Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
eller nån spännande hemlis
eller nån spännande hemlis
Godförmiddag
Vilket underbart väder idag!
Förstår att ni har det halt därute i förorten, jag var där igår och hälsade på en kompis och det var INTE roligt att köra hem sen kan jag säga, gick i 70 o det var mest modd och klegg överallt. Blä me not likie.
En annan sak jag not likie vet ni vad det är, jo att W var på dagis idag första dagen efter jullovet, han var ju sjuk veckan innan jullovet oxå och då hade tomten varit på besök. W fick sin julklapp idag istället och vet ni vad det var?? Jo... en påse godis!!!
Men hallå? Jag tycker det är jättesnällt av fröknarna att de bryr sig och gör presenter till barnen, men godis?? Till en grupp 1-3åringar? Jag tycker det är upp till föräldrarna att introducera godis och när man gör det är ju upp till var och en... men här är det visst självklart att alla 1 och 2åringar äter godis.
Konstigt tycker jag.
Eller är det jag som är konstigt?? Fjantigt??
Carma: Jag hade oxå tänkt vänta till treårsåldern med godis för Ws del. Nu har vi inte lyckats helt med det, svårt när det finns storasyskon i närheten. Men jag tycker ändå att det inte är förskolans sak att förse barnen med det. Det är samma förskola som ibland äter glass 2ggr/dag... och varje torsdag...
varför varje torsdag? Jo för då är det fisk. Som om det skulle vara en anledning till att äta glass typ att man belönas för att man varit duktig och ätit fisk. Knasigt, fisk som är så gott!
Suck.. här har vi tonårsproblem igen. Det handlar om kompisar och sociala kontakter. Vet inte hur jag ska göra, ringer snart kuratorn på skolan och ber om råd. Eller nån som har nåt gyllene att säga mig?
Nibla: Trist att de är så sega med babysimmandet. Även om man är föräldraledig så har man ett liv! Jag kan rekommendera det företag vi simmar hos om ni inte skulle trivas. Närmaste bassäng för eran del är Björndammen, partille. Annars har de lite här o var i stan, tex läppstiftet.
Lustigt det där med mammor som gör likadant som generationen innan...
(Lustigt med ironi, ja ni fattar)
Kan maila om tonårsfasonerna - problemen istället för att skriva här men får göra det senare, nu är det middag! Kesolasagne... mums!
Nides: Illamående??
Nides... ska man viska grattis??
Nides: Grattis grattis grattis!! Vad kul!!!
Hoppas du mår bra mellan illamåendepärserna
Hej
Vilket skitväder idag...
Ska försöka komma på lördag, beror lite på snor- och feberläget här. Ingen av de små har feber nu men den minste hostar hemskt, och jag är lite snål och vill inte dela med mig av våra baciller
Idag fick jag brev att jag och lilleman kommit med i en babymassage-kurs!! Kul, jag anmälde oss när han var nyfödd och hade nästan glömt bort. Det ska bli kul, och gött för honom hoppas jag!
Nibla: Ska lilla L följa med på partyt? I så fall finns skor till henne här i bästa bling-blingstil.
www.kiddoz.se/
(vet inte om den länkar direkt men det är ett par silver/rosa gympadojjor i babystorlekar )