• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Trist att det inte funkade med sminket. Vi ska inte skjuta på hela fotograferingen, så att vi får sminkningen och vi hinner kolla upp hotellrum? Kanske bara jag som tycker att det känns lite stressigt? Var iofs min idé från början med det här datumet.

Vad säger ni andra?

Tycker ni att det känns okej så kör vi på det som vi sagt. Hoppas att du kan komma Tessisen!

Tessisen skrev 2009-01-20 10:43:05 följande:
    Vet inte än om jag kan på lördag. Föhoppningsvis så vet jag imorron. Skulle ha kommit nån och hjälpt oss med sminket, men hennes dotter är sjuk så det blir nog inte så.
  • miss u

Barret: Känner du att det funkar att vi är hos er så är det ju lugnt. Min sambo ska iväg på bandy (så det blir ingen grabbkväll hos oss) så jag är "fri" på lördag. Kanske dumt att planera in en annan helg. Du får bestämma om det funkar för dig.

Så du vill att vi ska dricka vin från kl 14? Har du nåt att ljussätta med annars? Kommer ju bli rätt mörkt. Man kanske kan ta en massa stearinljus.

• miss u

Barret: Kul att vara efterlängtad! Akta dig så inte mitt ego tar överhanden bara.

Låter som du har lite koll inför lördagen. Vi får väl testa helt enkelt om det funkar. Blir bilderna bara skit så har vi iallafall säkerligen fått minst ett gott skratt och bara det är ju guld värt. Idén med att hålla upp lakarn låter bra. Det bästa är väl om man kan sätta upp det direkt på väggen, men man vill ju inte göra hål i väggen heller.

För egen del är det inga problem att börja dricka vin från kl 14. Det handlar väl mer om vinglig man vill vara när man kommer hem till gubben igen.

Vad hade du för rekvisita? Jag skulle helst vilja ta med så lite som möjligt eftersom sambon kommer vara hemma om vi ska träffas kl 14. Hade ju tänkt ta med gitarr, men den kan bli svår att få med i så fall.

• miss u

Barret: Jag vet inte riktigt när han ska iväg. Har för mig att matchen börjar kl 15:30, så nångång innan dess lär han och bröderna bege sig. Får kolla med honom om han tänkt nåt. Förmodligen har han inte hunnit tänka så långt eftersom han började jobba igår (har tagit studieuppehåll för att jobba en termin) och det är ju flera dagar tills dess. Återkommer så snart jag vet när han ska iväg.

Jag kan få med mig lite smågrejer såsom sambons kläder o så, men gitarren kan bli svår beroende på när han ska iväg. Svårt att få hem den lite snyggt också. Ahh, jag måste komma på nåt smart.

• miss u

Barret: Det är själva tillbakalämnandet som är kruxet. Jag skulle kunna höra med min syster om hon har kvar sin gitarr, för då kanske jag kan ta den istället. Hon fyller år i veckan, så jag kan ju säga till sambon att jag ska hem till henne. Då blir det ingen lögn heller eftersom jag åker till henne och lånar gitarren. Är bara det att jag åker hem till dig emellan och tar lite foton också.

• miss u

Nu har jag "förvarnat" sambon att jag tänkt åka till syster på lördag och dricka lite vin. Måste bara kolla med syster så att det funkar. Skulle hon inte vara hemma på lördag så får jag skippa gitarren helt enkelt och åka till dig direkt. Tror inte att sambon kommer att sakna nå gitarrbilder ändå.

Barret skrev 2009-01-20 15:43:01 följande:
    miss u:Ja men det skulle nog kunna funka. Man får ju tänka på att han säkert inte har en tanke på att du ska ta kort i helgen i bara underkläder *skrattar*
  • miss u

Tack för välkomnandet! Vi hade det jätteskönt i Thailand, men samtidigt skönt att vara hemma igen.

Jag tänkte gå förbi Bredbar och hälsa på när jag går från jobbet idag. Jag jobbar ju alldeles intill. Har med mig kameran så du kan få se klänningen på den. Har dessvärre inte möjlighet att stanna länge på Bredbar.

MoonGirl skrev 2009-01-20 17:01:07 följande:
    Oj oj vad ni skriver!! Kul att läsa!Barret: Vad kul att du gillade ringen! Det blir nog den ringen om Mikael godkänner den. Ska ner på stan någon dag, så får han följa med och titta på den. Sedan tänkte jag beställa den över nätet, för det var billigast att beställa den över nätet. Det är en Schalins-ring. Vad kul att höra att du har gått ner så mycket i vikt! Grattis, vad kul! Själv så kämpar jag på också och det går riktigt bra. -5,5 kilo! Idag har jag och sonen promenixat till Hälla och shoppat sedan gick vi hem. Det blev en promenad på 4 timmar! Om två timmar ska jag iväg och simma!!! miss u: Välkommen hem!!!! Hoppas ni har haft det underbart i Thailand! Vill se din klänning!Jag vet inte ännu om jag kan komma på fikat imorgon, onsdag. Men om jag kommer så blir det nog att jag tar med mig Erik, om det är OK för er? Mikael måste nog vara i huset och greja det sista innan vi flyttar in på lördag och då kan han inte passa Erik. Det vore väldigt kul att se er, det var så länge sedan sist! Bredbar blir jättebra och där har de barnstolar också .Barret: Har du hunnit fixa pdf-filen åt mig?
  • miss u

Moongirl: Vet du om att dom ska sluta sälja Schalins-ringar på nätet from 1 feb? Du får skynda dig om du ska beställa därifrån!

Jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att åka till Bronsil och göra en egen ring. Nån som vet om det är billigt att göra det?

• miss u

Vad kul för dig att Ruths ringde. Hoppas du hittar nån som passar dig. Dom är verkligen bra på Ruths som kommer ihåg dig trots att det är ett tag sen vi alla var där och provade.

Tessisen skrev 2009-01-20 17:08:57 följande:
    De ringde från Ruths idag. De hade fått in nya klänningar och en som skulle passa mig. Så jag ska ner till dom i morron innan fikat. Känner att jag kan behöva komma in i bröllopstänkadet och kännandet igen....Hoppas du kan komma MoonGirl för mig är det oki om Erik e med. Hur känns det att flytta nu då?
  • miss u

Jag har också Schalinring som förlovningsring. Tänkte ha samma utseende på vigselringen, fast något smalare och stenar så brett som mitt finger.

Hur många stenar har du och hur stora är dom? Diamater?

Barret skrev 2009-01-21 09:25:15 följande:
    MoonGirl:Jag har en Schalin ring som förlovningsring och vigselringen ska se ut på samma sätt fast med stenar. Stenarna ska sitta lite "utspridda" i vad jag tror dom kallar för stjärnfall. Jag får betala 7000 för den tror jag. Förlovningsringen utan stenar kostade 2000 har jag för mig. Allt på Bronsil.Jag ska "mitt namn" *hjärta* "min sambos namn" och sen datum i min vigselring.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2