Västeråsbrudar 2009 del 2
Rebellen75 skrev 2009-02-08 20:47:50 följande:
Höjden kommer var lika på alla tre. Men den med stenar är hälften så bred. Så nu är det bara se var man får bästa priset någonstans. Den hamrade ringen kostar strax under 3000 kr på guldfynd men såg den på en hemsida för 1500. Riktig stor skillnad får se om man vågar beställa på nätet och att det verkligen är samma som jag har redan. Den med stenar ligger mellan 5000- 11000 kr beroende på stenstorlek. Den för 5000 var på halva priset på.
Jag sitter med en vigselring som är lite lite högre än min förlovningsring. Jag som hade kollat med en guldsmedsaffär innan hur hög min förlovningsring var och allt. De mätte fel. När jag fick hem ringen så provade jag den och den satt ju perfekt, så ringstorleken blev ju rätt. Men sedan började jag granska ringen och märkte att den var lite lägre än min förlovningsring. Man ser knappt det men jag granskar ju allt noga, så när jag såg detta så blev jag så irriterad. Kanske inte var så bra att beställa en ring över internet!! Suck, måste ta och ordna till det där. Annars funderar jag på att köpa en till ring... men det blir ju dyrt. Åhh... jag kanske är extremt petig nu (det tycker ju min sambo, ja, du hörde ju vad han sa Tessisen
) men är man noggrann så är man. Ska in till stan imorgon och se vad de kan göra, de kanske kan platta till min förlovningsring på något sätt. Höjden på vigselringen var 1,4 och min förlovningsring är 1,52. Jag pratade med en tjej på bröllopsmässan och hon sa att det skulle nog gå att ordna till. Hoppas! Vill ju ha samma höjd. Bredden var ju rätt i alla fall!
mysan31 och miss u: Nu har jag tagit lite informationsblad till er från bröllopsmässan. Jag har två kopior av information från Chantal´s (fest & bröllopsmeny), priser, namn och telefonnummer, har tagit en lapp om en fotograf till er (en fotograf i Sala), cateringmenyer med priser 2009 från Aroscatering. Sedan har jag två informationslappar till som jag inte fick med mig några extra kopior på, så jag mailar informationen till er.