Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?
Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?
Hur gjorde ni då?
Inte vi men vill bara säga att jag tror det är suuuupersvårt att få till!!
Eller iofs det beror ju helt på vad man gör det till.
Vi har hela tiden sagt att vi skulle hålla så låga kostnader som möjligt på allt för vi flyttar in i ett nubyggt hus på lördag! :) :)
Så vi satte en budget på 25000. Ska gifta oss i SÄlen, ha 40 gäster.
Vi har nu landat på 38 000 kronor. :P
Men roligt ska vi ha!
vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med mitt inlägg men vad jag tror att jag menar är: det blir NÄSTAN alltid lite dyrare än man räknar med!!!
Ja, så är det alttid, men jag vill mest lägga en ungefärlig budget till att börja med. Har dock två bekanta som betalade 15000 för sina, de hade väldigt enkla bröllop.
Vi ska också ha 40 gäster om alla kommer. Man kan göra en hel del själv men frågan är hur mkt man vill göra själv.
Ja exakt, hur mycket vill man göra själv??
Vi bestämde att vi skulle göra inbjudningskorten själva för vi trodde att det skulle bli mycket billigare. Shi fick vi. Pilligt var det oxå. Kul givetvis men ORKA när man har två små barn oxå. haha. Den kostnaden slutade på 1200 spänn för 29 inbjudningar, med pennor, stämplar och så men utan porto. SVINDYRT!!! Det hade vi definitivt fått gjort åt oss om vi´skulle göra det igen.
Däremot har vi gjort ett riktigt klipp med min klänning. Beställde från lightinthebox.com för 1260 svenska kronor MED frakt! OTROLIGT BILLIGT!!!! Så den sidan måste jag tipsa om!!!! :)
Lycka till med allt! Ni har en rolig tid framför er.
Vi är snart i mål vi! :))
Vi har också tänkt att göra inbjudningkorten själva, men som du säger man får se upp med slutsumman. Vissa saker är billigare att göra själv och andra att köpa.
Tack så mkt! Ska genast titta. det avr inte dåligt pris
Jag vill dock inte ha en vit klänning så det gör det hela svårare för mig. Me ska även kika på balklänningar.
vi får vårat för 25-30000 o då ha vi snålat o vridit o vänt
Okej, tur att man har tid på sig då.
hur dant bröllop ska ni ha fest efter vigsel med mat antal gäster alkohol på festen?
vi ska gifta oss borgerligt och tanken är att vigsel ska ske på samma plats där vi ska ha middagen. Jag tror inte att vi ska ha fest utan bjuda på en enkel middag. Vi ska inte ha tre rätters utan buffé av något slag och sen bjuda på bröllopstårta och kaffe. Alkohol är det meningen att vi ska servera till maten.