• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Var det en bra mässa i Stockholm? Fick man rabatt även om man inte var på mässan?

Vi har bestämt oss för att inte gå på mässan på söndag. Dels känns det som vi har allt (förutom tårta och ring) under full kontroll, och sen tror jag att det lätt blir "hysteriskt" på såna tillställningar.

Dessutom gjorde vi ett kamadrag igår. Aros Catering hade öppet hus på Real. Det var vi och ett par till där. Vi fick smaka snittar, efterrätter osv. Dessutom kunde vi i lugn och ro boka allt poslin, så nu är det klart! Så himla skönt att hinna före alla andra. Killen som vi pratade med var tvungen att kolla mailen för han hade för sig att han hade en bokning på samma datum som vi... det var bara det att det var mitt mail som han tänkte på! Tydligen är det inget bröllopsår (jag har fått uppfattningen att det är det, kanske för att man hänger här) så dom hade inte så mycket inbokat än. Kan vara bra för er andra som funderar på catering.

catarinaw skrev 2009-02-01 13:21:49 följande:
    miss u: Vi har precis kommit hem från Bröllopsmässan i Sthlm och där fanns det gott om rabatter. Ex. om man beställde ring innan 31 mars fick man 10-15% osv. Vet dock inte vilka utställare det blir i Västerås, därför åkte vi till Sthlm :)
  • miss u

Kom på att det börjar väl bli dags att göra en ny tråd?

Alla ni nya brudar som inte står med på listan med datum kan väl inboxa mig namn, kyrka, festlokal, datum så fort som möjligt så ser jag till att ni är med (om ni vill förstås, helt frivilligt).

• miss u

Man kanske kan köra en rövare och be nån här som ska till mässan att ta en rabattkupong om Bronsil eller Håkans bageri i Hallsta har nåt sånt. Får man göra så?

Du mailar eller inboxar heter det här från din medlemssida. I menyn till höger står det inbox. Hängde du med?

• miss u

Välkommen tillbaka. Du har varit saknad.

Det var jättekul på fotograferingen. Gick kanon! Kändes väl lite konstigt, men var mest kul. Tror att alla blev nöja med tillräckligt många bilder så det räcker till ett album. Du missade nåt!

Just nu verkar det inte vara så många som ska på mässan. Vi var på Aros Caterings öppet hus i söndags, så nu har vi bokat porslin. Känns som det mesta är fixat så vi behöver inte gå på mässan. Ska ni gå? Skulle ni beställa tårta hos Håkans bageri eller hur blev det? Vi ska nog beställa därifrån om vi inte hittar nån till ett bra pris i Västerås.

MoonGirl skrev 2009-02-02 19:48:42 följande:
    Hur många här ska gå på bröllopsmässan nu på söndag den 8/2?
  • miss u

Håkan Bageri ligger i Hallstahammar. Har för mig att dom tar 37 kr/bit. I Västerås ligger snittpriset på runt 50 kr/bit som jag har fattat det som. Fast man måste hämta tårtan själv, annars tar dom betalt för det också och då sparar man inget (hos Håkans alltså). Är Moongirl som har kollat upp dom och har bättre koll.

catarinaw skrev 2009-02-03 08:51:00 följande:
    Håkans bageri, vart ligger dom? Har dom bra pris på sina tårtor, ungefär hur mycket per bit?
  • miss u

Bröllop är ju högtidigt! Dessutom ska ni ju vara på Stadshotellet så är ju er bröllopsfest rätt pampig om jag får säga det själv, så jag tycker att det kan passa. Beror lite på hur ni formulerat den övriga texten..?

Tessisen skrev 2009-02-03 11:59:42 följande:
    Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom. Nu till en fråga till er alla. Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx. Eller blir det för pompöst och högtidligt?
  • miss u

Jag tycker det låter riktigt maffigt, och riktigt häftigt! Det är ju inte så ofta man blir kallad herr och fru, och är det nångång man ska bli det så är det väl till ett bröllop. Kör på det säger jag!

Tessisen skrev 2009-02-03 12:49:20 följande:
    Så har funderar vi på att skriva:Vi har nöjet att inbjudaHerr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxxatt övervaravigselakten mellanxxxxx xxxxxochxxxxx xxxxxLundby Kyrka i Västerås18 Juli 2009 kl. 14.30Bröllopsfesten äger sedan rumpå Stadshotellet i VästeråsKlädsel: Mörk kostymVad tycker ni?
  • miss u

Vi har inte bestämt än var vi ska ta tårtan nånstans ifrån. Det en av grejerna som vi har kvar att fixa. Håkans har ingen hemsida, så man får antingen åka dit eller ringa om man vill ha nå besked.

Vit choklad är ju så gott! Visst får man prova olika smakkombinationer innan man beställer tårta? Hur ska man annars veta hur det smakar?

Ett tips annars är ju Wennströmska gymnasiet, bageriet där. Dom tar 20 kr/bit, fast det funkar inte för oss eftersom vi gifter oss mitt under sommarlovet. Tveksam till om några ungdomar vill offra sig för vår skull.

catarinaw skrev 2009-02-03 14:29:03 följande:
    miss u: Ska ni ta tårta därifrån då eller? Hemsida har dem det? Jag provade på mässan fyllning med vit choklad mousse och passions mousse, det va hur gott som helst så något i den stilen måste vi ha :)
  • miss u

Kan du ta information om tårta och om Bronsil har nåt speciellt åt mig? Det vore jättegulligt av dig!

Vad spännande med vigselringen. Vi tänkte åka ut till Bronsil nångång och kolla vad dom har. Kanske blir att knåpa ihop nåt eget. Vad fick du betala för din ring?

MoonGirl skrev 2009-02-04 10:15:29 följande:
    Hej, hej! Jag såg att du hade skrivit i min GB här på bt, men har inte hunnit svara ännu. Självklart kan jag ta information till dig från bröllopsmässan! Hittar jag information om makeup, tårtor, fotografer, dj, så tar jag med det till dig. Är själv intresserad av information om tårtor, dj så jag kommer att hålla ögonen öppna . Hur har ni tänkt göra med musik på bröllopsfesten?Hur blev det med monogrammet? Skulle vara kul att få se erat monogram .Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du får en jättefin dag!!!Jag väntar på att få min vigselring nu. Beställde den förra veckan . Min blivande man tyckte om ringen jättemycket så det känns jättebra!!
  • miss u

Vi kommer att betala 25 kr/person för porslinet, odiskat då. Eventuellt får vi det levererat. Berodde på om Lasse (ägaren av Aros Catering) hade nåt ärende åt Borgåsundshållet. Tydligen hade han nära kontakt med hon som tagit över Hamncafét så det kändes jättebra.

Har inte hunnit lagt in bilderna från Thailand i datorn än, men tanken är att vi ska göra det inom kort. Kan maila bild på klänningen till dig då.

MoonGirl skrev 2009-02-03 22:23:28 följande:
    miss u skrev 2009-02-03 08:27:02 följande:
    Tack, tack! Känns skönt att höra det!! Vad kul att det gick bra på fotograferingen. Lät ju verkligen som en kul idé! Ja, vad synd att jag missade det, men men!Jag och min sambo ska på bröllopsmässan hade vi tänkt. Det ska bli kul. Vi har fått barnvakt under söndagseftermiddagen så vi kommer in till stan då . Ja, vi har också fixat det mesta inför bröllopet, men det vore kul att gå på mässan i alla fall. Har aldrig varit på en bröllopsmässa förut. Vi tänkte inte beställa bröllopstårta från Håkans i Hhr, vi beställer en bröllopstårta från något ställe i V-ås, men varifrån, det vet jag inte ännu. Tänkte kolla på söndag om man kan få lite tips.Vad bra att ni har bokat porslin! Vad kostar det förresten?Har du någon mer bild på din brudklänning, vill se Vi har fixat toastmadame och toastmaster nu!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2