se =) de har ju slutat att sälja Schalins ringar där nu, men det kanske finns andra fina ringar till ett bra pris? Jag beställde ringen i slutet på januari, så jag var verkligen ute i sista sekund. Jag hade inget internet, så jag hade lite paniiik där, men fick tag på en dator och internet, så det löste sig.

Paris är underbart! Jag och min blivande man var där 2007 och det var så fint! Vill gärna åka tillbaka igen. Det är lite synd att jag inte kan franska, för de vill gärna prata franska och inte engelska.

Vad roligt att Ryanair i V-ås ska börja med flygningar till Barcelona! Det känns ju lockande..... ska kolla upp Barcelona jag också . En weekend borde ju gå bra att åka iväg på.... =) det är ju inte så jättedyrt heller. Jag skulle vilja åka iväg till Island också, har hört att det är billigare att åka dit nu. Ja, jag vet inte? Någon som vet?

Alla: Om man skulle vilja ha någon som sjunger i kyrkan på sin bröllopsdag, vet ni vem man kan kontakta? Någon som sjunger i en kör kanske? Skulle vara fint om någon ville sjunga.... =)
  • MoonGirl
    catarinaw skrev 2009-02-05 07:54:40 följande:
    Moongirl: Har du kollat upp Spotify? Det finns en bra uthyrning av mixer bord och ljus i Gävle www.budda.se Har aldrig provat, men verkar helt okej till bra priser :) Att hyra in en riktigt DJ tror jag kan gå på runt 3-4000:- beroende på om det är en lördag osv.
    Nej, det har jag inte gjort. Tack för tipset! Ja, att hyra en riktig DJ är nog väldigt dyrt. Ska kolla in djinabox också. Hur ska ni göra med musiken?
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-05 07:56:20 följande:

Cordula: Fin klänning! Är det samma som mysan? Påminner väl mycket om varandra om jag inte minns fel?
    Ja, jag tycker också att klänningen påminner om mysan31:s klänning.
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-05 08:19:35 följande:

På bröllopsmässan på söndag kan jag tänka mig att det finns folk som kan sjunga i kyrkan för en peng. Har för mig att min syster bokade sin solist på mässan, för 5 år sen då hon skulle gifta sig.
    Åhhh, vad bra! Då ska jag kolla upp det =) tack för tipset!!!
  • MoonGirl

miss u skrev 2009-02-05 08:28:06 följande:

Jag var precis in på guldklippet. se och då står det 0 kr på Schalins-ringar, men inte att dom slutat säljas. Fanns även TCOL-ringar där till bra pris. Nån som vet vad skillnaden är?Varken min sambo eller jag kan franska, så vi kan nog få det svårt där. Sambon har aldrig varit i Paris. Jag var där när jag var 11 år med familjen. Inte riktigt samma grej som om man skulle åka på bröllopsresa dit. Barcelona verkar riktigt häftigt. Mycket arkitektur som jag tycker är kul. Sen har jag ju läst spanska på gymnasiet, fast jag vet inte hur mycket som sitter kvar. Island har blivit rätt populärt resmål har jag fattat det som. Vet inte alls hur priserna dit ser ut. Men det verkar också vara ett spännande land.Det här med att ha nån som sjunger i kyrkan. Man kan ju kontakta Carlforsska gymnasiet. Dom har ju musikklasser. Säkert nån stackars student som kan tänka sig att sjunga. Då får man nog kontakta under våren nu om dom ska ställa upp under sommarlovet.
    Tyvärr vet jag inte skillnaden mellan TCOL-ringar och Schalins ringar.

Jag och min sambo kunde inte heller någon franska, eller sambon kan bara några ord och fraser, det var det enda. Men det gick bra, vi klarade oss ändå.

Ska kolla upp det här med Carlforsska gymnasiet. Ska vänta till efter bröllopsmässan utifall jag får tag på någon solist som gör reklam för sig där.... =)
  • MoonGirl

miss u: Ja, Island har blivit ett populärt resmål. Det verkar vara ett jättespännande land! =) fin natur!

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-05 08:48:33 följande:
    Vad ni har hunnit med att skriva nu på morgonen. Har ni alla bestämt hur era bordsdekorationer ska se ut? Nån som börjat inhandla?En till fråga: kommer alla ha med sånger i era festhäften. Läste på en tråd om detta med sånger. Det var en tjej som tyckte det verkade lite för mycket student/midsommar fest. Personligen tycker jag att det hör till med lite sång under middagen. Det höjer liksom stämningen. Vad tycker ni?
    Ja, vi skriver och skriver.... hi hi =)

Vi har inte bestämt ännu hur våra bordsdekorationer ska se ut. Har lite idéer, men har inte bestämt något ännu.

Vi tänkte ha med några sånger i våra festhäften. Jag tycker som du, Tessisen, att det hör till med lite sång under middagen! Det höjer verkligen stämningen!
  • MoonGirl

Tessisen: Vi har inte börjat inhandla något ännu....

Förresten, hade ni skrivit in namnet på eran toastmaster i era inbjudningskort? Jag vet att jag har frågat det förut, förlåt! Men jag är så glömsk. Minne som en guldfisk numer, hi hi....

Jo! Förresten, kom på en annan sak till er alla. När folk börjar tacka ja till inbjudningarna, hur brukar man göra, vem ska de kontakta? Oss, toastmastern, toastmadamen eller ska man ha värdpar som tar emot sånt? Hur har ni gjort??

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2