Gomorrs!
Skitdag idag här. Kan bara bli bättre. Var så arg på stora E igår över hennes sätt och beteende att jag drämde igen dörren och gick ut vid 22 tiden igår. Usch!!!
Nides: Vi har en Brio Kombi barnvagn. Hade den till W också och är jättenöjda. Lite större kanske än de "nya moderna" vagnarna men å andra sidan är det inga problem att rulla den på kullersten, i snö eller på steniga stigar. En kombivagn har ju en insats som bebisen ligger i de första månaderna, sen tar man ut den och så vips blir vagnen en sittvagn. Två i ett alltså!
Det man (enligt mig) kan tänka på när man köper en barnvagn är var och hur man tänker köra (typ mkt i stan eller på grusvägar/landet) hur ombonad bebisen blir i vagnen, (alltså hur skyddat den ligger, hur stor är sufletten osv) för det blir trots allt vinter och kallt här ibland också för att inte tala om blåst. Hmm Sen finns det ju 1000 olika detaljer som är bra eller mindre bra eller helt värdelösa på en barnvagn...
Så, det var en besserwisserutläggning om barnvagnar från mig.
Jo en sak till... personligen så gillar jag inte de där babyskyddsvagnarna, (Maxi Cosi) visst de kanske är bra för en kortare tur men ingen bra vagn om man ska ut på långpromenader. Det sägs ju att bebisen helst inte ska sitta i ett babyskydd för länge eftersom det inte bra för ryggen. Kan därför inte se varför en sån vagn skulle vara bra??
Ja, Nibla, hur går det för din bror? Och hur blev tackkorten? Får man se smakprov?
Usch vad irriterande med föräldrar som släpper loss sina barn att röja järnet i ett väntrum! *grrr* Man undrar ju vad de gör på akuten då?? Råkade ut för en liknande sak när jag var där med O för ett par veckor sen, då var det en kille i 4-5 års åldern som sprang runt och härjade, dessutom var han framme och var alldeles för nära oss, typ ställde sig precis brevid mig och glodde på O. Jag tycker när man är i ett väntrum på ett sjukhus så är man antagligen sjuk och jag ville inte ha hans baciller för nära oss (visst han kanske inte hade nåt smittsamt men det kan ju inte jag veta) så jag gav både han och hans pappa onda ögat.. HEHEHE sen så höll hans pappa honom en bit bort från mig. I såna tillfällen struntar jag i om folk tänker att jag är en surkärring *skrattar häxlikt*
(fy vilket dåligt humör jag är på idag...., hörs det??)
Fast det "värsta" jag hört om det där väntrummet var när min kompis berättade att de vart där med sin pojk, då var det en familj som blev satta i "magsjukerummet" (För er som inte vart där så finns det en avgränsad del av väntrummet där barn med kräkningar och diaréer ska hålla sig) men... guess what!! Jo då satt föräldrarna där inne och pratade om väder och vind medan de lät ungen lufsa runt bland övriga patienter i väntrummet. Snacka om smittspridning. Usch man blir så förbannad på såna korkade....