• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dagens tre positiva - om än lite sent.

1. Sovmorgon idag
    2. Vaknade upp till nybakade bullar.
    3. Druckit ett glas vin i helgen som jag längtat länge efter. (Och precis som Frujj så tillhörde det egentligen igår men lever på det ännu)

• Carma07

Godmorgon

Idag är det massor av ärenden och massor att göra inför Norrlandsresan och dopet. Har precis skjutsat maken till jobbet för att ha bilen. Ska nog börja med en kopp kaffe och planera hur jag bäst lägger upp dagen.

• Carma07

Hatar också när man får kommentarer om spindlar, "men de är inte farliga, de kan inte göra dig något". Vad har det med saken att göra. Det vet man ju och det är inte det man är rädd för. Det är bara en hemsk obehagskänsla i kroppen. När jag ser småkryp och speciellt spindlar så kryper det i hela kropppen på mig och det känns som om man har spindlar överallt på sig vilket inte underlättar paniken.

Tezz: Vi åker imorgon eftermiddag och kommer hem igen på måndag nästa vecka. Vi kommer att ta med datorn och förhoppningsvis får vi logga in oss emellanåt så vi kan uppdatera bloggen och här.

Otålig dotter, måste försöka få henne att sova.

• Carma07

Förr hade jag alltid en dröm om att åka till Australien tills jag kom på hur mycket och stora, ludna spindlar de har där. Usch!! När jag har varit ute och rest har jag varit rädd för just småkrypen och när vi var i Kenya fick jag tipset att inte ha sängen intill väggen för att slippa kackerlackor. Så varje kväll skakade jag ur lakanen och möblerade om så min säng stod en bra bit från väggen. Funkade alldeles utmärkt för jag har än så länge inte stött på en läbbig kackerlacka.

Skulle egentligen åkt iväg på babymassage idag men det funkar inte alls. Strax efter nio var hon jättetrött och kinkig och försökte få henne att sova tidigt men det gick inte. Har lagt henne nu och förhoppningsvis sover hon. Ska kolla snart. Har massor av ärenden att göra och ska hämta dopklänningen innan lunch.

Frujj: Trist med sjukstuga igen. Hoppas det bara håller sig till lillebror den här gången.

• Carma07

Frujj: Ja, det är på lördag som dopet är.

• Carma07

Nibla: Oj, vad pinsamt. Hade inget nummer att ringa och hade fullt upp med att få en jättetrött dotter att sova. Det var svårt att pussla in det idag. Håller på för full att förbereda för resten av dagen. Ska snart iväg till jobbet för lunch och hämta dopklänningen. Sedan blir det klädshopping och jag hoppas det ska lösa sig i klädaffären i Solkatten. Annars blir det nödlösning på kläderna på KappAhl i Allum.

Just nu känner jag mest förvirrad över att packa för lilltjejen. Har börjat skriva på en packlista för att få lite grepp och kontroll över det. Jag tror hon får det största packningen liten som hon är.

Nä, nu måste jag rusa. Vi kanske hörs mer senare idag.

• Carma07

Godmorgon

Ab: Tack, det var kul!!

Fullt ös här på morgonen. Packa och dona innan vi åker i eftermiddag. Tänkte hinna med en sångstund innan också.

Underbart väder! Synd bara att man inte hinner med att gå ut i det idag. Men det är väl bara början på våren.

• Carma07

Godmorgon

Hade skrivit ett långt inlägg men så kopplade datorn ner. *argh* Får göra flera korta.

Har lite tid över att kika in här. Lilltjejen är så trött efter allt nytt ståhej så vi har fått henne att sova lite. Planen idag är att få henne att sova en del och vila lite från allt folk och hundar. Vill inte att imorgon ska bli dagen som blir för mycket.

• Carma07

Resan gick jättebra och det var bara sista timmen som hon tröttnade och jag fick sitta och leka med henne och roa henne. Det känns skönt med tanke på att det kommer bli en del resor framöver.

• Carma07

Själv behöver jag nog också vila lite. Dras med en jobbig huvudvärk som äntligen börjar släppa. Troligtvis alldeles för mycket kaffe och för lite vatten. Så idag har jag date med vattenflaskan hela dagen.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas