Västeråsbrudar 2009 del 2
Låter som ni hunnit med en hel del. Vad är nästa steg i er planering? Jag kommer också budgetvarianten på hår och smink. En barndomskompis med stort intresse för sånt ska fixa det. Känns tryggt.
Låter som ni hunnit med en hel del. Vad är nästa steg i er planering? Jag kommer också budgetvarianten på hår och smink. En barndomskompis med stort intresse för sånt ska fixa det. Känns tryggt.
Ia o Puh: Vad gör NI då? Du måste avrapportera hur läget är också, inte bara läsa!
Vad schysst att företaget bjuder med respektive på julbord. Det är sånt som min sambo saknar med företaget som jag jobbar på. Var jobbar din sambo nånstans? Min svärfar var nämligen också på Strike och åt julbord med sitt företag (han är butikschef på Jula). Var det bra mat där? Jag har bara ätit "vanlig" mat där och den har varit bra.
Alla: Efter jobbet idag blir det fika med Marit. Igår fick vi tips av sambons bror att hans fru hade en gammal klasskompis som är fotograf som kanske skulle ta halva priset mot Marit. Värt att kolla upp iaf. Känns dock lite pinsamt att inte kunna skriva kontrakt med Marit nu när vi bestämt tider och fika, men visst måste man väl kunna kolla med andra fotografer också utan att skämmas?
Om ni går in på vlt.se och ser en lucia från Konrad i fredags så är det min blivande svägerska. Jag följde dock inte med ut, så jag är inte med på bilden.
I fredags fick vi typ bokningsbekräftelse från kyrkan, så nu är det viktigaste fixat. Ska till Hamncafét på tisdag och titta också.
Där är du ju! Funderat var du tagit vägen. Förstår du hur tråkigt jag har haft på jobbet när du inte skrivit... och så mycket jag har fått gjort för den delen.
Välkommen tillbaka.
Välkommen hit!
Vi har räknat med att bjuda 50 vuxna och 20 barn.
Maten kommer vi förmodligen ta från samma ställe där vi förmodligen kommer ha festen (inte bestämt än alltså), Hamncafét i Borgåsund.
Skönt att ha dig tillbaka. Visserligen har jag massor att göra på jobbet, så jag ska försöka att logga in så lite som möjligt.
Vi har inte hunnit kolla med den andra fotografen om hon/han kan ta kort på oss, så det måste vi ju kolla det först innan vi bokar nån. Därför måste vi ju fika med Marit idag, men inte skriva kontrakt. Fast det borde ju gå och posta kontrakt om det skulle bli så. Egentligen tycker vi att Marit kostar lite för mycket, så vi ska höra om hon kan gå med på att justera priset lite. Vad hade du ställt för frågor till henne? Jag har inte hunnit förbereda nåt än.
Lycka till med ögonoperationen! Tycker det låter lite läskigt att operera ögonen, men det kommer säkert gå jättebra. Min syster har gjort en sån operation och det har gått bra. Ska tänka på dig!
Vi har 33 dagar kvar tills vi åker. *viftar med intresseflaggan*
Springer förbi och lämnar lite uppdatering...
Vi har varit och tittat närmare på Hamncafét, och det kändes jättebra. Det fanns som ett extra rum med litet kök där vi även kunde lassa in barnen, så dom kan härja lite utan att det stör. Verkligen kanon. Den nya ägaren var jättetrevlig. Så nu är det egentligen bara till att boka.
Vi har även varit och träffat Marit. Fikan var helt okej, men vi tycker att hon är för dyr. Funderar på att ta sambons brors frus gamla klasskompis istället. Ska ringa och höra vad vi får för hennes pris.
Barret: 35 kr/bit låter ju kanon. Billigare än Håkans i Hallsta som vi tänkte först. Vad är det i provtårtan ni beställt?
Låter som en riktigt god tårta! Du får ta kort på den så vi får se.
Jag funderar på om man skulle ta vita marsipantårtor från Maxi ändå. Vi skulle ju vilja ha våningstårta, och nu har jag hittat ett ställe i Örnsköldvik där man kan hyra en sån ställning för 200 kr (tors-sön), men sen tillkommer frakt. Frakten var tydligen på 149 kr enkel väg, men hon skulle kolla upp om det gick att få ner det priset. Visst borde man väl kunna höra egna hål i tårtorna från Maxi eller blir det bara krångligt? Tjänar en slant på det iaf.