• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009 del 2

Barret skrev 2008-12-12 11:05:48 följande:
    MoonGirl:Jag kör med tejp från Biltema! Jag köpte min första rulle förra sommaren och den räcker fortfarande... nu har jag med den rullen kanske gjort 35 inbjudningskort och minst lika många julkort/födelsedagskort etc. Så jag tror du klarar dig på en!Om ni inte får ordning på monogramet så kan jag hjälpa dig. Jag tycker också att photoshop kan spöka lite så jag använder mig av ett annat program för att bestämma storlek och skriva ut. Säg till bara så kan jag skapa PDF:er till er som du bara kan skriva ut!
    Tack för omtanken! Jag vill gärna ha din hjälp! Det har inte ordnat sig med monogrammet .
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-12-13 10:49:12 följande:
    moongirl: Är det glada emma som har fixat åt dig...Jag har frågat henne men hon har inte svarat än...Hur lång tid tod det för dig att få det...Jag har fixat alla papper till vigselprogrammen och festprogrammen och inbjudningskorten...Tänkte börja med det när jag fått se ett annat monogramom oss...Jag vill ju ochså ha ett rosa hjärta,men sen kom jag på att pappret som är till inbjudningskorten är rosa,då kanske jag inte kan ha rosa hjärta får då syns det väl inte...Hur har ni tänkt,har ni tänkt ha grönt papper...
    Hej! Nej, det är inte glada emma som har fixat monogrammet till mig, det är en annan tjej (jag kommer tyvärr inte ihåg hennes nickname nu, men jag kan kolla upp det. Påminn mig!). Det tog nog någon vecka innan jag fick monogrammet, eller ett par dagar, minns inte riktigt! Men jag tyckte att det gick ganska fort! Vi har vitt papper på vårat inbjudningskort så då passar det bra med ett grönt hjärta i vårat monogram. Färgnyansen på det gröna hjärtat i monogrammet är inte bestämt ännu, jag har sådan beslutsångest... Det vore kul att få se dina inbjudningskort, hur du har gjort dem! Jag tänkte fota mitt inbjudningskort och lägga ut det i mitt bildgalleri sedan när kortet är klart, bara jag får dit monogrammet någon gång.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-13 14:36:43 följande:
    Jag inboxar dig min vanliga email adress.. Om du skickar monogrammet dit så kan jag ta en titt på vad jag kan göra!
    Hej Carro!

Nu har jag skickat ett mail till dig med alla mina monogram . Hoppas du kan hjälpa oss!

Ha det så bra!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-12-14 20:24:50 följande:
    You´ve got mail :o)
    Tack för mailet! Jag ska kika på det nu! Jag hör av mig så fort jag kan!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-15 07:46:21 följande:

Hej på er!OJOJ, vad kul det är att gå på bröllop! Hade verkligen så roligt i lördags på sambons lillebrors bröllop. Nu längtar jag bara ännu mer efter mitt eget. Grät en skvätt i lördags, så jag vet inte hur jag ska klara av mitt eget bröllop. Lär bli att ta extra mascara i beredskap. Det blev ju rätt trångt i lokalen, då vi var runt 50 st på 60 kvm. Resterande 15-20 personerna satt i ett rum intill och fick springa in till det stora rummet när det var dags för tal. Kändes väl lite konstigt, men man fick ta det för vad det var. Trubaduren var jättebra, så honom ska vi förhoppningsvis också ha. Pratade en del med honom, och han skulle kolla upp så han kunde.Hamnade mittemot brudens systers sambo vid bordet. Dom hade precis förlovat sig och tänkt gifta sig antingen nästa år eller året efter, så ni kan ju förstå vad vi pratade om. Han hade tagit brudparets bilder. Fick se några av dom. Var såå fina! Han kunde tänka sig att ställa upp gratis och ta våra foton. Jättesnällt! Kan tänkas att det blir nåt sånt. Hade sedan innan tänkt ha hans flickvän som barnvakt (hon vet inte om det än), så det skulle passa bra. Känns som att saker börjar falla på plats. Vi vet rätt mycket nu om hur vi vill ha det, och inte.Tänkte ringa och fixa nåt kontrakt med Hamncafét. Vore bra att ha det fixat innan vi åker iväg. Ni som har hyrt lokal, har ni skrivit kontrakt och vad står det på det?
    Kul med bröllop! Förstår att ni längtade till era bröllop också!

Vi har ju hyrt Brunnby gård och på vårat kontrakt så står det vad det kostar att hyra gården, när vi får tillträde till lokalen och hur länge vi får ha lokalen. Fredag kl 14.00-söndag kl 12.00. Det står även när vi ska betala lokalhyran. Jag tror inte att det var något mer....
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-15 09:01:00 följande:

Står det nåt i kontrakten om vad som ingår, alltså porslin och städning osv? Vi måste fixa porslin själva, men det ska väl gå bra. I lördags var det olika sorters tallrikar, bestik och glas. Jag tyckte det inte gjorde så mycket egentligen. Huvudsaken är ju att dom liknar varandra ändå.En annan bra idé som bruden hade kommit på var att skriva alla namn på duken, där tallriken skulle stå. Eftersom det var buffé var det inga tallrikar på borden från början. Kanske är nån här som vill skippa placeringskort.
    Nej, vad jag minns så stod det inte om något sådant (alltså om porslin). När vi var ut till Brunnby gård så sade hon som har gården att porslin ingår och så visade hon vad det var för porslin och var det stod någonstans.

Gällande placeringskorten så ska vi linda runt servetten med ett vitt papper, dekorera det med olivgrönt satinband, ett silverpapper och en pärlemobrads-nit och sedan skriva gästens namn. Det blir som en "servettring". Blir nog bra, hoppas jag! Vi har det gröna satinbandet, pärlemobrad-niten och ett silverpapper som tema i våra trycksaker....

Ang städning efter bröllopsfesten så ska personalen på Brunnby gård fixa det mot en kostnad...
  • MoonGirl

Nu har vi bokat fotograf. Jag, Erik och Mikael var ner på Bredbar och fikade med fotograferna. De var jättetrevliga! Nu har vi bokat från kl 14-15. Och ev. så ska de komma och fota oss under vår vigsel också + efteråt på kyrktrappen med alla gäster mm. Sedan när vi åker iväg med häst och vagn . Vi ska ju åka häst och vagn. Det kommer att vara 2 hästar som drar en jättefin viktoriavagn . Kommer att känna mig som en princessa när jag sitter där i vagnen, hi hi!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-12-16 06:54:11 följande:

Vad skönt att ni kunde få städningen avklarad mot betalning. Det är det ju helt klart värt. Jag ska försöka hinna kolla med Hamncafét idag om kontrakt.Era servettringar låter jättefina! Vi kommer nog rulla servetterna och sen knyta fast en lapp med gästen namn. Lappen kommer att påminna om inbjudningskortet.Grattis till fotografen! Var skönt att ha det avklarat! Vi ska som sagt förmodligen ha sambons lillebrors frus syster + sambo. Har sett flera av bilderna dom tagit på brudparet i lördags. Hur fina som helst! Vi ska bara komma överens om dom ska fota oss hela dagen, eller hur det blir. Självklart kommer vi ge dom en slant trots att dom inte vill. Du kommer vara snyggast i stan när du åker runt med er häst och vagn!
    Ja, det känns jätteskönt att personalen på Brunnby gård kan fixa städning efter festen. Hur kul är det att komma och städa själv efter en fest?

Ja, det känns så himla skönt att vi har bokat fotograf nu. Vi fick också se bilder på olika fotograferings-stilar. Vi ska välja ut 6 st stilar som vi tycker är fina och träna på de hemma, så blir det bra till bröllopsdagen. Det var tydligen något nytt som de hade börjat med hos den där fotofirman. Vi träffade ju två fotografer i måndags och de var riktigt roliga! Jag skrattade hela tiden. Det blir nog hur kul som helst när vi ses sedan! Visst, de är dyra, men tyvärr känner vi inte någon som kan fota oss. Men det får bli så här. Man får väl hålla kostnaden nere på annat i stället.

Gällande smycken på bröllopet så ska jag ha ett pärcolliehalsband på mig. Fick det av sambon i födelsedagspresent igår. Vi var ner på stan häromkvällen, så jag fick välja ut ett halsband som jag ville ha. Nu inför julen så brukar de ju ha erbjudanden, till detta halsband så var det så att man fick med ett par örhängen GRATIS. Jag fick alltså med ett par matchande pärlcollieörhängen på köket. Perfekt!! Jag ska köpa ett pärlcolliearmband lite senare.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-12-16 09:06:16 följande:

Är det nån som har koll på om det blir rea på ringar framöver, typ mellandagsrea?
    Ja, jag är också intresserad om det blir någon mellandagsrea på ringar framöver! Jag ska hålla koll, säg till om du också ser om det blir någon rea framöver!! Jättebra om man kan fynda på rea!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-12-16 16:12:35 följande:

Nu har jag kollat lite med Hamncafét och vi är inbokade i hennes kalender, och vi kommer betala när vi kommer dit på fredagen, så hon tyckte att det var onödigt att skriva nåt mer kontrakt. Vad tycker ni? Det borde väl vara okej..?
    Kan ni inte be att få en bokningsbekräftelse hemskickat efter fredagen, där ägaren till hamncafét skriver att ni har bokat lokalen den 18/7-2009 nästa år och vad som ingår i priset mm. Det är ju ändå skönt att ha pappret, för en själv (det skulle jag tycka i alla fall). Jag har satt vår bokningsbekräftelse i en pärm, så man ser att det är fixat och klart.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2