• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Tez,
    Det där med larmet, man brukar få vad man betalar för. Vi tecknade larm med Sector Alarm, tyckte att allt lät jättebra, också det till ett bra pris.
    I somras gick larmet av nån anledning, så jag och N åkte hem från jobbet. Utlovat var att de inom 20 minuter skulle ha nån på plats. Vi väntade närmare 50 minuter innan en väktare kom och han körde inte ens in på uppfarten. Jag menar, vi blev lovade en yttre kontroll av huset för att kolla att dörrar och fönster är hela. Väktaren gick inte ens ur bilen, och hur fasen kan han se huset bakom en 4 m hög granhäck!
    N sprang efter bilen som stannade och var helt skogstokig. Då visar det sig att det företaget har TVÅ bilar i ett område som sträcker sig från Kungsbacka till Alingsås. Så att vara på plats på 20 minuter är bullshit!
    Med facit i hand skulle vi "shoppat runt" lite mer innan vi bestämde oss. N var i kontakt med försäljningschefen som gav oss ett halvår gratis när N sa att de kunde komma hem och skruva ner skiten plus att det vore ett perfekt fall för Sverker Olofsson. Haha!
    Har nog aldrig sett lugna N så uppjagad. Det brukar ju vara jag som står för den biten i denna familjen......

• Nibla

Tez,
    Ja det lät ju som en bra deal.

Har precis ätit frukost i form av äggröra och kaffe latte. Jag är en person som snöar in mig på en sorts frukost, äter det ett tag för att sen tröttna och sen gå över till nåt helt annat.
    Angående vår brunch, jag kan fixa äggröra!

• Nibla

Dagens lista:
    1. Jag är på bra humör
    2. L lyckades som i sin säng! (Annars sover hon bara i sin vagn eller när vi åker bil)
    3. Jag har röjt undan och konstaterar att när det är städat har vi ett mysigt hem!

• Nibla

God Mörrning!

Börjar genast med dagens lista:
    1. Vi ska åka till hembyn och träffa kompis, mormor & morfar och mina föräldrar
    2. Både jag och L är på strålande humör
    3. Började måla L's rum igår, en och en halv vägg färdig. Det behövs FYRA stryk!!

• Nibla

Frujj,
    Man kommer in på Kortmakaren med barnvagn, det finns gott om plats. De har ju bytt lokal (Förr höll de till i en källarlokal, men har nu flyttat till markplan) D

• Nibla

Linum,
    Ja, världen är bra liten! Sandra har jag träffat många gånger, hon är trevlig. Jag har sjungit karaoke med henne i Majorna en gång på en After Work. Hah!

MIn lista:
    1. Det är fredag
    2. Mamma kommer hit i eftermiddag
    3. Min lilla skruttfia ligger här bredvid och jollrar och fnittrar så man blir alldeles varm i kroppen.

• Nibla

Linum igen,
    Jag pratade med N precis och sa att hans kollega är kursare med dig. Då hade tydligen Sandra frågat honom igår om han kände dig (hon sa ditt namn) varpå han svarar nej. Så idag när jag berättade att "hon med vaserna från Bröllopsgänget är kursare med Sandra" visste han precis. Han har inte riktigt koll på era namn utan det är "hon med vaserna" (Linum), hon med staffliet i det gula huset" (Abbe), "hon som körde oss till bröllopet" (Tez), "Din pappas kollegas fru" (Frujj), osv.

Ab, inte roligt med ledsamheter omkring en. Den enda positiva om man nu kan säga så är att det gör att man inser att man har det rätt bra själv, precis som Bauti skrev.

• Nibla

Det snöar för fullt här så jag har precis tagit beslutet att stanna inne idag och baka bröd, tvätta och städa. Tråkigt att städa, men skönt att ha det gjort innan helgen.

• Nibla

Tez,
    Du går in på Layout, klickar sen på "mina vänner" i listan. Då poppar det upp en ruta, i den finns en några boxar som du kan klicka i, tex "senaste objektets rubrik" och "datum för senaste uppdateringen".

• Nibla

Grrrrr! Har en dotter som är skittrött och som inte kan somna i sin egen säng. Försökte lägga henne i vagnen i hallen och natta henne, men hon skriker som en stucken gris. Och när jag tittade ner i vagnen och hon fick syn på mig gav hon mig världens leende........Drama queen.....

Där fick jag för att jag inte gick på promenad idag. I såna fall hade hon somnat innan vi kommit av farstubron.....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas