• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Godmorgon

Är numera alltid uppe med tuppen. Eller rättare sagt lilltjejen. Idag vaknade hon 05.40. Försökte få henne att ligga och dra sig i sängen men det tycker hon inte är kul. Så klockan 6 är det bara att pallra sig upp. Ganska skönt ändå när man väl är uppe.

Idag blir det ev sångstund på förmiddagen beroende på hur formen är då. Det är tiden hon brukar sova.

Funderar på dagens tre positiva men är nog för trött för det just nu. Återkommer under dagen.

• Carma07

Jättetrist med snö. Normalt brukar jag gilla det men igår hade vi ju underbart vårväder och då vill man gärna att det ska fortsätta så.

Nu sover lilltjejen så då ska jag passa på att fixa till mig själv och sedan blir det fredagsstäda.

Bauti: Mysigt sätt att vakna på även om det var tidigare än planerat. Ha det så kul på Grötö.

• Carma07

Linum: Oj, vad det pep och tjöt i min dator. Trist att börja dagen med parkeringsböter. Vilka konstiga parkeringstider de har.

• Carma07

Frujj: Instruktoionerna fanns på InkyWings blogg. Du borde fortfarande hitta den där. Tror det var i början av december typ 8:e eller nått. Det funkar absolut på en skokartong också. har klätt en sådan också.

Norrlandresan börjar komma ikapp lilltjejen och hon är väldigt trött och gnällig emellanåt. Hon var för pigg för att bara lägga i sängen som vanligt så jag la mig bredvid och...*gäääääsp* ...jag vet inte om hon har sovit men det har jag.

Frujj igen: Inte konstigt att 3 jagar dig på pengar som du inte ska betala när de har miljardförlust.

Tror jag har Kronfågel hemma. Vad är det som har hänt med det?

• Carma07

Ok, det lät ju inte trevligt. Får nog ta och läsa lite nyheter tror jag.

Det var skönt att sova men nu är jag lite sur för att jag inte hunnit städa. Det är så mysigt att få ha gjort det till fredag kväll. Det får bli en snabb raggarstädning.

Ni som gjorde fotoböcker med era bröllopsbilder - vilken sida var det ni gjorde det? Har precis börjat med en med lilltjejen för att ge till min mamma när hon fyller år men det skadar inte att jämföra priser. Har för mig det var bra pris på dem som ni gjorde.

• Carma07

Nibla: Usch, hoppas du mår bättre idag.

Linum: Vi märkte skillnad på vår gata. Kommunen var med på det också och släckte även gatbelysningen. Vi hade också Robinson och stearinljus och tyckte det var så mysigt så vi väntade ytterligare innan vi tände ljusen igen.

Idag har jag haft sovmorgon vilket var väldigt skönt. Lilltjejen har de senaste dagarna vaknat redan klockan 5. Det är liiiite tidigt för mitt tycke.

• Carma07

Halloj

Nibla: Usch, vilket illa beteende av hennes man. Jag hade också blivit skitförbannad om det hade hänt här hemma. Tur att det inte skulle göra det. Ryser också vid tanken på att deras barn ska snart börja krypa och röra på sig i deras hem.

Gjorde misstaget i lördags att åka och shoppa. Det var ju rusningstrafik in till Göteborg. Det stod på skylten att det var störningar på E6 och tingstadstunneln och uppmaningar om att välja annan väg. Då är det lungt tänkte jag och bestämde mig för att köra över Odenplan. Men det var ju lika mycket det och vid första bästa rödljus vände jag tillbaka. Tänkte att jag shoppar på Allum istället men när det stod FULLT på alla parkeringskyltar och jag såg att folk börjat parkera utanför gav jag upp och åkte hem. Dumt att försöka en lönelördag. Så nu måste jag ju åka och handla idag istället. Ska köpa en present till maken som fyller år imorgon. Har inte bestämt mig ännu för om jag åker under dagen eller sticker till Allum ikväll när jag kan åka själv.

• Carma07

Nibla: Blev det bestämt med någon fika hemma hos dig? *förvirrad*

• Carma07

Ab: Du får väl kolla din almanacka hur och om det funkar. Jag är ganska flexibel.

• Carma07

Tjingeling

Nibla: 7 kg viktminskning och på bara 3 månader. Det var inte dåligt!

Tezz: Känner igen mig alltför väl med husplanerna. Man har tusen idéer men det mesta får vänta. Speciellt nu när vi har en föräldrapeng också.

Har idag varit på föräldrautbildning och skulle egentligen även gått på sångstund men den blev inställd idag. Och tur var nog det för nu sover hon äntligen och jag har en del att fixa med till ikväll. Maken fyller år idag så det blir lite fikagäster.

• Carma07

Frujj: Det ska jag göra. Kan tipsa om "nameit". De har rea och öppningsrabatter. Lillebror får krya på sig.

Har precis bakat Baileysmuffins. Jag brukar normalt inte äta av smeten men den här går inte att låta bli. Och det är inte så bra för magen känner jag.

• Carma07

Godmorgon

Först in! Eller är det något aprilskämt att jag bara inte kan se inläggen? Maken lurade i mig i morse att det var -10 grader ute.

Annars har vi haft en riktig mysmorgon idag. Och troligtvis blir det en tur in till lilla förortscentrum och kolla på bilderna vi tog hos fotografen förra veckan.

• Carma07

Ab: Pyssel idag funkar. Ska jag plocka fram lite papper i vårfärger? Jag har en himla massa med det.

Nibla: Vad kul med gungan till lillan. Det var så himla härliga bilder på bloggen.

• Carma07

Ab: Som det ser ut nu så passar det när som.

• Carma07

Godmorgon

Ab: Tack själv för blommorna och titten.

Vilket underbart väder idag! Klarblå himmel och vårväder. Idag blir det mammapromenad och lite tid på altanen innan det om jag hinner.

Igår plockade jag fram en vårjacka som jag uppenbarligen inte använt på 1½ år för i fickan hittade jag Linums och Herr Linums vigselprogram.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas