• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Alla: Vad har värdpar för roll?

Hur mycket "ansvar" ska en toastmaster/toastmadame ha?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-05 09:08:31 följande:
    Vi är klara med inhandlingen av våra dekorationer, bara rosor och murgröna kvar. Japp vi har skrivit ut namn och mailadress till toastmastern i inbjudan. Då han bor i usa. Vi har mina föräldrar som kontkat personer som de får ringa och tacka jag till, maila oss eller anmäla sig på vår bröllopshemsida. Värdeparet har den roll som brudparet bestämmer. För oss så kommer de bara att ta hand om alla svar och sedan önskelistan. Resten sköter vi själva, som vi känner nu iallafall. Det är väl samma med toastmastern. Den måste ju ha kolla på dett med serverigen och och pratat igenom allt med dom som sköter detta så det inte hålls ta precis när varmrätten ska serveras med mera. Den kan också ta hand om detta med sångerna, telegram och lite anekdoter (ursäkta stavningen) om brudparet.Vi har köpt en gånggång som toastmastern kan slå på när han vill ha gästernas uppmärksamhet. Så han slipper skriva till varje gång eller slå i glaset.
    Tack för informationen! Var har du köpt gånggången? Det var en smidig sak! Vilken bra idé!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-05 11:26:25 följande:
    Men herre gud vad ni skriver mycket. Jag hade fått för mig att jag kollat in idag men jag hade ju 5 sidor att läsa igen. Ojoj!Kan meddela att jag var i Rom förr året och det var verkligen juvligt. Så vill man ha lite mer storstad så är det något jag varmt rekomenderar. Romantiskt, mysigt och väldigt häftigt. Jag har också för mig att gästerna "ska" ta med sig ris eller så.. Vi kommer inte ha några såpbubblor i alla fall, men det beror mest på att jag är allergisk mot sånt..MoonGirl: Jag tycker gott att ni kan åka iväg på en weekend. Vill ni åka själva så är ju inte typ torsdag-söndag eller fredag-söndag speciellt länge, eller så får han helt enkelt följa med. Det finns många som reser med allt från spädbarn till tonåringar, så jag tror ni klara det med.miss u:Vi har också funderat lite på Barcelona. Har hört att det ska vara en vansinnigt vacker och spännande stad... Tessisen:Jag har funderat lite på bordsdekorationer men inte kommit så långt. Vi ska ju ha lite blommor och sånt, men mer vet jag inte. Vi kommer nog ha några sånger i sånghäftet. Man kan ju välja sina sånger såklart och jag funderar faktiskt på om man ska skriva om några texter så att de passar in på just oss. Kunde ju vara lite roligt. Får höra lite med mamma, hon är bra på sånt.
    Ja, det blir nog en weekendresa efter bröllopet, måste bara bestämma vart vi ska åka. Det finns några länder som jag är sugen på att åka till. Vi får se vad det blir =)
  • MoonGirl
    Juni09brud skrev 2009-02-05 10:11:42 följande:
    HejFår man vara med här? Jag gifter mig den 13/6-2009 i Sevalla.Har ni något förslag på billig bröllopstårta?Jag och min blivande har två små barn,6 mån och 2 år.Det är inte det lättaste att få till ett bröllop då.Men det går. Nu är storasyster på dagis och lillebror sover ute i vagnen.Så jag surfar runt här.
    Välkommen hit! Kul med nya brudar!

Hur går det med eran planering?

Jag har en liten son på snart 10 månader, han kryper(fort)och ska ställa sig upp mot allt nu, snart börjar han väl och gå. Jag hinner inte planera så mycket på dagarna, får mest springa efter honom om dagarna, hi hi, så jag får passa på planera på kvällarna när han har somnat. Det går det med =) Lycka till med planeringen!
  • MoonGirl
    catarinaw skrev 2009-02-05 12:49:19 följande:
    Oj oj oj vad ni skriver! Kollade i morse, men fick backa 3 sidor på min lunch :) Miss u: Min ring är i vitguld med 11st princesser, 0,43 carat, i en kanalfattning. Jätte fin, men har ingen bli på den ännu för den är inte klar än. Vi fick ge 9400:- för den ringen och vi har fått pris på upp till 24.000:- för nästan samma ring!! Gå in och kolla :)Moongirl: Vi har fixat liveband :) Det är en kompis till brudgumens bror som har ett band på 5 pers som ska spela. Tror att ett liveband kan höja fest faktorn rejält. Känns jätte spännande. De ska nog öven spela vår låt till valsen. Alla: Har ni någon speciell låt som ni ska danska vals till? Vi funderar på Takida - Curly Sue. Vad tror ni?
    Vad kul att ni har fixat liveband!! Har inte funderat på vilken låt vi ska ha till valsen. Har nog inte hört Curly Sue, eller det kanske jag har... måste hitta den och lyssna på den =)
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-05 19:16:57 följande:
    Nu har jag letat på bilder på ringarna finns i mitt galleri. ( för den nyfikne ) Min förlovningsring är den på bilden men den har blivit slät nu. Få se om jag hamrar till den eller köper en likvärdig som är slät
    Snygga!!! Är de samma bredd och höjd på alla dina ringar?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-02-05 20:13:43 följande:
    Väldigt snygga ringar. Tror det bli väldigt snyggt ihop. Vore inte min förlovningsring så pass bred som den är så skulle jag också kunna tänka mig tre. Men istället blir det två breda ringar istället. Kanske blir en tredje då man får sitt första barn. Har läst att förr var det så och mej skulle det inte göra nått. Älskar ringar, speceillt guldringar. :)Hur har det gått med klänningsletandet då?
    Hur bred är din förlovningsring? Blir din vigselring lika bred? Jaså, var det så förr att man skaffade en till ring när man fick sitt första barn? Jag älskar också guldringar..... =)
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-02-07 00:01:47 följande:
    Alla: Ni har verkligen skrivit mycket,jag tror att detvar ungefär 7-8 sidor jag fick ta och läsa för att hinna i kapp...Cordula: Din klänning är väldigt lik min,du och jag har verkligen bra smak..Den är tvådelad med mönsterpå som din med långt släp...Jag får lägga in en bild på den...Moongirl: Jättesnällt av dig att fixa information till mig när jag åker iväg på kryssning...Du kan ta information på allt till mig om du vill..då har jag lite att gå på...Inbjudningskortet blev som jag hade gjort det som tidigare med våra initialer A R,fick inte till det med hjärtat och namnen,det blev inget bra på rosa pappret som vi skulle ha...så jag hade det som vanligt...menjag är nöjd...Ska lägga ut hur inbjudningskortet blev,jag gör det när jag kommer hem från kryssningen...tessisen: Jag har börjat lite med hur det ska se ut med bordsdukningen...Jaghar inhandlat dukar,servetter,glas för att ha rosor i,ljushållare,ljus,löpare på borden m.m så jaghar det nästan klart...Har mailat oliver,ska boka tid med honom,han var ledig den 20 juni...Ha det så bra alla,så ses vi på måndag...Då får jag höra hur bröllopsmässan var...Moongirl: Tack för grattis meddelandet...Fixa mycket information... tack...
    Hoppas du hade en trevlig kryssning! Jag ska ta information till dig!

Det ska bli spännande att få se dina inbjudningskort!
  • MoonGirl

miss u: Vi åkte till Paris i augusti 2007 och då var regnigt hela tiden vi var där. Vi hade verkligen otur med vädret. Jag minns tyvärr inte vilket flygbolag vi flög med och jag minns inte heller hotellet vi bodde på, men hotellet låg nära Louvren. Ska höra med min blivande man om han kommer ihåg vilket flygbolag vi flög med och vilket hotell vi sov på.

• MoonGirl

Alla: Jag har ju hört Takidas låt förut och den är ju superfin!! Är lite dålig på att komma ihåg vad låtarna heter och vem den är som sjunger....

Boeves psalm på piano var jättefin också!!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2