Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Gör det?? Inte här.
Aha, så besvärligt. Hjälper alvedon någonting då?
Gör det?? Inte här.
Aha, så besvärligt. Hjälper alvedon någonting då?
Ab: Grattis på namnsdagen.
Nibla: Välkommen hem igen. Tråkigt med jobbet. Kanske de behöver anställa igen när det är dags för dig att börja arbeta.
Tezz: Trist med förkylning. Krya på dig.
Här har vi sjukstuga. Häromkvällen fick jag kräksjuka och satt på toa med en bunke i knät. Igår var maken hemma från jobbet och tog hand om lilltjejen och mig så jag kunde sova. Mår fortfarande illa och har svårt för att äta.
Lilltjejen är också fortsatt sjuk. Hennes hosta är värre och det ser ut som det gör ont i halsen på henne när hon hostar. Vi fick rådet att åka till Östra med henne men blev mer eller mindre hemskickade i dörren med alvedon. Det klassiska. De ger inget för hosta till barn under två år och ville inte att vi skulle sitta där jättelänge med risk att bli smittade med värre saker.
Hejsan
Äntligen är vi bättre allihopa. Vi kom iväg på vår helgresa till slut så lilltjejen fick träffa faster och kusiner. Det tyckte hon var jättekul och vi med. På lördag kväll spelade vi guitarhero eller Rockband (eller vilket det var). Verkligen skitkul!! Ett sådant önskar sig lilltjejen i julklapp istället för en tråkig bilbana.
Nibla: Det som hänt din bror är min största fasa. Ja, om man bortser från att något allvarligt skulle hända någon av oss då. Men rolig reaktion från lilla killen.
Hejsan
Nides: Kul att du är med idag.
Nibla: Akuten fick vi prova på i torsdags, men vi blev hemskickade med alvedon och varm saft så vi slapp sitta där så länge. Skönt att det ordnade sig med lillan. Är också irriterad på föräldrar som inte har pli på sina ungar och framför allt att de inte försöker.
Idag är vår lilltjeje bra igen och tänkte ge mig iväg på sångstund. Skönt att få komma ut en liten sväng. Har inte velat ta ut henne nu när hon har varit dålig så vi har inte varit utanför dörren på en vecka.
Tjingeling
Vilken fart det var här idag. Kul!
Nides: Du är beräknad till samma datum som jag var.
Ang barnvagn så har vi fått en gammal. Den funkar jättebra, men jag trivs inte alls med den så jag har börjat kolla runt på sittvagn.
Nu har vi varit på sångstund. Lilltjejen var inte lika pigg som vanligt, men jag tyckte det var väldigt skönt att komma ut och träffa lite folk.
Nibla: Tänkte på det nu när man kommer ha sjuka barn emellanåt. Du vet väl att på vardagar kan du ringa till barnmottagningen i din lilla by? Ringer du tidigt på morgonen får du tid samma dag. Så var det för oss iaf. Men de stänger 16:30 tror jag så därefter blir det Östra.
Halloj
Frujj: Måste erkänna att jag tycker det är underbart när du är på dåligt humör. Ganska kul att läsa. Ang fototapet finns ev möjlighet att fixa det på vårt jobb. Nu är de iväg på mässa men kan kolla upp priser åt dig om du vill.
Semla är gott!!! Nu vill ju jag också ha.
Jag håller på att bli förkyld. Antar att det kommer från lilltjejen. Om det var så här hon kände sig förstår jag att hon grät och skrek. Men måste ändå försöka komma iväg på en promenad idag känner jag. Har inte varit utanför dörren på 1½ vecka. (Om man bortser från vår roadtrip då förståss)
Frujj: Jag har inte gjort det. Jag frågade lite om den och om den var viktig eftersom de inte rekommenderar den. Hon sa att det var lite svårt med tanke på att de börjar göra det nu, men om man inte visste att man var extra utsatt för det så behövdes det inte. Så fattade jag det som iaf. Tycker det är jättesvårt. Trodde också att man skulle ta den i samband med de andra sprutorna och att det nu var för sent, men det kanske det inte är?
Frujj: Styleroom är skitkul. Lätt att fastna där.