Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Hej och god fortsättning!
Nibla: Trist med den smaklösa maten på nyår, och allt bajsblöjeamningsnattsuddsprat. Trist när det blir insnöat.
Vi firade nyår med ett par vänner här i närheten och två andra par var oxå där med sina barn. I slutänden var det bara jag och värdinnan kvar som var tjejer i gänget, (och fyra pappor och en massa ungar) en kom inte o en fick åka tidigt för o jobba. Känner inte värdinnan särskilt väl men fick höra allt negativt om hennes man, en massa gnäll om att det minsann var hans tur att ta disken o att han smitit iväg för att kolla på fyrverkerierna, gnäll om hur man tar hand om barnen och däremellan en himla massa tillrättavisningar av honom.. Jättekul... Vid tolvslaget gick alla ut för att kolla på fyrverkerier utom hon och jag (ville inte ta ut O som var vaken) och så fort de stängt dörren fick jag höra en lång harang med negativa saker om hennes man, tyckte det var lite surt sätt att börja det nya året på så jag tog mitt vinglas med vatten och sa SKÅL! och skålade med henne.. hahaha sen pussade jag på mina killar och ignorerade det negativa....