• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

flower75 skrev 2009-01-06 20:37:24 följande:
    Åh är det nån här som vet NÅN billig catering i Västerås???? Vi ska nämligen ha ett billigt bröllop även om vi blir många. Vore tacksam om nån har nått tips.tack på förhand!!!
    Vi ska anlita arbhages catering i Västerås. Men jag vet inte om de är särskilt billiga, men de är jättetrevliga i alla fall!!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-09 19:57:23 följande:
    moongirl: Jag vet inte vad jag villha för monogram,Jag beställde den jag har på sidan,sen skrev jag till henne och frågade om hon kunde fixa några andra till mig,men det var inga som jag tyckte om...Jag var ochså inne på ett hjärta i bakgrunden som du har med våra namn...Japp,det är dax för en fika snart tycker jag med,det var ett tag sen nu,när julen har varit...Vissta var bröllopsmässan iden 8 feb..Jag tänkte att jag ska gå på den,måste man boka biljetter eller kan man köpa det där...
    Det är svårt att veta vad för slags monogram man vill ha faktiskt, men nu ska vi ha det här monogrammet med ett grönt hjärta i bakgrunden (som en tjej från bt har gjort oss). Vi är väldigt nöjda med monogrammet! Tjejen som har gjort monogrammet till oss ska själv ha ett sådant monogram, fast med ett lila hjärta i bakgrunden och med andra namn i hjärtat förstås!

Ja, det är bröllopsmässa den 8/2. Jag/vi hade tänkt gå dit, jag vet inte om man måste boka biljetter eller om man kan köpa biljetter på plats. Detta får vi ta reda på!!
  • MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-08 08:00:04 följande:
    Tack för tipset ska kolla in dem. *L*
    Ja, gör det! Här har du internetsidan till cateringfirman!

www.arbhage.d.se/default.asp
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2009-01-09 23:22:07 följande:
    moongirl: Har ni bestämt vad ni ska ha för mat hos arbhagen...Ni skulle väl ha 3 rätters..
    Vi ska förrätt, huvudrätt och sedan bröllopstårta som efterrätt. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för mat ännu, det är så svårt att välja, det finns så mycket gott! Vad ska ni ha för mat? Buffé eller trerätters?
  • MoonGirl
    flower75 skrev 2009-01-10 21:40:34 följande:
    Hej hopp!!! Jag är här!!! Hur går bröllopsplanerna då för dig/er??
    Jo, det går bra! skulle greja med inbjudningskorten ikväll, då jag upptäckte att de ligger nerpackade i en kartong och kartongen ligger i huset i Hallsta. Ha ha! Har försökt komma på vilken storlek jag ska ha på monogrammen på våra trycksaker.... har du kollat in Arbhages hemsida? Ang catering?! Hur går det annars med bröllopsplanerna? Ska ni bjuda med barn till bröllopet? Ska ni ha buffé eller trerätters-middag?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-01-10 22:33:20 följande:
    Hej TjejerHar fått brev från Portättstudion för att bekräfta tid och dag innan allt blir uppbokat på Bröllopsmässan den 8/2. Vi har bokat kl 14 men måste bet bokningsavg för att det ska bli bekräfftat. Den 22 ska vi träffa dem. MEN nu börjar vi fundera ( mest gubben) om vi ska skjuta upp bröllopet till Sep. För vi är fattiga som kyrkråttor just nu efter renoveringen och det känns som vi aldrig kommer hinna. Känns ganska hopplöst just nu. Måste kolla igenom vår budget och räkna mer exakt på allt. Så nu har vi till den 22 och försöka fixa det för då måste vi ha bestämt hur vi ska göra.
    Hej! Det var länge sedan! Hoppas allt är bra!!

Ja, just ja, det är ju bröllopsmässa snart. Antar att det mesta blir uppbokat då (fotograferingstider). Ska du/ni gå på bröllopsmässan?

Det är ju jättetråkigt om ni måste skjuta upp bröllopet till september har ni betalat bokningsavgiften för Brunnby gård? Ja, ni får kolla igenom er budget ordentligt. Vi ska själva renovera lite i vårat hus och det är inte billigt....

Hoppas det löser sig för er och att erat bröllop blir av i maj! Håller tummarna för er!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-01-11 11:04:57 följande:
    Hej alla!!!Nu är även jag tillbaka i verkligheten och i kylan. Våra två veckor på Bali var verkligen underbara! Vi bodde i en ganska liten by och det kändes som att vi fick uppleva det riktiga Bali utan stora svärmar med turister vilket var super kul. Och ja, även om jag gärna skulle åka iväg igen så är det också ganska skönt att vara hemma. MoonGirl:Jag tycker också vi borde ta en fika snart! Det är ju så spännande att få se allas inbjudningskort och prata lite. Sen har vi ju lite att diskutera om helgen som börjar närma sig... Kanske är bra att planera lite innan så vi inte står där som frågetecken och kameran i handen *skrattar lite för mig själv*Du undrade om vi skulle ha kuvertavgift och det ska vi. Vi bestämde oss tillslut för 300 kronor per person. Vi har inte nämnt namnet på vår toastmaster i ibjudningskorten, han tyckte inte det behövdes själv heller.. miss u:Vad roligt att du har beställt en klänning, hurra!!! Glöm inte att ta massor med bilder på den för vi vill ju se sen! Får man fråga vad du fått betala?
    Välkommen hem!! Har du fått mitt mail?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2009-01-12 15:48:39 följande:
    Jahapp då var det väl dax att ta tag i detta med Bröllopsplaneringen igen...*suck* Hade nog hellre stannat kvar i Thailand istället. Är så mycket krångel just jnu...Vi måster absolut ta en fika snart..Vill höra hur alla har haft det och hur ni ligger till i planeringen...
    Vad är det som är krångligt? Kan jag hjälpa till på något sätt? Har du beställt någon klänning ännu?
  • MoonGirl

Hej brudar!

Idag har jag varit på stan i ett par timmar och tittat på vigselringar! Jag har fastnat för Schalingsringarna! De är superfina!

Den ring som jag har fastnat för finns i mitt bildgalleri. Funderar starkt på att välja den. Min blivande man måste naturligtvis följa med och titta på ringen också och godkänna mitt val .

Vad tycker ni om ringen?

Nu till min fundering... vår förlovningsring är i en "kupad" modell och jag funderar på att ha en ring som också är kupad och samma bredd & höjd som förlovningsringen för att den ska matcha ihop bra. Denna bid på ringen som finns i mitt bildgalleri har samma bredd och höjd som min förlovningsring och i kupad-modell. Det borde väl se bra ut att ha det så? Jag provade också ringar som hade större bredd och höjd och mer i rakare modell och det såg bara så konstigt ut att ha det så tillsammans med förlovningsringen....

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2