• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Halloj

Trodde inte heller att fikan blev av. Fast jag svarade snabbt i tråden så jag för skylla mig själv. Hade planerat att åka ner annars, men nu drogs jag med besvärlig huvudvärk igår och hade nog fått stanna hemma iaf.

Ev har vi dop den 7 mars, men om dopet blir veckan efter så bokar jag in er istället. Ska prata med maken om vi kanske ska bestämma dopet veckan efter. Hade varit kul att vara hemma den 7 dels för att träffa er, träffa Addiz och gå på scrapmässa. Jag återkommer med det.

Idag har vi gjort Backaplan. Har börjat kolla runt på en annan vagn. Tanken var att vänta tills vi kunde köpa en ren sittvagn, men nu börjar det klia i mina fingrar. Tycker jag har varit duktig som har stått ut med den vi har nu i fem månader.

• Carma07

Godmorgon

Bauti: Välkommen hem. tråkigt med fötterna. Hoppas ni kunde njuta av er semester ändå.

Idag hade jag egentligen tänkt mig en tur till stora staden, men lilltjejen är hostig och på väg att bli febrig så det blir en lugn dag hemma istället. Får nog leta upp numret till Östra och ha i beredskap.

Nibla: Ha det så mysigt i Stockholm. Hoppas ni får en bra resa.

• Carma07

Ab: Annars kan man välja sidan på engelska så slipper man trassla sig fram på hackig japanska.

Nu har jag blivit av med min Traderaoskuld. Vi har tänkt att försöka sälja lite saker där men för att lära mig hur det fungerar har jag börjat med att köpa. Budat på två kläpaket till Nellie och vunnit. Det var farligt kul det här.

• Carma07

Ab: Glöm inte att säga att det brukar vara knökfullt på mässorna så man knappt kommer fram till borden.

Jag tror det var Linum som hade det spelet. Det var väldigt roligt. Är det någon här som kommer ihåg vad det hette?

• Carma07

Ab: Vad trist. Ni skulle ha gjort rutten åt andra hållet så hade det blivit bättre istället för tvärtom.

Idag är lilltjejen fortfarande sjuk så det blir ingen sångstund för vår del idag. Blir till att vara hemma och se till att hon sover så mycket som möjligt.

• Carma07

Frujj: Fortfarande snorigt och hostigt. Hon har lite högre temp än vad hon brukar, men ingen feber. Har pratat med barnmottagningen och fick rådet att ge henne mycket koksaltlösning.

Jobbigt med vattkoppor men är det inte lika bra att han får det så är det gjort sedan?

Måste vara jobbigt med migrän. Hoppas du får ordning på den snart. Även om du måste gå vägen via vårdcentralen.

• Carma07

Tjingeling

Idag har vi varit en sväng till farbror doktorn med lilltjejen. Hon fick feber igår kväll och hade ont någonstans. När jag ringde sjukvårdsupplysningen bad de mig att trycka henne på öronen för att se om hon hade ont där. Hon började tjuta som en stucken gris så det blev alvedon igårkväll och ett besök hos läkaren idag för att kolla hur öronen mådde. Tack och lov så såg allt bra ut. Vill inte att öronen ska börja krångla.

• Carma07

Nu är det bokat att dopet blir helgen 21 mars. Det betyder att jag kan hänga med den 7 mars på en liten träff. Och kanske gå på mässa.

• Carma07

Frujj: Ja, det känns bra. Äntligen känns det inte som att det rinner en ur händerna.

Hur är det med dig? Något bättre idag?

• Carma07

Usch, vad jobbigt. Hjälper inte dina starka tabletter?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas