• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Carma,
    Vi har precis kommit tillbaka från simmet, så i eftermiddag blir det en promenad ner till BVC och massagen!

• Nibla

God Morgon!

Vilket UNDERBART väder!!! Har lust att skippa träningen för att ta en lååååång promenad istället. Får se hur jag gör.

Har precis vräkt i mig en hel färsk ananas till frukost. Jag skar upp hela och la bitarna i en plastburk så jag kunde ställa in i kylen men helt plötsligt var allt slut. Någon som vet vad ananas i överdos har för effekt på en? Laxerande kanske?

Idag ska jag till stan och träffa min chef. Får se om det finns någon mer info om jobbsituationen.
    Hittade ett perfekt jobb igår som jag hade sökt om L var så pass stor att sätta på dagis, men men..... Det dyker säkert upp fler i höst!

• Nibla

Kan tillägga att det var en liten ananas.......

• Nibla

Ab,
    *Ryser åt Abbes schlagersmak* (Då menar jag kebabpizza)
    Beträffande af Ugglas så gillar jag henne på nåt sätt. Sången i melodifestivalen må inte vara så bra, men jag hörde henne på Nyhetsmorgon och de låtarna hon framförde där var inte så pjåkiga. Bara man slipper se hennes gester, pekfingrar och hyttningar med nävarna......

Har kommit tillbaka från en långpromenad. En bil med hantverkare stoppade mig på gatan och frågade om jag visste var Abbes gata låg (Ja, de sa ju inte "Abbes gata" utan den gatan hon bor på) så jag var så himla stolt att jag kunde förklara vägen.
    Gick sen förbi Abbes hus, (det stod kvar) och stannade för att fascinerat titta när en grävskopa demolerade ett helt hus på samma gata. Bara murstocken stod kvar. (Abbe, det var huset bredvid ditt bruna grannhus)

Nu ska jag äta fiskpinnar med stuvad spenat, lillan ska få kyckling med grönsaker. Sen blir det färd in mot stan för möte, ett totalt onödigt möte egentligen......

• Nibla

Grrrrr! Jag är så arg så jag kokar!!!!

Var på möte med jobbet och enligt dem ska jag bara vara föräldraledg tom 18/8 eftersom det är datumet jag fyllde i innan jag gick på mammaledighet.
    Anledningen till varför jag fyllde i just det datumet var för att jag då inte visste hur länge jag skulle vara hemma så jag fyllde i för ett år till att börja med. I höstas när jag lunchade med min chef sa jag till henne att jag skulle stanna hemma åtminstone oktober ut, vilket jag trodde hon noterade. Hon sa i alla fall INTE att jag skulle fylla i en ny blankett och skicka in.
    På den lunchen sa vi också att vi skulle träffas som nu i vår där jag skulle ge ett definintivt besked om hur länge jag ska vara hemma. Så idag när jag meddelade henne att jag ska vara hemma året ut, säger hon att de inte förlänger några föräldraledigheter under varseltiden. OCH att det är 18/8 som gäller för mig eftersom jag inte skickade in en blankett om oktober i höstas.

Jag är så arg så jag kokar!

Så nu börjar min uppsägningstid den 18/8 och en månad framåt. Jag kommer antagligen inte bli arbetsbefriad, så vad fasen händer med lillan? Jag har ju planerat att vara mammaledig hela året.

Har mailat facket, så jag hoppas på ett svar inom en snar framtid......

• Nibla

God morgon!
    Visst är det vackert med snö, men inte i mars!!! Den här snön hade fått komma lagom till jul.......
    Nu vill jag ha vår så jag kan fortsätta med mina power-promenader. De går ju knappast genomföra i detta väglaget.....Så idag blir det en "inne-dag".

Det är gulligt att Lillan fått två tänder, men det är INTE gulligt att hon har dem när jag ammar. Hittills idag har hon bitit tag fyra gånger.......varav en gång kl 4.45 imorse när jag låg och dåsade i sängen.

I helgen ska vi på släktkalas, på söndag hoppas jag att snön är borta för då tänkte jag visa N mitt nya promenadstråk.

• Nibla

Carma,
    Vad tråkigt med frisyren. Så kände jag lite när jag klippte mig veckan innan L föddes. Jag ville ju ha en lättskött frisyr med tanke på vad man hade framför sig. Vem har tid att stå med en plattång och fixa sig när man har ett nyfött barn?

Gick in på Ticnet för skojs skull för att se om man hade chans på U2-biljetter. Har suttit i kö på sajten sen 9.03, alltså drygt två timmar. Nu har det ju släppts ytterligare biljetter till en andra konsert.....

Usch, är på lite dåligt humör idag. Dels med tanke på jobbsituationen men också för att det känns att man inte har samma ekonomi som förut. Har inte varit hos frisören sen i november, får handla kläder på rea (alltså ratet), att man får tacka nej till roliga saker pga att man inte har råd.
    Det borde egentligen inte vara så illa, men de senaste månaderna har rätt tunga räkningar betalats.
    Samtidigt som jag känner så här så inser jag ju givetvis att vi har det väldigt bra. Mat på bordet, kläder på kroppen, ett hus, en fin och relativt ny bil. Det kunde helt enkelt vara värre...men känner ändå att det är trist emellanåt.

• Nibla

Linum,
    Ja vi har kollat på en del saker, bla att byta till Länsförsäkringar om vi nu får löst våra lån från SEB. Vi har alla våra försäkringar där så det skulle gynna oss att bli bankkunder också.

Vi har visserligen byggt om hallen och Lillans rum efter nyår, så det har ju givetvis kostat. Det var inte absolut nödvändigt egentligen. Men det har varit absoluta budgetvarianten av ombyggnad och upp-piffning.

Jag har lagt band på mig när det gäller shopping sen en lång tid tillbaka. Köper nästan ingenting till mig själv utan bara till L.
    Elbolag ska vi kolla på, inte skoj att ena månaden få en räkning på 2700 för energiskatt och sen nästa månad få en nästan lika saftig!

Nu har det nästan blivit en sport att spendera så lite som möjligt.

• Nibla

Jag kom fram på Ticnet för att köpa biljetter till U2!!! Ringde till N och berättade varpå han säger "Men det är ju mitt i semestern". Det jag undrar är om han köpt biljetter i smyg för att överraska eftersom jag så hemskt gärna vill gå, eller om han verkligen säger så för att det ÄR mitt i semestern.
    Är det det senare, så blir jag riktigt besviken då jag hemskt gärna vill gå. Hm......

Har ju inte direkt pengarna att bara köpa biljetter för 1300 spänn heller för att vara på den säkra sidan......

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas