Hemlig2009 skrev 2009-03-10 14:25:18 följande:
Vi valde efter färgtemat. Nu blev ju våra till stor del vita med lite silvergrått och svart. Men det är ju de färger vi har valt att ha alla trycksaker i samt kläder. Sedan kommer vi även blanda in cerise på själva bröllopsdagen i form av näbbklänning, blommor, detaljer på tårtan och färg på text i festprogrammet.
[/citat]
Hemlig2009 - Jag har försökt att läsa mig bakåt i tråden men jag vill bara kolla så jag har fått detta rätt
Har du gjort allt i powerpoint med två olika textstilar?
Verkligen duktigt gjort. Jag har inte powerpoint men ska hålla utkik efter det och kolla vad man kan göra i det
Tack för tipsen!
Miss Moneypenny skrev 2009-03-11 13:21:20 följande:
[citat]
Vi gjorde våra i photoshop och valde färger efter temat vi ska ha på middagen och blommorna. Tänkte nog använda samma bakgrund på festprogramen och placeringskort som vi hade på inbjudningarna. Bild på inbjudningarna finns i galleriet.
Tack för tipset! Har inte photoshop (vad jag vet) ska kolla upp detta
Måste säga att jag gillar dina färger. Lila är min dotters favofärg.
Jag glömde skriva att "problemet" jag har är att jag ska gifta mig borgligt och sen ha en bröllopsfest i anknytning till detta. Jag kommer inte att ha traditionella klänning utan mera en finare balklänning. Färgen vet jag inte... Jag ska gifta mig på tidiga hösten (lite hemligt fortfarande) så det lutar åt mera orange (som hemlig2009s brudbukett kanske). Men jag kommer inte att ha en orange klänning. Det vet jag
Tycker inte att jag passar i rött, orange, ja sådana klara lysande färger. Men vem vet jag har ju inte provat klänningar i dessa det kanske är en helt annat sak...
Jag har även funderingar på klänning i en ljus bas och sen starka färger på detaljerna. ja som ni vet så finns det massor att titta på...
Men jag är sugen på att göra inbjudningarna med svart bas och sen detaljer i stark färg. Funderar på om det kan bli fult att ha svart bas, stark färg på band+små detaljer och sen vitt där texten står?!?!? (Funderar vidare)